• Millan1984

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • SaraJohanna
    hjgs skrev 2012-03-25 15:09:32 följande:


     


    Ser fantastiskt fint ut, du har verkligen hunnit jättelångt! : ) Jag har i alla fall börjat beställa hem lite saker från Ebay nu (fick ju lite bra tips av dig), men en provdukning känns fortfarande en bit bort! ; )


     


    Kanske röda rosor eller gerberor med några fina stån i? Eller röd hibiscus eller röda liljor är också fina om du vill ha något i färgtemat. Är sjukt dålig på blommor, men dom kunde jag komma på i alla fall! : )

  • Millan1984

    hjgs: Vad fint


     


    Idag har vi bokat hotellrum, ska alldeles strax gå och posta inbjudningskorten och åka och fixa med önskelistan på Cervera. Tur att man är ledig idag :p


     

  • lilja
    Millan1984 skrev 2012-03-27 10:02:03 följande:

    hjgs: Vad fint


     


    Idag har vi bokat hotellrum, ska alldeles strax gå och posta inbjudningskorten och åka och fixa med önskelistan på Cervera. Tur att man är ledig idag :p


     


    Vilket hotell har ni bokat?
    * 21 juli 2012 *
  • Millan1984
    lilja skrev 2012-03-27 21:03:59 följande:
    Vilket hotell har ni bokat?
    * 21 juli 2012 *
    Statt. Hade vi bott i övik hade vi sovit hemma, men nu är det ju inte så :p
  • 121

    Åh, vad dumt! Jag skrev ett inlägg igår som inte publicerades, så jag får börja om


    Jag tänkte ge er ett litet tips om ljusen: Tänk på ljusens brinntid! Ett vanligt värmeljus brinner ju normalt i ca 4h, ett flytljus (i alla fall dom jag haft) bra mycket kortare än så och stora värmeljus ca 9h. Om man inte vill att någon ska behöva gå runt och byta utbrunna ljus under kvällen så satsa på lite större. Vi tex. hade IKEAs stora Galej-ljuskoppar och i dom IKEAs Hemsjö blockljus (4st/15kr) Dom brann hela kvällen och ändå blev halva ljuset kvar.


    För en del så spelar detta kanske ingen roll men vi tänkte att ju mer vi tänkt på innan desto mindre blev det för personalen att hålla koll på under festens gång.

  • Millan1984
    121 skrev 2012-03-28 07:45:53 följande:

    Åh, vad dumt! Jag skrev ett inlägg igår som inte publicerades, så jag får börja om


    Jag tänkte ge er ett litet tips om ljusen: Tänk på ljusens brinntid! Ett vanligt värmeljus brinner ju normalt i ca 4h, ett flytljus (i alla fall dom jag haft) bra mycket kortare än så och stora värmeljus ca 9h. Om man inte vill att någon ska behöva gå runt och byta utbrunna ljus under kvällen så satsa på lite större. Vi tex. hade IKEAs stora Galej-ljuskoppar och i dom IKEAs Hemsjö blockljus (4st/15kr) Dom brann hela kvällen och ändå blev halva ljuset kvar.


    För en del så spelar detta kanske ingen roll men vi tänkte att ju mer vi tänkt på innan desto mindre blev det för personalen att hålla koll på under festens gång.


    Så tänker jag också, så vi ska ha stora blockljus så man slipper tänka på att värmeljusen måste bytas ut titt som tätt
  • lilja

    Har velat en hel del fram o tillbaka ang. hur ringen ska se ut. Vi gör så att bara jag får en ny ring, blivande vill inte ha en till. Vi har lite "gammalt" guld som vi tänkt använda till ny ring, och ett tag var jag inne på att köpa diamant från England och så göra en här i stan på Greens. Efter att hört mig för (både en och två gånger, och fått olika svar) så kom det fram att de använder inte det guld man lämnar in, utan de försöker hitta en ring som matchar från någon av kedjorna. Sen är det inte säkert att de vill använda den diamant som man har. Så jag la ner att beställa en diamant från utlandet.
    Hittade några ringar på Greens som jag tyckte kunde passa och väntade på prisförslag efter att de dragit bort för det guld vi kunde lämna in. Hon skulle höra av sig dagen efter. Hörde inget från dem utan fick gå in och på minna, sen fick jag ett sms på prisförslag på två av de tre ringarna... Blev faktiskt lite besviken när de först tar tid och sen får man bara på två av tre. Summan av kardemumman; Jag tycker de är för dyra om man jämnför med andra kedjor (ok, nu kan säkert kedjorna hålla ner priserna). Och så väntan på svar och att jag bara fick priser på två ringar när jag bett om tre ringar.
    Så jag på Guldfynd och kikade där. Hittade en ring som jag fastnade för direkt. Och är man Guldfyndmedlem så får man 25% nu fram till den 10/4 + att de löste in vårt guld och så får man 20% till på det.
    Så vi fick en jättefin ring till ett mycket bra pris!



    Hur går det för er andra med allt bestyr?

    Har beställt på underkläder, hoppas de kommer snart så jag kan korrigera klänningen lite. Löshår kommer nog med posten imorrn :))

    Ska någon av er ha godis i någon form på bröllopet?
    Hittade en sida som säljer godis till hyfsade priser gotterian.se/webshop/
    Tänkte ha små genomskinliga askar som favors, och fylla dem med röda gelehjärtan och hallonbåtar.
    På dem knyter jag ett svart tunt band och fäster fast en platta som jag stansat gästernas namn på!
    * 21 juli 2012 *
  • Hipo1

    jag var på guldfynd igår och tittade på ring. hon sa ingenting om 25% rabatt! har varit dit för säkert två månader sen också och då skulle de kolla upp pris på en annan ring. jag har ff inte fått prisuppgift på den. tyckte det var dåligt bemötande båda ggr jag var dit. igår ville jag visa min blivande ringen jag hittat på guldfynd i birsta. där nere var de MYCKET trevligare kan jag tillägga..


    Köpte västar till våra pojkar igår. på bazaar. hade hittat på nätet, tror det var ellos el halens som hade från name it. kom på att name it kläder finns på bazaar så vi åkte dit och hurra! det fanns storlekar till alla tre :) ville gärna att de skulle ha lika, men har inte lyckats hitta någonstans.


    är på jakt efter underkjol till klänningen. sen det som fattas är skor och kläder till blivande. har börjat kolla tårtpriser.

  • Millan1984

    lilja: Jag har hört det också, att de oftast inte använder det guld man lämnar in. Tråkigt för de som har smycken från kära avlidna släktingar som man vill blanda med eget guld. Våra ringar har vi inte så emotionellt tycke för så för oss gör det inget då vi kommer köpa nya ringar och då få rabatt på de ringar man köper.


    Det är bra med Guldfynd, att dom har sådana erbjudanden. Vi kommer köpa från samma ställe som vi köpte förlovningsringarna här i Umeå.


    Jag ska kika efter läppstift, vattenfast mascara (tips,någon?) och köpa underkläder. Boka florist och kolla upp nån nagelsalong i stan.


    Vi kommer ha små organzapåsar vid varje tallrik och ha karameller i dem, hade gärna haft choklad men det skulle ju bli så geggigt i organzapåsarna.

Svar på tråden Öviksbrudar 2012