• 120530

    Vinterbrudar - 2012

    Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

    Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

    Ska bli roligt att se hur många vi är!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

    Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

  • Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • misscharlotte

    I helgen beställde vi iallafall bröllopstårtan Den kommer se ut ungefär som bilden jag la in tidigare men blommorna kommer vara frostade och det kommer inte vara några gröna blad på den. Eventuellt kommer jag få lite frostade snöflingor på den också eftersom vi har vintertema Smaken blir chokladbotten med hallonmousse, det är tydligen en klassiker så jag hoppas den blir god! Och så valde vi såklart brudpar som ska stå på toppen och så en sån där vit sockerblomma eller vad det heter. Totalpris för 35 bitar blev 1690 kronor, det tyckte jag var ganska överkomligt!?

    Vi var även i lokalen (församlingshemmet) i helgen och jag är sjukt imponerad! Församlingshem för mig = kalt, stelt och opersonligt. Men detta var en fristående mörkbrun timmerstuga i vinkel, hur mysigt som helst! De har en stor hall med en röd hörnsoffa och lekhörna med leksaker för barnen och stort bra kök och flygel i stora salen och massa annat. Jag blev grymt imponerad, det enda som var dåligt var stolarna, de är urtråkiga. Men man kan hyra stolsöverdrag för 20 kr styck på blocket så jag kanske ska köra på det, har inte bestämt mig än. Måste dra ner på kostnaderna, men det bara drar iväg med nya saker hela tiden! Galet!

  • 120530
    misscharlotte skrev 2011-11-22 08:34:48 följande:
    Jag kan INTE dansa. Min sambo kan dansa vals men jag har ingen aning om hur man gör så jag funderar antingen på att gå en snabbkurs på youtube ;) eller boka in en danslektion. Men vi måste verkligen dra ner på kostnaderna nu, detta bröllopet (som är meningen ska vara litet!) har redan dragit iväg rejält. Men jag ska kolla vad det kostar iallafall, det kan ju som du säger vara en rolig och mysig grej att göra tillsammans :)

    Kul att ni ska träffa konditorn, men jag förstår dig gällande tiderna, fattar inte hur folk bara kan anta att man är ledig var och varannan dag. Var tror de man får pengar ifrån egentligen? De flesta jobbar ju faktiskt mån-fre 8-17 :)

    Den här dansskolan tog 300kr för en 2 timmars privatektion så det tyckte jag var överkommligt. Vi försökte öva till youtube med det var ganska svårt. Tänkte ta en lektion nu och sedan öva själva. Sedan i början av februari tänkte vi ta en eller två till beroende på hur det går och hur roligt det är. Det hade varit roligt om vi kan vrivla runt lite stiligt under brudvalsen :)


     


    Jag blir lite nyfiken när du säher att kostnaderna skenat iväg, vad var budgeten ifrån början och vad är den nu? Vår var 120´ och nu är vi nog uppe i 130´ så det har gått upp lite för oss också. Å adra sidan har vi räknat med att alla bjudna gäster kommer vilket vi vet att de inte kommer göra. Sedan har vi fått lite sponsring av våra föräldrar som vi inte räknade med ifrån början.

  • Sofia K
    Red skrev 2011-11-16 12:42:36 följande:
    Roligt med ännu en 25/2 :) Har ni kommit långt i planeringen?
    Ja, just det, vi har samma dag! Trevligt :)
    Planeringen, jo, bade och kan man saga! Inser att det ar fler detaljer att tanka pa an jag nansin kunde ana, eftersom jag alltid forestallde mig ett mycket enkelt brollop.. trots enkelhet ar det en hel del planering, det ar sa sakert!
    Funderar just nu som bast over blommor, tarta och skor! 
    Sjalv? :) 
  • Sofia K

    SKOR?!

    Ar det nagon som har forslag pa var man kan ha for skor pa ett februaribrollop?
    Om det blir en san dar riktigt kall dag med en massa sno som vi hoppas, sa maste ju skorna vara lampliga, atminstone stunderna vi ar utomhus vid forflyttning, fotografering mm.
    Jag tanker mig nanting liknande: www.brandos.se/wildflower/chevonne-01460621-97-ivory/a40639
    och att eventuellt ha en ytterligare, mer oppen sko for att anvanda inomhus sen. 
    Har ni nagra andra forslag pa vinterbrudskor? Och aven pa var man kan hitta dom?

