• drumelz

    Fler som gifter sig i maj 2012?

    Jag gifter mig den 19 maj 2012 i Östra Karups kyrka, strax utanför Båstad. Har precis kommit igång med planeringen och undrar hur det går för andra majbrudar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 20:44
    FruJ83 5 maj, Värmland
    Guffi, 5 maj, Växjö
    Zandi, 5 maj, Göteborg
    Tinzi 12 Maj Rävlanda
    Khiraliii 12 maj
    Egalia, 12 maj, Stockholm
    DollyP 19 Maj, Nybro
    Watermelon 19 maj
    Drumelz 19 maj, Båstad
    Emilie o Jonas 19 maj, Enköping
    Havsglimt 19 maj, Österlen
    Mcony 26 maj Göteborg
    Jazzily 26 maj Bromma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-06 15:52
    Jonke 12 maj
    Karin Vackmyr 5 maj, Jönköping

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-12 19:11
    specccial 5 maj utanför Jönköping
    smultron 74 7 maj Las Vegas
    070831 12 maj
    MrsSilfverblad2b 12 maj Särö
    Lena Sander 12 maj
    Lilla smulan 19 maj utanför Eslöv
    Sessan67 25 maj Sigtuna
    Fästmö 26 maj utanför Linköping
    JochH2012 26 maj
    kaju 26 maj
    Anneli256 26 maj Kropps Kyrka, Helsingborg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-22 19:57
    Hemajo13 5 maj
    Sofie e 19 maj Utanför Hudviksvall
    Minitoker 19 maj
    IhjärtaJ 19 maj
    Strawberry 19 maj Kungsängen
    Juliaalexandra 26 maj
    Endlesslove85 26 maj Mariefred
    Syrinx 26 maj utanför Vadstena

  • Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?
  • hemajo13

     


    Hej vilken kul tråd med majbrudar!=) VI ska gift oss 5maj! 
    Detta är min klänning och jag tänkte ha denna buketten och skorna har jag redan köpt;)



  • Guffi
    hemajo13 skrev 2011-12-31 22:44:45 följande:

     


    Hej vilken kul tråd med majbrudar!=) VI ska gift oss 5maj! 
    Detta är min klänning och jag tänkte ha denna buketten och skorna har jag redan köpt;)

     




     


     


    Jättefint!! :)
  • Guffi
    drumelz skrev 2012-01-01 14:47:25 följande:
    Tänk tjejer att vi gifter oss i år :)
    Jaa! Helt underbart!! :)
    2012 är VÅRT år! {#emotions_dlg.flower}
  • Tinzi
    drumelz skrev 2012-01-01 14:47:25 följande:
    Tänk tjejer att vi gifter oss i år :)
    Ja nu blev jag plötsligt stressad ;) Faktiskt!

    Min klänning kommer om 3 dagar kanske blir lugnare då! :) Bara man har den så löser sig resten tänker jag hehe!
  • Sessan67
    Guffi skrev 2012-01-01 16:10:24 följande:
    Jaa! Helt underbart!! :)
    2012 är VÅRT år! {#emotions_dlg.flower}
    Japp, 145 dagar kvar :) Nedräkningen har börjat - 2012 blir ett toppenår!
  • julialexandra

    Hej alla Majbrudar! Jag kommer också bli en Majbrud; den 26:e ska vi gifta oss :)
    Jag blev helt lyrisk idag när det slog mig att iår är året då vi gifter oss :))) aah!¨
    Hur går det för er med alla förberedelser?
    Vi har det mesta fixat redan eftersom jag har en tendens att bli hysterisk om
    jag inte får tid på mig att fixa allt ;) men ibjudningskort, vigsel och festprogram och bordsplaceringar 
    är fortfarande kvar.
    Åh jag e så lycklig att iår är året då vi gifter oss.
    Jag önskar alla ett underbart & välsignat 2012 och lycka till med all planering :)) 

     {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}  

  • emelie och Jonas

    Imorse postade jag alla inbjudningskort! Ska bli så soännande å se hur alla som int evet kommer reagera kommer väl bli nerringd imorgon av alla som vill gratta eller som blivit överaskade och glada! Känns lite trist om nu ingen skulle ringa,haha! +nbjudningarna har varit ett projekt. Så nu när de är postade...vad ska man ta tag i då?

  • MrsSilfverblad2b

    Hej!

    Vi gifter oss 12 maj och det börjar kännas som att det inte är en evighet kvar längre! Weii!

    Tycker att vi har hyfsat koll på läget;

    -Lokal och kyrka bokat såklart (blir inte catering så det är inte så mkt mer vi kan fixa där förutom blommor och dekoration och det är på g)

    - Fotograf och band bokat

    -Designar min egen ring och diamanten är köpt, ska lämna in skissen och då den gjord bara

    -Klänning köper jag FÖRHOPPNINGSVIS imorn, helt klart det svåraste hittills, jag är alldels för splittrad! Ska jag ha kort klänning, enkel chiffong eller lite mer "riktig" brudklänning - såå svårt!!

    - Frisyr och blommor bestämt fast frisör är inte bokad

    - Hotell för bröllopsnatten bokad

    - Festprogrammen uppskissade och hyfsat klara

    - Inbjudningskorten tryckta, ska bara ordna den sista piffen med embrossad monogramstämpel och sidenband

    Fast så var det ju det där med gästlistan! Vi har fortfarande några kansken som jag inte vet hur vi ska göra med. Hur hade ni gjort? 
    *Har en barndomsvän som jag inte träffar så ofta, kanske 1-2 ggr per år, men vi har känt varandra hela livet och jag var på hennes bröllop (iofs kanske mest för att jag har lite fotoutbildning och de ville hålla nere fotografkostnaderna så jag och kameran var med dem hela dagen och kvällen)

    * På min sambos sida umgås vi i ett stort gäng, men så är det 3 par som vi inte umgås med så mkt förutom när alla träffas och vi hörs aldrig emellan så att säga

    * Sen är det två par som vi lärde känna i samband med att vi fick barn samtidigt (2010). Vi umgicks mkt första året men inte så mkt längre. Dock bjuder de ena paret in oss en del (och vi dem) på födelsedagsfester, skickar julkort osv. Jag träffar mamman emellanåt själv också, utan män och barn. Dock har vi ju inte känt varandra mer än ett par år.

    Hur hade ni gjort? Vårt bröllop kommer vara medelstort med omkring 65-75 gäster. Vi har en budget på ca 150 000kr. Vi betalar 1300 för varje gäst vilket inkluderar mat, vin till maten, kaffe, avec och vickning. Sen tillkommer den fria baren.

    Tacksam för era kloka ord!


    12-05-12
  • 070831

    jag är sjukt ledsen hade planerat och planerat allti minsta detalj så förstörs alla planer om bröllop nu och jag är fruktansvärt ledsen df jag inte varit inne .. så lyucka till med ert.. för jag går o är ledsen varje dag

Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?