• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • SaraJohanna
    ema skrev 2012-04-27 09:40:28 följande:
    Vi har beställt vår tårta från Johannas tårtor. Hon tar 55kr/biten eller 35kr per cupcake. Plus att hennes dekorationer är fantastiska. (och hon är väldigt trevlig)

     


    Vi har också beställt tårta från Johanna. De konditorier jag pratade med i stan innan hade priser kring 55kr/bit. Vi valde Johanna för att hon gör våningstårtor - vilket jag gärna ville ha! :)

  • SaraJohanna
    Insanire skrev 2012-04-26 11:45:43 följande:

    Vi satte OSA till 1 maj, vi gifter oss 28 juli.


    Vi höll själva inbjudningskortet väldigt rent från information. Det som stod i inbjudan var datum, tid, plats, våra namn, att det var middag och fest efter vigseln, OSA, festen var barnfri och klädsel kavaj.


    Sedan bifogade vi i kuvertet ett vanligt a4 papper med all övrig information. Där skrev vi om kuvertavgiften, om boende som vi erbjuder, när betalningen ska vara inne och till vilket konto, att OSA gjorde man till mig via telefon eller till en speciell bröllopsmail som vi skapade. Vi skrev också om värdparet, hur man kontaktade dom och vad som fanns att tillgå i lokalen inför ev. tal.


     


    Kuvertavgiften uttryckte vi något liknanden detta:


    Brudparet avsäger sig alla bröllopspresenter men väljer att ta en kuvertagift á 300 kr per person istället.


     


    Det där med en bifogad sida var inte så dumt. Man vill ju gärna inte att det ska bli alltför plottrigt. Funderar på att ha en hemsida som de kan gå in på. Där tänlte jag lägga upp länkar till busslistor, information om hotell och lite annat smått och gott. Men t.ex. farmor har inte ens en dator, så all viktig info måste med på något sätt, då kanske en A4 är ett bra sätt, det ska jag klura på!

  • SaraJohanna
    julibrudUmeå skrev 2012-04-26 12:41:10 följande:
    SaraJohanna, jag känner absolut igen mig i det du skriver! Som du säger så vet man ungefär vilka personer man ska kontakt, vad som ska planeras, bokas osv. men det händer liksom inte nåt ändå. Jag vill helst jnyta ihop säcken redan nu men vissa saker är det för tidigt att göra fortfarande eller hänger på olika andra detaljer som inte går att göra klart. Undrar om man har glömt nåt viktigt??

    Vi skrev också ganska lite info i inbjudan men länkade istället till en blogg/hemsida med mer info. OSA har vi den 1 juni och vi gifter oss den 28/7.

    Jag håller på att prata med en solist nu iaf som troligtvis kan ställa upp på vår dag, hoppas det! Annars tar jag kontakt med dig, kollberg1!

    Nu ska jag ringa "ringbutiken"
    Umeå 28/7 2012

    Skönt att höra att det är fler som står och stampar lite.


    En hemsida är jag också sugen på - använder ni er av någon "gratis-bröllopssida" som man ser annonser om lite här och var. Eller har ni knåpat ihop något eget?


    Lycka till med ringen!:)

  • Insanire
    SaraJohanna skrev 2012-04-28 00:16:12 följande:

    Skönt att höra att det är fler som står och stampar lite.


    En hemsida är jag också sugen på - använder ni er av någon "gratis-bröllopssida" som man ser annonser om lite här och var. Eller har ni knåpat ihop något eget?


    Lycka till med ringen!:)


    Vi har skapat en hemsida också, men vi byggde "ut" den hemsida som min sambo redan hade.
    www.silen.nu/wedding

    Dock vet jag inte vad det kostar att ha..
    Jag började med att göra en gratis sida genom bröllopstorget, men det fanns inget utrymme för att skriva egna saker. rubrikerna var spikade, och man kunde inte skriva hur  mycket som helst. så vi tyckte att en egen sida var ett bättre alternativ.
  • ume2012

    Hej!
    För mig händer inte så mycket fortfarande, väntar in OSA så kan man börja planera mer.
    Letar efter musiker som kan spela på festen, de "professionella" jag hittar är så dyra tycker jag =(
    Vill bara ha det lite enkelt nån timme typ. , så om nån har nåt tips är det välkommet =)


    Annars funderar jag på dukar till bordet, det fanns inte på fabriken el ni som ska vara där?
    Var kan man hyra vita dukar? Vad har ni tänkt ha för dekorationer? Jag är verkligen urkass på sånt som kräver fantasi, tycker att andra gör det så himla fint men är verkligen dålig på att tänka till själv :P

    Ang. hemsida kan man kanske använda någon bloggsajt, det är ju gratis och ganska enkelt.

  • Lebendig

    Är det någon som vet var man kan hyra linnedukar här i Umeå?

  • SaraJohanna

    Nu behöver jag verkligen hjälp tjejer. Vi har det mesta fixat - men nu har fick vi reda på vilken präst vi har blivit tilldelade och vem jag än pratar med så får jag bara höra en massa nagtivt kring honom. Så nu behöver jag verkligen tips på bra präster i Umeåtrakten. Gärna någon med lite humor som kan göra vigseln trevlig och personlig.


     


    Vi gifter oss ju mitt i bröllops- och semestersäsongen så jag gissar att många har semester, vilket innebär att vi nog kommer få leta runt innan vi hittar någon - så ge mig alla tips ni har!


Svar på tråden Umebrudar 2011/12