• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • Tinzi

    Inte mpnga veckor kvar nu! PIRRIGT!

    Vad har ni INTE fixat?

    VI har kläder till blivande kvar
    KLänning till tösen
    skor till båda barnen
    sen bet.lokalen & alla de stora kostnaderna som Alkohol (de åker nu om 3 veckor till Tyskland)
    TYVÄRR så kostar det så mkt just veckorna innan bröllopet då mat ska betalas (vi gör själva) tårtorna beställas, bilen betalas, lokalen mm.

  • Maseralda

    Är faktiskt glad att slipper utgiften alkohol, man får nämligen inte servera det när man hyr vår lokal (skolmatsal) . Dessutom är ju jag gravid och hälften av gästerna kommer säkert köra bil hur som helst och det är många barn så då skippar vi alkoholen helt Vi ska ha en lättare bjudning direkt efter vigseln utan att åka till en annan plats också, så det hela kommer nog att vara klart runt kl 18. All mat gör vi däremot själva, samt tårtan hoppas jag på att jag orkar med själv. Man vet ju aldrig hur mycket energi man har i åttonde månaden

  • Maseralda

    Drumelz: Lägg gärna till mig i trådstarten samtidigt som Syrinx. Maseralda, 5 maj, Värmdö

  • drumelz

    Nu ligger inbjudningarna till bröllopet i brevlådan :) träffade våra toastmasters i helgen och pratade lite. Lämnade faktiskt över festhäftet till dom och tyckte det var okej att dom skulle göra det. Så det känns skönt.

  • endlesslove85

    ja nu är det inte långt kvar.. jag längtar så hemskt mycket..


     


    klänningen är klar


    lokalen är bokad


    blommorna har vi tittat på o de är fixat


    maten är nästan fixad, ska prata med en tjej till helgen


    o alla tärnornas klänningar är klara


     


    ja inte så mycket kvar nu. åå jag drömmer t.om om den stora dagen

  • LillaÄlvan

    Hej! Jag skrev ett inlägg i denna tråden för länge sedan men nu börjar det ju närma sig på riktigt! Vi gifter oss i Varnhem den 26 maj. Jag har börjat tillverka inbjudningskorten, vi tänkte få iväg dem nästa vecka. Jag funderar på det här med transport från kyrka till lokal. Vi har jätte nära så först tänkte jag att vi skulle promenera med hela följet bakom oss. Men det kanske inte är så roligt att komma dit först? Kanske ska de andra komma först för att ordna med drinkar och annat? Och vart tar i så fall vi vägen under tiden? Skulle vara mysigt med häst och vagn men vart ska vi åka? Vet inte heller vad det kan kosta... Fler som ska ha sina barn med? Vi har tre stycken på då 2, 4 och 6 år. Är lite orolig för hur det ska gå... Mormor får uppgiften att hålla efter dem .

  • LillaÄlvan

    Jag hade inte tänkt köpa någon jacka eller dylikt.. Får väl hastköpa en om vädret visar sig bli dåligt... Samma med paraply. Jag hoppas verkligen på fint väder, hur blir det annars med fotograferingen? Min bror som är hobbyfotograf ska fota så vi har ingen fotolokal att vara i om det skulle regna...

  • emelie och Jonas
    Syrinx
    Jag la inbjudningarna på lådan på måndagen, så på tisdagen var jag förväntansfull..men ingen hörde av sig...några hörde av sig under veckan men det va väl typ 2 stycken.
    Det visade sig att några fick på tisdagen, några på onsdagen och några på torsdagen...
    Sen va det en kompis som redan hade hört rykten om det, och farmor som jag trodde skulle ringa hörde av min faster som fick på tisdagen, så hon trodde först inte dom va bjudna, tills kortet kom till dom på torsdagen:)

    Nu ska jag försöka ta tag i nästa projekt, men känns lite segt...all fokus har legat på inbjudningarna så länge så nu vet jag knappt vart jag ska börja :)
  • endlesslove85

    Har beställt inbjudningskorten nu, så snart kommer dom på posten. spännande spännande att skicka iväg dom sen o se hur många de egentligen är som kommer . ännu en sak som börjar komma på plats! Tjejer det är inte långt kvar nu. Vi ska snart gifta oss =D

Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?