• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • lilja

    Idag är det två veckor kvar till stora dagen. Känns så konstigt!!
    Har nu äntligen gått på semester, så nu kan jag börja koncentrera mig på det sista. Ska åka förbi stan en snabbis idag och hämta ut våra förlovningsringar som de har rodinerat om + att jag ska köpa en canvastavla på Classes som jag tänkte göra bordspalceringen på. Blir inget märkvärdigt, bara rita upp borden och så kanske pynta med ngr röda hjärtan.
    Måste lämna in beställningen till systemet på måndag.
    Har inte träffat fotografen än, måste göra det snart och bestämma vart vi ska fota oss. Vill inte åka alltför långt bort, då vi fotar oss efter vigseln. Blir nog till att börja med (om vädret tillåter) utanför kyrkan med barnen och sen åker vi in till stan där jag gärna har havet i bakgrunden eller någon kargare bakgrund, typ en stenvägg eller graffitivägg.


    * 21 juli 2012 *
  • hjgs
    hmm vi stod kanske 5-10 minuter sen började folk gå till församlingshemmet där vi hade vigselkaffe/tårtmingel där va vi runt en, en och en halv timme innan vi åkte till festlokalen. Va en vigsel före oss och en efter så kändes inte som vi kunde stanna alltför länge.
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-07-07 10:26:10 följande:
    Idag är det två veckor kvar till stora dagen. Känns så konstigt!!
    Har nu äntligen gått på semester, så nu kan jag börja koncentrera mig på det sista. Ska åka förbi stan en snabbis idag och hämta ut våra förlovningsringar som de har rodinerat om + att jag ska köpa en canvastavla på Classes som jag tänkte göra bordspalceringen på. Blir inget märkvärdigt, bara rita upp borden och så kanske pynta med ngr röda hjärtan.
    Måste lämna in beställningen till systemet på måndag.
    Har inte träffat fotografen än, måste göra det snart och bestämma vart vi ska fota oss. Vill inte åka alltför långt bort, då vi fotar oss efter vigseln. Blir nog till att börja med (om vädret tillåter) utanför kyrkan med barnen och sen åker vi in till stan där jag gärna har havet i bakgrunden eller någon kargare bakgrund, typ en stenvägg eller graffitivägg.
    * 21 juli 2012 *

    ´var det fredrik ni skulle ha?? du får mer än gärna berätta sen efter bröllopet hur ni fotades. Vi fotas både före och efter. Efter blir ju kring kyrkan, men vi kommer ha limo i en timme och fotas en stund så vi vill också hålla oss i närheten kring stan, och gärna med utsikt mot vattnet eller någon cool bakgrund. Så tips mottages gärna


     


    Nästa helg kommer jag hem så då ska jag gå in på systemet och beställa. Vi fick tidigare veta att min morbror ville ge oss whiskeyn i present, det tyckte vi var snällt, hade trott att vi skulle få 5 st (som vi tyckte var väldigt många), nu visar det sig att han ska ge oss 24 ST whiskeyflaskor som vi får välja själva. Karln är ju inte riktigt klok . Men skönt att vi slipper tänka på whiskeyn iaf


     


     

  • Nudax
    hjgs skrev 2012-07-04 08:43:58 följande:

    Nu är jag gift tack för grattisen Hipo och Lilja.


    Det va totalt kaos dagarna innan med sena nätter, kom försent till frisören men sen gick det bara uppåt. blev en fantastisk dag, trots små missöden och att solen lös med sin frånvaro. Frisören hon va helt underbar och tålmodig och bidrog till att morgonen blev en väldigt trevlig uplevelse. Prästen höll en fin och varm cermoni. Min överraskning till min man i kyrkan blev väldigt lyckad vilket va kul efter allt smusslande


    kvällen blev bra, det mesta flöt på bra, fina tal, gäster som var glada och bidrog till en kanonstämmning, de ordnade med nån lek för oss vilket var lagom. överlag va det en super dag med mkt kärlek som tog slut alldels för fort.


     


    väntar nu på bilderna ifrån fotografen. Millan jag tror du kommer bli jättenöjd, han fick en att slappna av och känna sig bekväm, samt att han var väldigt lyhörd. fick se bilderna i kameran och han var riktit duktig på att trolla med ljuset det lilla vi såg i alla fall.


    slänger upp en bild som en kompis tog.



    Vad roligt hjgs!!! Grattis! =) Vi får som sagt se till att ta en fika igen i höst allihopa och berätta om hur det blev för varandra =)
  • hjgs
    Nudax skrev 2012-07-07 17:43:48 följande:
    Vad roligt hjgs!!! Grattis! =) Vi får som sagt se till att ta en fika igen i höst allihopa och berätta om hur det blev för varandra =)
    Tack, ja absolut det tycker jag har lagt till dig på msn nu får se om det funkar nu
  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-07-07 17:28:09 följande:

    ´var det fredrik ni skulle ha?? du får mer än gärna berätta sen efter bröllopet hur ni fotades. Vi fotas både före och efter. Efter blir ju kring kyrkan, men vi kommer ha limo i en timme och fotas en stund så vi vill också hålla oss i närheten kring stan, och gärna med utsikt mot vattnet eller någon cool bakgrund. Så tips mottages gärna


     


    Nästa helg kommer jag hem så då ska jag gå in på systemet och beställa. Vi fick tidigare veta att min morbror ville ge oss whiskeyn i present, det tyckte vi var snällt, hade trott att vi skulle få 5 st (som vi tyckte var väldigt många), nu visar det sig att han ska ge oss 24 ST whiskeyflaskor som vi får välja själva. Karln är ju inte riktigt klok . Men skönt att vi slipper tänka på whiskeyn iaf


     


     


    vi hade fredrik tyckte han va kanon men vädret satte käppar i hjulen.
  • Millan1984
    hjgs skrev 2012-07-07 19:21:24 följande:
    vi hade fredrik tyckte han va kanon men vädret satte käppar i hjulen.
    hur blev det med betalningen? betalade man allt efteråt eller delade man upp det, som förskottsbetalning??
  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-07-07 21:18:38 följande:
    hur blev det med betalningen? betalade man allt efteråt eller delade man upp det, som förskottsbetalning??
    jag frågade men han ville ha inbetalat på bankgiro när vi får bilderna
  • Millan1984
    hjgs skrev 2012-07-07 21:23:51 följande:
    jag frågade men han ville ha inbetalat på bankgiro när vi får bilderna
    Okej, bra att veta Hade ni mycket kontanter på er under bröllopsdagen? betala bar/kök/serveringspersonal etc...??
  • hjgs
    Millan1984 skrev 2012-07-07 21:35:32 följande:
    Okej, bra att veta Hade ni mycket kontanter på er under bröllopsdagen? betala bar/kök/serveringspersonal etc...??
    jag hade till frisören men det hade ju funkat lika bra med kortet. sen hade jag till hon som skötte städ och fika på församlingshemmet och till serveringspersonalen på festen. hade det i min väska. sen delade ut det vid första bästa tillfälle. råade dock ge båda kuverten till första kvinnan men upptäckte det snabbt :-P
Svar på tråden Öviksbrudar 2012