• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • lovingyou

    Det är snart jul och du har din klänning, vad underbart :) Ja du har verkligen is i magen om du kan hålla dig till juni med skorna!! :) Själv har jag inte sånt tålamod, allt måste vara färdigt månader innan :D


    Jag är jätte glad idag för det är lördag och jag kanske köper min ring idag !!! JJJEEEEEEEEJ !


     

  • kaffeälskaren

    Lovingyou: Nja jag tror nog inte att jag kommer kunna ha så mycket is i magen hahahaha Jag letar redan skor men det är inte lätt att hitta kan jag säga... det är inte jättemånga som har skor i storlekarna 35. Funderar faktiskt på om man ska köpa skor från där jag köpte klänningen för jag vet att där har de stl. 35 eller går att beställa.

    ÅÅå vad spännande med ringen!!! Det är sådan häftig känsla. Min ring är klar och jag var inne i stan och provade den igår. Jag höll på att smälla av, jag blev så nöjd. Vad är det för ring du ska ha??? Vad roligt!! :))


     


    Alltstå tjejer jag är kanske fånig men det är INTE långt kvar nu!! Tänk när vi alla står där på vår dag och ska få bli äkta makar, häftigt!

  • lovingyou

    Ja det kan vara svårt :) Hoppas du hittar skor, vad är det för skor du är ute efter?


     


    Jag trodde att jag hade bestämmt mig men när jag skulle bestämma tog jag en helt annan, som passade mycket bättre med min enkla förlovningsring:) så det kan gå :D


    Här är ringen jag ska ha : http://www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&articleNo=0325837&step=8&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E


    Nej det är inte långt kvar nu, nu kommer julen,sen nyår och sen är det redan snart vår med solsken och det kommer gå jätte fort !!

  • sweet

    lovingyou: fin ring! Va skönt att ha det klart, jag måste ta och beställa tid så vi kan se hur jag vill ha min ring. Kan inte riktigt bestämma mig Glad

    Kaffeälskaren: Jag vet inte om jag hade vågat vänta så länge om jag vetat att det var svårt att hitta storlekar. Men när kommer vårmodet ut i skoaffärerna? Klädaffärerna har ju redan börjat med vår, känns väldigt fel när inte ens julen varit. Men jag måste också börja titta på skor. Svårt när jag inte vet vilken klänning jag ska ha dock.

    Hur har ni det med funderingar kring maten? Vi funderar fortfarande på hur vi ska göra, hade velat haft picknick, men det cateringstället jag kontaktat hörde bara av sig i början sen har jag inte fått något mer svar Rynkar på näsan så nu börjar vi fundera på att kanske gå på en restaurang istället...men jag vet inte alls.

  • lovingyou

    Tack :) Jag är så nöjd, den är perfekt för mig:)


    Ja det känns skönt att ha det klart, det var nervöst att gå och handla ring när vi gifter oss i hemlighet :D


    Ja det kan vara svårt om man fastnar för många :) Hur många har du att välja emellan?


    Vi kommer att äta något finare på hotellet med våra vittnen, sen kommer vi ha något plock hemma senare och kaffe o tårta såklart ;)


    Jobbigt när man hör av sig till något ställe och att dom inte sen svarar :(

  • Anna88

    Oj vad långt alla hunnit! Jätte kul. Här går allt sakta men säkert framåt, hittills har vi ännu inte haft några större motgångar. Frisör och make är bokat. Till vår stora glädje kommer vår goda vän att viga oss så vi ser fram emot en personlig vigsel, samtidigt som vi frågade honom löste sig vårt största problem hittills också, toastmaster och madame, han och hans fru har haft uppgiften på flera bröllop tidigare så de tyckte att "både präst och toastmaster inte är nåt problem, båda har de gjort tidigare". Wohoo! Nästa stora projekt för oss blir kläder, ska boka tid i början av januari och gå tillsammans med syster och min tärna och prova, ska bli så kul!

  • Berlan

    Min killes pappa fixade idag så att en buss kommer att köra våra gäster till kyrkan, helt gratis. Det känns verkligen kul att kunna underlätta lite för de som inte kommer från staden och inte har koll på exakt vart de ska ta vägen och så.

  • lovingyou

    Anna88, vad häftigt att ha en kompis som viger er! :) Verkligen roligt att allt går vägen för er :)


    jag ska också kolla klänningar i januari. Eller kanske på mellandagarnna, måste ha med min vän, hon kommer och hälsar på under julen, så det vore ju perfekt!


    Har ni tänkt på vad ni vill ha för klänning? Jaf vet inte riktigt men kanske en enkel A linje klänning,hoppas ni förstår jag vet inte riktigt vad det heter :D


     


    Berlan: Vad bra, jätte smidigt! Sånt underlättar ju hur mycket som helst!

  • Berlan

    Åh vad rooligt för er att prova klänningar, jag önskar nästan att jag hade det momentet kvar för det är en så häftig upplevelse. 

  • lovingyou

    Belan: Hittade du en klänning snabbt? Vad har du köpt fär någon? :) FÅr man se bild? :)

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!