• kelizaah

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • chabar
    SaraJohanna skrev 2012-04-05 10:17:34 följande:

    Hur gör ni med favors till gästerna? Är lite sugen på att ha något litet på varje plats, men budgeten börjar vara lite stram, så gärna något billigt. Skulle också helst skippa godis, då vi ska ha dessert- och godisbuffé.


     


     


    Vi kommer att ha godisfavors, typ små mintgodisar. Men jag vet att det i någon tidigare tråd var en tjej som köpte trärosor på etsy och spraymålade dom guld och la i en ask. Väldigt fint vart det! Blommorna var rätt billiga också om jag minns rätt. 
  • chabar

    För oss börjar det dra ihop sig, snart två månader kvar.
    Fortfarande ingen riktig stress, vi väntar in alla O.S.A och ska skriva ihop festprogram/vigselprogram när vi nu får tag på en präst. Om vi nu någonsin får tag på en präst! Hur går det för er? Är det länge kvar?

    (Undrar om vi får stå med snöhögar kring festlokalen i slutet av juni, med de senaste dagarnas snöoväder så känns det emellanåt troligt) 

  • Insanire
    chabar skrev 2012-04-19 08:26:18 följande:
    För oss börjar det dra ihop sig, snart två månader kvar.
    Fortfarande ingen riktig stress, vi väntar in alla O.S.A och ska skriva ihop festprogram/vigselprogram när vi nu får tag på en präst. Om vi nu någonsin får tag på en präst! Hur går det för er? Är det länge kvar?

    (Undrar om vi får stå med snöhögar kring festlokalen i slutet av juni, med de senaste dagarnas snöoväder så känns det emellanåt troligt) 
    Har ni inte fått tag på en präst ännu?? Hur kommer det sig?

    Vi har ganska exakt 100 dagar kvar. Allt känns väldigt lugnt. Väntar in alla OSA nu så att vi kan börja med bordsplaceringen och beskrivning av gästerna. :)
  • kollberg1

    Hej alla fantastiska umeåbrudar. Jag hoppas jag snart blir en av er
    Men så länge så vill jag rekommendera mitt syskonbarn som solist på ert bröllop. hon har sjungit i hela sitt liv i kyrkan och nu på flera bröllop dop och begravningar. eftersom man inte får annonsera här så kan ni ju inboxa mig ifall ni är intresserade... Jag vet ju att de flesta redan har planerat allt klart ( men hon är föööör billig) 

  • SaraJohanna

    Hur går det för alla? Det känns vekligen som att sommaren närmar sig med stormsteg, mitt i allt så har jag blivit helt handlingsförlamad - jag har personer jag vet att jag ska kontakta, jag vet att jag ska beställa en massa saker, kolla upp lite av varje, men ingenting blir gjort! Någon som känner igen sig?


     


    Inbjudningskorten är i alla fall nästan klara, vi ska bara skriva ut texten/informationen som sedan ska klistras inne i kortet. Sedan ska de postas! Hur långt innan har ni satt OSA? Hur formulerar ni er angående kuvertavgift? Skriver ni ut datum när pengarna ska vara inbetalda i inbjuningskortet? Vem ska era gäster lämna svar till, er, toastmasters, föräldrar?

  • Insanire

    Vi satte OSA till 1 maj, vi gifter oss 28 juli.


    Vi höll själva inbjudningskortet väldigt rent från information. Det som stod i inbjudan var datum, tid, plats, våra namn, att det var middag och fest efter vigseln, OSA, festen var barnfri och klädsel kavaj.


    Sedan bifogade vi i kuvertet ett vanligt a4 papper med all övrig information. Där skrev vi om kuvertavgiften, om boende som vi erbjuder, när betalningen ska vara inne och till vilket konto, att OSA gjorde man till mig via telefon eller till en speciell bröllopsmail som vi skapade. Vi skrev också om värdparet, hur man kontaktade dom och vad som fanns att tillgå i lokalen inför ev. tal.


     


    Kuvertavgiften uttryckte vi något liknanden detta:


    Brudparet avsäger sig alla bröllopspresenter men väljer att ta en kuvertagift á 300 kr per person istället.

  • julibrudUmeå

    SaraJohanna, jag känner absolut igen mig i det du skriver! Som du säger så vet man ungefär vilka personer man ska kontakt, vad som ska planeras, bokas osv. men det händer liksom inte nåt ändå. Jag vill helst jnyta ihop säcken redan nu men vissa saker är det för tidigt att göra fortfarande eller hänger på olika andra detaljer som inte går att göra klart. Undrar om man har glömt nåt viktigt?? 

    Vi skrev också ganska lite info i inbjudan men länkade istället till en blogg/hemsida med mer info. OSA har vi den 1 juni och vi gifter oss den 28/7.

    Jag håller på att prata med en solist nu iaf som troligtvis kan ställa upp på vår dag, hoppas det! Annars tar jag kontakt med dig, kollberg1! 

    Nu ska jag ringa "ringbutiken"  


    Umeå 28/7 2012
  • julibrudUmeå

    Var har ni alla beställt bröllopstårta förresten?

    Jag har tidigare pratat med Ica Maxi om att göra bakelser istället för tårta av deras white dream-tårta och det skulle inte vara nåt problem, men det skulle gå på 65 kr/bakelse vilket ju är ganska dyrt. Nu ringde jag för att boka och pratade med någon annan och när jag frågade om pris sa han 28 kr/bakelse så nu är jag förvirrad men jag ville samtidigt inte säga vad de begärde först så att han skulle ändra sig.

    Undrar om jag måste provbeställa några bakelser så att jag vet vad det är jag har beställt?


    Umeå 28/7 2012
  • BlåAugustibröllop

    65/st är otroligt dyrt!
    Vi bor i Umeå (därför var jag och tittade i tråden) men ska ha bröllopet i Eskilstuna. Vi beställer tårta från en bageri och de tar 30-45:-/bit. (beroende på hur dekorerad och hur specifika önskemål man har) De tar 45:- för en bakelse! Med en blå (vår färgtema) band och rosdekorationer!
    Nu har vi ändå bestämt oss för en tårta, men ville bara skriva att 65/st lät väldigt dyrt, om de inte gör några speciella dekorationer som ni beställt!

  • ema

    Vi har beställt vår tårta från Johannas tårtor. Hon tar 55kr/biten eller 35kr per cupcake. Plus att hennes dekorationer är fantastiska. (och hon är väldigt trevlig)

Svar på tråden Umebrudar 2011/12