• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Millan1984
    Miss M skrev 2012-04-01 22:57:00 följande:
    Hej alla Öviksbrudar!

    Vi har inte bestämt oss för var vi ska gifta oss än (blir 2013), men jag kommer från Övik och vi har börjat undersöka lite nu...

    Någon av er som vet något ställe som har helhetslösningar med mat, vin, plats för dans och ev. övernattning? Eller någon bra cateringfirma?

    Det är lite svårt såhär på avstånd...

    Oj...hmm Veckefjärden kanske? om du vill ha allt på ett och samma ställe??


     

  • Millan1984
    AnnLi skrev 2012-04-05 20:11:11 följande:
    Jag köpte en klänning idag :D
    Åh, var då ??
  • lovemealways

    Miss m- gideå bruk kanske? Annars veckefjärden som millan redan skrivit.

  • lilja

    Berättade tidigare att jag beställt på ring. Var in på guldsfynd för att pröva den, och då är den för stor + att det är ripor på den. Tjejen i  utiken var jättegullig och försökte hjälpa mig så gott hon kunde. Nu finns inte den ringen i mindre omkrets, min ring är 15,75 och den beställda är 16 och jag skulle behöva en 15,5.....
    Åkte hem, besviken såklart, letade vidare på guldfynds hemsida. Hittade en annan ring, men då måste jag flytta min förlovningsring till andra handen för det blir för brett.
    Igår när jag var in igen så hade hon skickat iväg första ringen som jag beställt för att göra den mindre, NMär den kommer tillbaka så får jag prova men jag är inte tvungen att köpa den. Schyst!
    Men nu har jag blivit lite kär i den andra ringen.
    Vad tycker ni??

    Första ringen som jag isf bär tillsammans med min förlovningsring som är slät.



    Eller den här som jag hittade, som jag isf bär ensam:


    Ettan eller tvåan??
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984

    lilja: jäklar vad svårt.Båda är jättefina, men jag tror ändå att jag tycker nr 2. just för att den är mer "ovanlig", nr 1 är kanske en vanligare kombination och nr 2 skulle kanske vara mer "speciell". Men gå efter dina egna kriterier och magkänslan. Det kommer bli bra hur som helst

  • Hipo1

    lilja: som millan skriver måste du såklart känna efter själv, men jag skulle inte vilja flytta min förlovningsring plus att jag inte är någon blingbling-tjej och gillar nr 1 bättre än nr 2..

  • Miss M

    Millan1984 & lovemealways:
    Får kolla upp Veckefjärden och Gideå bruk. Synd bara att de har så dåliga hemsidor. Finns inte mycket info där...

    Ni som tar mat på catering, var tar ni den ifrån? 

  • AnnLi
    Millan1984 skrev 2012-04-05 22:42:35 följande:
    Åh, var då ??
    Hittade en på festprissen som jag fastnade för! Knälång, halterneck, lite 50-talskänsla. Måste ändras en aning i storleken så jag hoppas den blir så bra som jag tror när jag får den sen!
  • Millan1984
    Miss M skrev 2012-04-09 17:49:28 följande:
    Millan1984 & lovemealways:
    Får kolla upp Veckefjärden och Gideå bruk. Synd bara att de har så dåliga hemsidor. Finns inte mycket info där...

    Ni som tar mat på catering, var tar ni den ifrån?
    Jag anlitar min gamla dagmamma som är suverän på både mat och bakning. Hon är även bjuden på bröllopet. Vi ska ha buffé, priset var lite dyrare än vad vi tänkt men det kommr bli sjukt mycket mat och vi vet att det kommer att bli bra.
Svar på tråden Öviksbrudar 2012