• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Vingilot

    Idag var en så bra dag: våra inbjudningskort kom fram igår och idag var vi på dop och träffade flera av gästerna. Alla berömde korten och var så glada och sa att de såg fram emot bröllopet och flera frågade om de kunde hjälpa till med något (vi fick videofilmningen ordnad o ev. lite kakbakGlad).
    Det var ungefär lika många gäster på dopet som vi kommer att ha på bröllopet så vi passade på att betrakta hur det hela funkade o kunde fundera på hur vi helst löser div. detaljer på vår egen fest. Bestämde oss för att kolla upp Coop och Ica när det gäller tårtor (bjöds på jättegod Ica-tårta) och blev påmind om smågrejor som jag faktiskt inte tänkt på innan.

    Kändes så skönt att alla var så positiva och ville vara delaktiga, har känts lite ensamt fram tills nu, och jag hade inte räknat med att det skulle bli på något annat sätt utan var nöjd ändå. Men detta känns härligt och varmt och bra.Glad

    Och så var själva dopet fint, allt folket trevliga och bebisen lika söt som alltid förstås.Glad

  • Mrs S 2012

    Är det någon som har börjat misstänka möhippa än? Jag vet att det är 2 månader kvar (imorgon!) Men vi kommer åka härifrån på midsommar och då är det inte så väldigt många helger kvar.

    Vet att det är något på gång då sambon skrek åt mig att logga ut från hans facebook när jag kollade en sak på hans dator och en kompis sa åt mig att blunda när hon skulle kolla sin mail!

    Tycker det känns liiiite jobbigt att inte veta vad som händer!
    Men är nog mest nyfiken!

  • väktarbrud

    Mrs S 2012: Åh vad spännande att ni har era möhippor framför er!

    Mina kompisar totalchockade mig med en tidig möhippa den 21 april! Väldigt smart av dom, jag hade inte ens börjat fundera på det än...
    Min fästman hade totallurat mig att vi skulle på Spa på lördagen och sova över där...jag verkligen såg fram emot detta och berättade för alla på jobbet att vi skulle dit, vilka behandlingar jag skulle välja osv.

    Kl 7 på lördagmorgon så vaknar min fästman och går på toaletten, när han kommer tillbaka så säger jag, somna om nu några timmar, vi behöver inte gå upp kl 7 en lördag heller....då typ rusar det in 12 tjejer  i vårt sovrum och skriker MÖÖÖHHHIIIPPPPAA!!! Hjälp vad rädd jag blev!!! HAHAHAh!

    De hade planerat och fixat en helt underbar dag för mig! Mina barndomsvänner och min syster hade kommit upp från skåne och hela dagen var supervälplanerad!
    Jag fick bl a leda ett Friskis-pass i jättefula trikåer (älskar Friskis), fäktas (WOW! Det va häftigt) och bli stylad, sminkad och fotad i en fotostudio.
    På kvällen åkte vi alla tillbaka hem till mig (bor i hus) där tjejerna hade fixat med jättegod cateringbuffe och massa dricka och vi satt och pratade hela kvällen om gamla och nya minnen och mina nyare kompisar lärde känna mina gamla...sen fick jag göra lite lekar också bla betygsätta gamla ex :)

    Helt underbar dag! Det bästa tycker jag var att vi inte gick ut på krogen på kvällen utan var hemma och kunde umgås med varandra och prata och det visar ju att de verkligen känner mig för de gjorde precis som jag själv hade velat ha det om jag fick bestämma. Mycket fysisk aktivitet, inte så mycket alkohol och lugnt på kvällen.
    De flesta långväga sov över hos mig så vi hade en jättemysig frukostbuffé dagen efter.

    Ser framemot att höra om era möhippor när det är dags!!!!! :)
     

  • Dazzle

    Väktarbrud! Låter som en härlig möhippa! Jag har mina misstankar om när min sker å det e skönt för då kan jag planera allt annat jobb därefter. Men så klart e jag ju inte säker... =). Jag hoppas oxå att det blir en lugn trevli kväll å att fler av mina vänner lät känna varandra.

  • zinizune

    Jag ser fram emot möhippan med skräckblandad förtjusning och hoppas att den blir lugn. Jag vet att killarna har börjat planera svensexa för min m2b, är nästan mer spänd på den :D Vi pratar mycket om detta hemma, verkligen det stora samtalsämnet just nu.


     


    Jag känner mig nöjd med helgen, har fixat iordning och strukturerat upp alla saker beroende på vad de ska användas till. Vi har lämnat in ringarna på gravyr, beställt blommor och vi har provsmakat tårta. Jag har gjort klart vigselprogram och lappar til buffébordet och namnskyltar till dem som tackat ja, så jag känner att vi är i fas, så skönt!


     

  • sofi 88

    Möhippan tror jag hamnar någon gång i juni, har väldigt mycket nu i maj vilket mina vänner vet om, har börjat jobba nu och så har jag lite kvar med exjobbet i skolan så det blir fullt ös medvetslös. Å i slutet av juni flyttar vi dessutom så det finns egentligen bara en ledig helg... 

    Igår föreslog m2b att vi skulle provlaga lite till bröllopet. Hade tänkt en grön ärtsoppa till förrätt och det var en jäkla tur att vi provlagade för det såg betydligt godare ut än vad det var... Så nu är vi lite tillbaka på gazpacho :D Båda satt och sa: Hm, om man bara tar tre skedar var det ju helt ok, hrm... Och ingen ville göra den andra besviken med att inte gilla soppan men den var verkligen inte god kom vi fram till :D 

  • sofi 88


    Nu är min ring färdig och den satt perfekt. Så nu får den ligga kvar hos guldsmeden tills slutet av juni å så ska förlovningsringarna putsas upp å m2b ska få lite gravyr också. Sen kan vi gifta oss :) Bokade även tid för att sy in brudklänningen så det får bli i mitten av juni, ska prova med och utan underkjol, går tydligen hyra sån. Många här på bt verkar ju använda underkjol så det kan ju vara värt att prova. 
  • Lady Lancelot

    Väktarbrud:
    Vilken toppen möhippa det lät speciellt när du minst anade det ;) sedan gillade jag att den var "lugn" och trevlig.
    Jag tror min kusin och tärna håller på att fixa lite. Jag har sagt till min tärna att jag gärna vill samanstråla med min sambo på kvällen att de kan ta oss samtidigt men att dagarna är vi var för sig.
    Är det någon mer som vill ha det så?

    Sofia 88: vilken härlig känsla och fin ring! Vi hämtar min i slutet av juni för annars kommer jag
    bara gå och pröva den hela tiden :) men jag längar massor.

    idag är det bara 2 månader kvar ;) kram på er alla!!!

  • Dazzle

    Om två månader är jag gift om allting går enligt planerna!! Iiiiiihhhhh!!!!!!!

  • lovingyou
    Dazzle skrev 2012-05-07 19:42:34 följande:

    Om två månader är jag gift om allting går enligt planerna!! Iiiiiihhhhh!!!!!!!


    :):) Helt underbart : ) LÄngtar ihjäl mig!!!
Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!