• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

    DD: Ja det är bra att ha ngn som kan :) Pappa är målare men bor på åland så vi ses ju inte varje dag. Men mamma o hennes man de har nog gjort det mesta här (förutom en garderob)

  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-01-03 21:42:38 följande:
    1700tal: måste erkänna att jag inte har hängt med riktigt vad det gäller din och sambons lägenheter, men det låter häftigt med en toppmodern lya.

    Den korta versionen är: vi bestämde oss för att bo isär ett tag, jag skaffade lägenheten. Vi bodde isär i 2 mån men kom på snabbt att vi inte ville bo isär så länge. Han bodde kvar i vår gamla lägenhet tills vi vår uppsägningstid gick ut (igår) och då flyttade han hit. Eller lite innan... Först funderade vi på att hyra ut den här (en etta) i andrahand och hyra en 2a. Men vi har rekordlåg boendekostnad (och superfräsch lägenhet!) så vi ska försöka stå ut här så länge vi kan och samla pengar på hög till kontantinsats till nästa hus/lägenhet.


    Men Tinzi! Tror inte att den kommer va så svår/dyr att lägga upp och det är nog enklast att göra i midjan, inte vid fållen. Och måste säga att du passar helt fantastiskt i den!! Spetsen på kjolen är ju galet maffig!

  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-01-03 21:48:54 följande:
    Tiniz - Jag förstår om du är besviken, men, klänningen är väldigt, väldigt fin :) Du hade väl som sagt en vän som var duktig på att sy? Kanske du skulle prata ihop dig med henne och se hur ni kan lösa det hela? Det borde ju gå att ordna på något sätt.

    Och angående släpet så fullkomligt älskar jag långa släp, så jag tycker ju att det var väldigt fint :D Jag blev en aning besviken över att min klänning som jag gifte mig i inte hade längre släp :P Men jag förstår ju att alla kanske inte delar den åsikten.
    mm har just mejlat henne och får se vad hon svarar ang denna, iom spetsen :)

    Den är skitvacker så nöjd annars, vill dock kunna gå ordenlitgt och slippa hålla upp klänningen framtill som en prinsessa hela kvällen ;)
  • Lommila1
    Tinzi skrev 2012-01-03 21:41:41 följande:
    Svårt att ladda upp bilderna , blir bara en liten ruta, men jag är absolut INTE nöjd, inte ens om jag hänger upp klänningen sen så undkommer jag ju problemet att den är för lång framtill,och inte lätt att sy upp då det är spets nedtill....! Jag var enbart ARG när jag provade den, inga lyckokänslor alls.

    Har vetat i äver 1 år hur jag vill ha den & varit mkt tydlig med det, jag vill inte ha den! Ju mer jag tänker på det ju ledsnare blir jag :(
    det satt ju hur bra som helst på dig!!

    det är inget problem att fålal fast det är spets framtill! det tar bara lite längre då spetsen skall sprättas lös och sedan sys fast igen! tro mig jag kortade ju av min o kolvidden var närmare 4 m...
    om du tänker det blir dyrt att lämna in den på förkortning hos en sömmerska-eller hos din vännina eller vem du väljer, så kan du sprätta lös spetsen först själv så blir det billigare-då de flesta jobbar enligt tim-taxa.

    men som det ser ut härfrån sidan tror jag inte släpet är så mycket över 0,5 meter, eftersom klänningen är kanske 10 cm för lång (?) så växer ju släpet i samma takt
    Varför vill du inte ha den? Är det ngt annat än längden du är missnöjd med?
  • daniiel
    bridetobe2013 skrev 2012-01-03 21:47:30 följande:
    Hihi. Välkommen till vardagsrum Har samma
    1/6 2013
    Haha jasså? Jag tyckte den lila/rosa färgen i den tapeten var så härlig och sedan att det svarta inte riktigt är svart, utan mer mörkgrått.. och silvret och strukturen.. ja, det är så mkt liv i den tapeten :) Plus att jag tycker den funkar rätt bra med väggfärgen i övrigt, för jag fick inte maken att gå med på att måla om allt. Vi hade tidigare sängen mot den väggen och hade då en väggmålning, men jag blev less på den och ville möblera om.. då var inte väggmålningen så snygg längre.