    Tacksam!
     

  • 120530
    Sofia K skrev 2011-11-22 10:06:42 följande:
    SKOR?!

    Ar det nagon som har forslag pa var man kan ha for skor pa ett februaribrollop?
    Om det blir en san dar riktigt kall dag med en massa sno som vi hoppas, sa maste ju skorna vara lampliga, atminstone stunderna vi ar utomhus vid forflyttning, fotografering mm.
    Jag tanker mig nanting liknande: www.brandos.se/wildflower/chevonn e-01460621-97-ivory/a40639
    och att eventuellt ha en ytterligare, mer oppen sko for att anvanda inomhus sen.
    Har ni nagra andra forslag pa vinterbrudskor? Och aven pa var man kan hitta dom?

    Tacksam!

    Jag skall ha två olika skor, ett par inomhus under vigsel och fest, och ett par under fotografering utomhus samt under transporter. Så här ser de ut :)


    Skor - Wildflower: Camelia | ParbildSkor - Marc: Elba | Parbild

  • pärlan01
    Red skrev 2011-11-22 10:59:00 följande:

    Jag skall ha två olika skor, ett par inomhus under vigsel och fest, och ett par under fotografering utomhus samt under transporter. Så här ser de ut :)


    Skor - Wildflower: Camelia | ParbildSkor - Marc: Elba | Parbild


    Red: Jag tro vi har likadana av dom ljusa. ska sätta ut en bild på mina =)
  • Sofia K
    Red skrev 2011-11-22 10:59:00 följande:

    Jag skall ha två olika skor, ett par inomhus under vigsel och fest, och ett par under fotografering utomhus samt under transporter. Så här ser de ut :)


    Skor - Wildflower: Camelia | ParbildSkor - Marc: Elba | Parbild


    pärlan01 skrev 2011-11-22 11:15:32 följande:
    Red: Jag tro vi har likadana av dom ljusa. ska sätta ut en bild på mina =)
    Jattefina, bada tva! Ingen dum ide' att ha en morkare utomhus, jag har varit ratt inkord pa att jag maste hitta vita.. Tack for tipset! :)
  • 120530
    Sofia K skrev 2011-11-22 12:37:07 följande:
    pärlan01 skrev 2011-11-22 11:15:32 följande:
    Red: Jag tro vi har likadana av dom ljusa. ska sätta ut en bild på mina =)
    Jattefina, bada tva! Ingen dum ide' att ha en morkare utomhus, jag har varit ratt inkord pa att jag maste hitta vita.. Tack for tipset! :)
    Jag har tänkt använda dem efter (och kanske före) bröllopet också. Jag blev helt kär i dem men hade nog inte köpt dem om det inte vore för bröllopet, de var både lite för dyra och för höga att ha som vardagsskor. Nu har jag ju ett par "fin-vinterskor" också :)
  • misscharlotte
    Sofia K skrev 2011-11-22 10:06:42 följande:
    SKOR?!

    Ar det nagon som har forslag pa var man kan ha for skor pa ett februaribrollop?
    Om det blir en san dar riktigt kall dag med en massa sno som vi hoppas, sa maste ju skorna vara lampliga, atminstone stunderna vi ar utomhus vid forflyttning, fotografering mm.
    Jag tanker mig nanting liknande: www.brandos.se/wildflower/chevonn e-01460621-97-ivory/a40639
    och att eventuellt ha en ytterligare, mer oppen sko for att anvanda inomhus sen. 
    Har ni nagra andra forslag pa vinterbrudskor? Och aven pa var man kan hitta dom?

    Tacksam!
     
    jag köpte två par skor på www.nelly.com blev bara 600 kr totalt!!!
    Ett par som är öppen tå att ha inomhus och ett par som är stängda och lite varmare som jag kan ha utomhus vid fotograferingen. Det viktiga är ju att klacken är lika hög på båda skorna så klänningen inte blir för kort eller lång i något av skorna.
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012