• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • lovingyou
    kaffeälskaren skrev 2012-01-20 12:20:03 följande:
    Jag hade nyligen flyttat till Göteborg, och skulle äntligen få gå ut och bara ha roligt. Alla tjejerna på förfesten talade om att de skulle ha ragg. Själv var jag inte sugen på det alls. Ska sanningen fram så var jag rätt trött på killar. Vi gick ut och mellanlandade på ett ställe för att möta upp några andra tjejer. Så fort jag satt mig fick jag syn på en mörkhårig kille med stora gröna ögon och ett tandkrämsreklam-leende. Jag tyckte att han var så förbaskat snygg att det gick verkligen inte att sluta titta på honom, han tittade tillbaka. Feg som jag är vågade jag inte att gå fram till honom, med han gjorde det och det fick mig så paff att jag blev stum. Han fick mitt numer och jag trodde väl aldrig att han skulle ringa upp mig. Det gjorde han, dagen efter dessutom. När vi hade vår första date visade det sig att vi var nästan grannar. Men stackarn fick kämpa... Efter 3-4 veckor föll jag fullkomligt som en fura då han lagade middag till mig. Efter bara 2 månader som par flyttade vi ihop och ja... Till sommaren gifter vi oss. Detta är vår historia i korta drag. Wiiii min klänning har äntligen kommit!!!! Och förlåt för att inlägget blev så långt

    Det är ju när man inte söker ,då kärleken hittar en hahah bara bra när dom kämpar lite ;)


    Vad härligt att din klänning kommit! Underbart :)


    Jag bryr mig iaf inte om långa inlägg, bara roligt att läsa

  • hanna1102

    sofi 88 - ja visst det kanske inte är det bästa att vara ifrån varandra under planeringen, men förvånandsvärt känns det inte alls tungt, snarare tvärtom. jag tror vi ser fram emot vårt bröllop ännu mer bara för att det även betyder att vi kommer få vara tillsammans efteråt :)

    lovingyou - tack så mycket. vi kommer flyga in våra förlovningsfotograf från USA för att ta våra bröllopsbilder, vilket vi tycker känns jätteroligt!


  • lovingyou

    Hanna1102: Vad roligt att ha med fotografen:) Då vet ni iaf att det blir lyckade bilder! Vi ska ha en fotograf som vi aldrig träffat eller hört något om :D Bara sett lite av hennes bilder,så jag hoppas det blir bra, blir det nog... bara jag som är nervös för allt :D


    Har tänkt att köpa en sjal till min klänning, som jag bara kommer ha i kyrkan. Men så rensade jag lite i garderoben och hittade en vit sjal! Ev kanske kan ha den, måste prova med klänning först, men är såå glad

  • Anna88
    Nu är vi inne i bröllopsplaneringen efter en liten "off-period" under hösten när vi bodde från varandra. Klänningen köpte jag för två veckor sen. Jag hade bestämt att bara prova men så hittade jag den här, Pronovias klänning som var till halva priset, passade perfekt och jag kände mig såå vacker. Jag stod faktiskt och funderade på den här och en likadan klänning som du köpt Växjöbrud2011 men bestämde mig för den här eftersom jag ville ha nåt annorlunda. 


    Ringen beställde vi förra helgen och det blev den här med lite små förändringar...C29286.jpg
    Fotograf bokade vi också eftersom vår förra fotograf inte svarade på mejlen så vi vågade inte vänta utan bokade Timo Pyykönen efter att ha träffat honom på bröllopsmässan. http://www.timopyykonen.com/

    Här var det prat om bröllopsdrömmar, och visst, de har jag redan haft läänge ;) dels såna som beror på planeringen men också riktigt jobbiga drömmar som har mera med cold feet syndromet att göra...
  • sofi 88

    Vi får radhuset! Vann budgivningen idag och imorgon åker jag å skriver på papper :D Hipp hurra! Och m2b firar på sitt håll borta i Frankrike å jag ska gå ut med några tjejkompisar och fira ikväll <3

  • lovingyou

    Anna88 Vilken fin klänning och fin ring :)


    Sofi88: Vad roligt, stort grattis till det! Det tycker jag du gör rätt i , att gå ut att fira lite! : ) När ska ni flytta in? :) Lite mer roligt planerande ;)

  • sofi 88
    lovingyou skrev 2012-01-25 16:33:55 följande:

    Sofi88: Vad roligt, stort grattis till det! Det tycker jag du gör rätt i , att gå ut att fira lite! : ) När ska ni flytta in? :) Lite mer roligt planerande ;)


    Tack :) Sitter typ å studsar i soffan av lycka. Det är just det där med inflyttningen som är såååå optimalt... Nämnligen sista helgen i juni, alltså helgen innan bröllopet, yey. Men det löser sig nog på något superbra sätt :D Vi är rutinerade flyttare. Gud vad skönt det ska bli med lite space, mer än dubbelt så stort som 1,5an vi bor i nu, hihi. Å MASSOR av garderober istället för en ynklig klädkammare. :)
  • kaffeälskaren

    Ååå stort grattis! Du kan du snart titulera dig som fru och husägare Vad roligt! Ni kanske har några nära och kära som kan hjälpa till i flytten sen.

  • Berlan

    Grattis sofi88! Så otroligt roligt! Vi sålde vår lägenhet i Lund idag och har budat på en trea i Jönköping nu, så vi håller tummarna för att ingen annan ska ge sig in i budgivningen.

     Anna88: Supersnygg klänning, verkligen vacker och unik!

  • sofi 88

    Tack :) Ja våra vänner får nog slita men vi kommer bjuda dem på flyttpizza och förhoppningsvis blir det mycket grillning i trädgården i sommar som de får njuta av :D Kan vara värt besväret. 

    Vad kul att ni budar på trea, vilket område? Vårt radhus ligger utanför jkpg i Habo, vi är båda uppväxta där och huspriserna är lite mer i vår budget än inne i stan. Håller tummarna för att ni får lägenheten :) Är ni härifrån sen innan btw? 

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!