• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • thean
    passionsblomman skrev 2012-04-09 14:00:54 följande:
    Säsongen för Pioner gör man allt för att förlänga, eftersom den blivit så populär just till brud, men den har egentligen inte alls säsong i augusti, så får man tag på dem då, så är det tur-och de blir dyra.

    Austinrosor går året om vad jag vet, men med väldigt skiftande storlek och pris. Jag ger mig ut på alldeles för tunn is och det är rätt meningslöst att sätta priser på nätet, eftersom det skiljer så mycket över landet. prata med en lokal florist och be dem kolla ett ungefärligt pris med sina leverantörer. Jag tror att de är ett bättre alternativ än pioner, i lsutet av augusti.

    Ett tips i augusti, är att välja Dahlior för lite samm känsla som pioner, eller för att blanda upp rosor /pioner med. De ligger väsentligt lägre i pris och är i högsäsong under sommarmånaderna. Finns i mängder av färger former ocn nyanser.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Åh dahlior! Det har jag inte ens tänkt på! =) Den billigare floristen pratade också om en rossort som påminde lite om pionerna i utseende som också gick att få tag på, men jag kommer inte alls ihåg vad den hette?!
  • passionsblomman
    thean skrev 2012-04-09 14:09:04 följande:
    Åh dahlior! Det har jag inte ens tänkt på! =) Den billigare floristen pratade också om en rossort som påminde lite om pionerna i utseende som också gick att få tag på, men jag kommer inte alls ihåg vad den hette?!
    Ganska troligt att hon tänker på David Austinrosor, som hör till sorterna som ser "gammeldags" ut.
    Även andra storblommiga sorter, som får slå ut ordentligt, blir lämpliga i den typen av buketter, jämfört med mer "spetsiga" rossorter. I mitt galleri finns en särskild mapp för rosor, där kan du kanske se någon sort du tycker är fin. Namnen syns om du pekar på bilden.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Selmis

    Här en rätt dålig bild på min bukett, men den var iaf vit med lite inslag av grönt. Buketten var en nyårsbukett :) I buketten finns vita rosor, prärieklockor och orkideer. Plus lite diamanter och "silverbollar". Buketten vet jag inte exacta priset på, men ca 160e (1600 kr). 



     
  • malin martin
    teddy skrev 2012-03-19 21:13:23 följande:
    Malin Martin... älskar att du har kottar!!! :)
    tack ... jag plockade kottarna vid mitt fritidshus för att de skulle ha lite emotionell betydelse också. Hade även kottar som placerkorthållare =)
  • thean
    passionsblomman skrev 2012-04-09 14:27:52 följande:
    Ganska troligt att hon tänker på David Austinrosor, som hör till sorterna som ser "gammeldags" ut.
    Även andra storblommiga sorter, som får slå ut ordentligt, blir lämpliga i den typen av buketter, jämfört med mer "spetsiga" rossorter. I mitt galleri finns en särskild mapp för rosor, där kan du kanske se någon sort du tycker är fin. Namnen syns om du pekar på bilden.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack, ska genast kolla i ditt galleri! =)
  • Brudiframtiden
    passionsblomman skrev 2012-04-09 14:00:54 följande:
    Säsongen för Pioner gör man allt för att förlänga, eftersom den blivit så populär just till brud, men den har egentligen inte alls säsong i augusti, så får man tag på dem då, så är det tur-och de blir dyra.

    Austinrosor går året om vad jag vet, men med väldigt skiftande storlek och pris. Jag ger mig ut på alldeles för tunn is och det är rätt meningslöst att sätta priser på nätet, eftersom det skiljer så mycket över landet. prata med en lokal florist och be dem kolla ett ungefärligt pris med sina leverantörer. Jag tror att de är ett bättre alternativ än pioner, i lsutet av augusti.

    Ett tips i augusti, är att välja Dahlior för lite samm känsla som pioner, eller för att blanda upp rosor /pioner med. De ligger väsentligt lägre i pris och är i högsäsong under sommarmånaderna. Finns i mängder av färger former ocn nyanser.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack för tipset!!!!
  • Amejuli

     


    Här kommer min. Tog en bild lite längre ifrån också så man uppfattar ungefärlig storlek å så. Lät floristen få rätt fria händer och förklarade bara vilken stil jag ville ha och ungefär vilka färger jag gillade/inte gillade. Tyckte hon fångade in vår stil bra och är jättenöjd.


    Den är rundbunden och kostade ca 1300 eller något sådant. Den höll sig fin väldigt länge efteråt också :)


    Bilderna nedan är tagna av vår underbara fotograf Karolina Ehrenpil.


    Floristen var Emiflora i sthlm. Men tror tyvärr ej att hon är verksam längre.


     


  • hjgs
    mjeanettek skrev 2012-04-10 18:45:09 följande:
    jag har äntligen vågat att beställa konstgjorda blommor till min allergiska dotter. Det blir denna med silver band och fjärillar i silver :) Säljaren var väldigt hyggelig och lätt att prata med. Billigt blev det också ;)

    www.etsy.com/shop/TheWeddingPetal


    blir nog jättefint


     


    Jag ska också ha konstgjorda blommor. Mest för att jag vill kunna spara utan att lägga pengar på att konservera och kallor blir inte fina att torka.

  • mimi00

    Börjat skissa min bukett nu tsm med syrran =)  hon ska ha mitt bröllop som projektarbete då hon går florist. så kommer få brudbukett, tärnbuketter, dekorationer mm planerat och gjorda för en relativt billig peng =)  Hon sa brudbuketten kommer kosta mellan 700-900 ungefär. Vill ha en ganska stor fin droppbukett med lila/vita blommor =) 

    rekomenderar alla att kolla med JB skolor om ni inte gifter er under sommaren =)  

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!