• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-04-26 20:25:43 följande:
    Inge roligt när det händer något sådant, är tokstressad över maten. Har mailat runt lite men inte fått några svar än. Tur det ordnade sig iaf.

    Har vikt 70 favorsaskar och band för fulla muggar, allt för att förbereda så mycket det går. Börjat med ngr spotifylistor med musik som passar till middagen och under tiden de väntar på oss.
    * 21 juli 2012 *

    Ja, det var himla tur att vi fick reda på det nu men man tycker ändå att det borde ha varit bättre koll, med tanke på att jag faktiskt ringt två gånger.


    Nu har vi ringt och hört angående prästen och vi får den vi vill ha också . Vad ska ni ha i era favouraskar? vi tänker ha organzapåsar med hårda karameller.Hur långt har ni hunnit med musiken? Vi skulle behöva en massa tips på både artister och låtar

  • Hipo1

    annli: tack för tips om fotograf :) har kontaktat henne efter att ha läst här. verkar super!


    i övrigt pågår tillverkning av servettringar. letar skor som en tok. skullle vilja ha ett par gröna. helst limegröna. verkar omöjligt att få tag på.


    har varit och kollat på ring igen också.


    ja, just ja. vi var ju och tittade på lokalen också. billstagården. hade ju fått prisuppgift 500kr för fredag-söndag och porslin och glas skulle finnas där. nu var det en ny kontaktperson. hon tyckte inte det var så kul att överta jobbet då han som jag först pratat med hade gett fel uppgifter. det kostar 2000 plus 500 om vi vill använda "finporslinet". snacka om höjning! men får väl vara glad att vi får behålla lokalen iaf för han hade tydligen dubbelbokat också.


     

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2012-04-27 22:23:29 följande:

    annli: tack för tips om fotograf :) har kontaktat henne efter att ha läst här. verkar super!


    i övrigt pågår tillverkning av servettringar. letar skor som en tok. skullle vilja ha ett par gröna. helst limegröna. verkar omöjligt att få tag på.


    har varit och kollat på ring igen också.


    ja, just ja. vi var ju och tittade på lokalen också. billstagården. hade ju fått prisuppgift 500kr för fredag-söndag och porslin och glas skulle finnas där. nu var det en ny kontaktperson. hon tyckte inte det var så kul att överta jobbet då han som jag först pratat med hade gett fel uppgifter. det kostar 2000 plus 500 om vi vill använda "finporslinet". snacka om höjning! men får väl vara glad att vi får behålla lokalen iaf för han hade tydligen dubbelbokat också.


     


    Men vad är det med folk??!!! Taskig höjning också. Men huvudsaken är att det är en bra lokal för era behov för oss kommer det kosta 800 kr. Då får vi både matsal och cafeteriadel, med tillhörande hemkunskapskök där vi kommer ha baren(en barlucka mellan hemk och cafeteria)...
  • Hipo1

    det blir nog bra. de skulle slipa och lacka om golvet plus måla om väggarna så det blir ju fräscht. men en anledning till att vi bokade där var ju just priset, men men..

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2012-04-27 22:49:01 följande:
    det blir nog bra. de skulle slipa och lacka om golvet plus måla om väggarna så det blir ju fräscht. men en anledning till att vi bokade där var ju just priset, men men..
    Typiskt. Har ni börjat fundera på smink?? Min syster ska sminka mig och hon har köpt lösögonfransar nu när hon var i Hong Kong, har aldrig använt det förut så det ska bli intressant...
  • Hipo1

    tänkte sminka mig själv. ska köpa lite nytt smink bara, nån fin ögonskugga, kanske nåt till läpparna. är ingen läppstiftsmänniska, men kanske nåt glans?

  • Millan1984
    Hipo1 skrev 2012-04-27 23:11:31 följande:
    tänkte sminka mig själv. ska köpa lite nytt smink bara, nån fin ögonskugga, kanske nåt till läpparna. är ingen läppstiftsmänniska, men kanske nåt glans?
    Jag är heller ingen läppstiftmänniska, gillar mer läppglans, men min syster som jobbar med smink säger att jag _måste_ ha läppstift och så får det bli. Skulle bli ett evigt jobb att behöva bättra på läppglans hela tiden för alla pussar :p
  • AnnLi
    Hipo1 skrev 2012-04-27 22:23:29 följande:

    annli: tack för tips om fotograf :) har kontaktat henne efter att ha läst här. verkar super!


    Jaha vad roligt! Hoppas att ni (och vi!) blir nöjda nu då :) När är det dags för er?


    Snopet med lokalen, hoppas att allt blir bra ändå.

  • Hipo1

    AnnLi: ja, vi ska nog träffa henne framöver. har du erfarenhet av henne sen tidigare? 28e juli är vår dag

  • lilja

    I våra genomskinliga favorsaskar kommer vi ha röda och svarta godisar, typ. lakritsbåtar, gelehjärtan och pussmunnar.

    Ang. spotifylistorna så letade jag runt på "love", "kärlek" och "absolute love" och så har jag bara valt det jag tyckte passade. Vi ska ju oxå ha levande musik så då behöver man inte göra alltför blandat.

    Veronica på Aromatique ska sminka mig, jag går där som kund och då kändes det extra roligt att få ha henne.

    Idag får nog bröllopsfixandet ligga lågt då det är superfint väder här i Övik och krattan ropar på mig! :)


    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden Öviksbrudar 2012