• awarwen

    Khom Loy - Kinesiska lyktor

    Jag skulle vilja ha tag i khom loys till bröllopet. Vet någon var de finns att beställa?

  • Svar på tråden Khom Loy - Kinesiska lyktor
  • Midvinterflicka

    Jag tror att de finns att köpa på Teknikmagasinet!

  • awarwen
    Midvinterflicka skrev 2011-04-11 14:06:00 följande:
    Jag tror att de finns att köpa på Teknikmagasinet!
    Kanon! Det måste jag kolla. Tack.
  • Moster Stina

    Men kom ihåg att kolla med brandkåren först! Inte säkert att ni får tillåtelse att skicka iväg sådana. Det är tydligen inte helt ovanligt att de säger nej, eftersom de utgör en betydande brandrisk!

  • awarwen
    Moster Stina skrev 2011-04-11 15:54:04 följande:
    Men kom ihåg att kolla med brandkåren först! Inte säkert att ni får tillåtelse att skicka iväg sådana. Det är tydligen inte helt ovanligt att de säger nej, eftersom de utgör en betydande brandrisk!
    Va? Oj, det visste inte jag. Det var ju massor med folk som skickade upp lyktor till nyår... undrar om alla de hade tillstånd. Eller det kanske är en annan typ av lyktor. (???)
  • Midvinterflicka

    Vid nyår är nog brandrisken inte så stor ute, det är ju snö och så, och kanske ganska blött i markerna. Men vi gifter oss i augusti och då kan det ju vara eldningsförbud om det vill sig riktigt illa, och då går det naturligtvis inte. Vi tänkte ringa till brandkåren innan och kolla. Vi tänkte släppa iväg lyktorna från ett större fält i så fall.

  • GnuGS

    Vi har begärt – och fått – tillstånd från Luftfartsverket för våra khom loy-lyktor. Tyvärr har vi inte kollat med brandkåren, antar att vi borde det...

Svar på tråden Khom Loy - Kinesiska lyktor