  • Darling Daisy
    Darling Daisy skrev 2012-01-03 21:47:20 följande:
    Tinzi: Vad tråkigt att det känns så illa med klänningen!!!!
    Ser bara bilden på baksidan, och den tycker jag ser fin ut. Dock förstår jag dina tvivel om släpet!  
    Men hur skriver jag egentligen ikväll? Jag är helt slut i huvudet, borde gå och sova. (vi fick avlva vår hund i morse, så jag är lite off)

    Jag menade i alla fall, att jag förstår att du är osäker på om du kommer att kunna gå och dansa med släpet. Jag tycker dock att släpet är väldigt fint!!
    Nu har jag sett bilden från sidan också, och tycker att den ser fin ut!! *tröstkram*
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-01-03 21:53:10 följande:
    mm har just mejlat henne och får se vad hon svarar ang denna, iom spetsen :)

    Den är skitvacker så nöjd annars, vill dock kunna gå ordenlitgt och slippa hålla upp klänningen framtill som en prinsessa hela kvällen ;)
    Ja, det förstår jag. Jag hoppas dock verkligen att det ska lösa sig, för ja.. som sagt.. väldigt fin klänning och den såg ut att passa dig väldigt bra :)
  • Tinzi
    Lommila1 skrev 2012-01-03 21:54:00 följande:
    det satt ju hur bra som helst på dig!!

    det är inget problem att fålal fast det är spets framtill! det tar bara lite längre då spetsen skall sprättas lös och sedan sys fast igen! tro mig jag kortade ju av min o kolvidden var närmare 4 m...
    om du tänker det blir dyrt att lämna in den på förkortning hos en sömmerska-eller hos din vännina eller vem du väljer, så kan du sprätta lös spetsen först själv så blir det billigare-då de flesta jobbar enligt tim-taxa.

    men som det ser ut härfrån sidan tror jag inte släpet är så mycket över 0,5 meter, eftersom klänningen är kanske 10 cm för lång (?) så växer ju släpet i samma takt
    Varför vill du inte ha den? Är det ngt annat än längden du är missnöjd med?
    nej eg bara längden jag är missnöjd med faktiskt...att inte kunna GÅ och dansa utan att snubbla, kan ju inte ha det så här. Men borde inte Milly bekosta att den görs om iom att de gjort helt fel? jajaj...
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2012-01-03 21:47:49 följande:
    Jo, har jag ju hon har sytt just klänningar på GBG Operan förut, men vette fan hur man skall lösa detta, släpet KAN jag stå ut med, men inte att snubbla framtill... :( Undrar vad Milly kommer att svara om detta bara..

    Du kan inte tänka dig en vidare underkjol då? För den du har på bilden är ju ganska "snäll" a-linje.


     


    Och jag tror verkligen inte den är så svår att korta av alls. Men inte vid fållen och fibbla med spetsen utan vid midjan! Särskilt som det är så lite det handlar om. Hur känns den annars? Den ser ut att sitta fint i övrigt?

  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-01-03 21:54:49 följande:
    Haha jasså? Jag tyckte den lila/rosa färgen i den tapeten var så härlig och sedan att det svarta inte riktigt är svart, utan mer mörkgrått.. och silvret och strukturen.. ja, det är så mkt liv i den tapeten :) Plus att jag tycker den funkar rätt bra med väggfärgen i övrigt, för jag fick inte maken att gå med på att måla om allt. Vi hade tidigare sängen mot den väggen och hade då en väggmålning, men jag blev less på den och ville möblera om.. då var inte väggmålningen så snygg längre.


    Fast den var ju också häftig.... Tapeten sitter på en 8 meter lång vägg hemma hos oss. Och sen är övriga väggar enfärgade. Har en annan rusta tapet i gästrummet (blivande sovrum),,, Är mörkgrå/svart ,med guld och vitt mönster. Med fjäril och körsbärsblom eller ngt..
    1/6 2013
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!