• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • BeMine

    Hej!


     


    jag har tänkt beställa en kinaklänning och skulle vilja veta vilken sida som är "bäst" någon med bra service som funkat bäst?


     


    jag är sugen på denna klänning, och undrar om någon har den?


    Tror ni man kan be dom byta ut tyget längst ner som "sticker fram" till tyll??


     


    vad skulle ni bära under? korsett?

  • daniiel
    BeMine skrev 2011-12-02 18:27:16 följande:

    Hej!
    jag har tänkt beställa en kinaklänning och skulle vilja veta vilken sida som är "bäst" någon med bra service som funkat bäst?
    jag är sugen på denna klänning, och undrar om någon har den?
    Tror ni man kan be dom byta ut tyget längst ner som "sticker fram" till tyll??
    vad skulle ni bära under? korsett?


    BeMine skrev 2011-12-02 18:28:49 följande:

    bilden verkar inte komma, men jag länkar då!
    www.ebay.com/itm/160678035098?ssPageName=STRK
    :MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649
    (nu vet jag att denna auktion gäller 10 st, men jag ville bara visa klänningen!!!)


    Vilken fin klänning :)

    Jag har själv beställt två klänningar från mylove-bridal.com och är väldigt nöjd :) Fina klänningar, bra priser, bra kommunikation och snabb leverans. Vet även att många andra är nöjda med sina klänningar de beställt där.

    Man kan då beställa ur deras sortiment och eventuellt göra små ändringar på klänningen eller så kan man skicka in en bild på en klänning och få den uppsydd, som den är eller med ändringar. Det är nog inget problem alls att få tyget som sticker fram under i tyll istället :)

    Under klänningen skulle jag ha en axelbandslös BH (wonderbra) om det behövs, annars inget alls. Överdelarna brukar vara ordentligt sydda med plastskenor och stöd för bysten :) Tror det skulle bli lite kaka på kaka med kortsett under.

    Jag såg att de har din klänning på mylove.
    www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-wedding-dress-201053_p3332.html

    Andra klänningar på mylove som påminner lite om den.
    www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-wedding-dress-bgw0034_p1436.html
    www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-wedding-dress-bgw0100_p1478.html
    www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-wedding-dress-bgw0342_p1606.html
    www.mylove-bridal.com/strapless-gown-with-intricate-embroidery-8803_p4498.html
    www.mylove-bridal.com/aline-2010-wedding-dress-alw0406_p1405.html
    www.mylove-bridal.com/taffeta-strapless-a-line-asymmetrical-pick-up-skirt-with-chapel-train-2010-new-wedding-dress-201033_p3306.html
    www.mylove-bridal.com/aline-strapless-chapel-train-taffeta-wedding-dress-fb011_p7737.html
  • M040812J

    Försöker igen då. Ni som beställt från landy bridal. Hur har ni upplevt era klänningar? Är det stor skillnad mellan bild och resultat? Kvalitet? Vad kostar frakten?

  • Tinzi
    daniiel skrev 2011-12-02 17:53:46 följande:
    Då är tullavgiften 12% av 2680kr, moms 25% av samma summa och sedan tillkommer det en administrationsavgift som brukar ligga runt 100kr. Det betyder alltså att du isådana fall behöver betala ca 1100kr extra.
    *urk* samma summa som för min klänning, och 1100 är ju MKT pengar :(
  • daniiel
    Tinzi skrev 2011-12-02 22:02:15 följande:
    *urk* samma summa som för min klänning, och 1100 är ju MKT pengar :(
    Allt är ju relativt, men ja, det är mkt pengar. Klänningens totala kostnad ökar ju då till strax under 4000kr, men då får man välja att se det som så att man får en klänning som man verkligen vill ha och att den ändå inte kostar kring 10 000kr ;D

    Jag köpte alla mina klänningar för under 1400kr, dels för jag tyckte de var finast och sedan är ju plusset då att hamnar den i tullen, så slipper man åtminstone tullavgiften :P
  • Styrka

    oh, bull, that too. Min kläning kostar 1600, alltså över gränsen? Så om den fastnar i tullen måste inte jag inte bara betala tullavg. och adm.avg utan även moms? hua! hoppas verkligen att den inte fastnar i tullen!! 2000 är min budgetgräns, det ska hålla för eventuella ändringar oxå. :-/
    varförvarför är jag alltid så optimistisk när jag inte ska vara det och så pessimistisk när jag inte behöver vara det??

  • Tinzi
    daniiel skrev 2011-12-02 22:12:07 följande:
    Allt är ju relativt, men ja, det är mkt pengar. Klänningens totala kostnad ökar ju då till strax under 4000kr, men då får man välja att se det som så att man får en klänning som man verkligen vill ha och att den ändå inte kostar kring 10 000kr ;D

    Jag köpte alla mina klänningar för under 1400kr, dels för jag tyckte de var finast och sedan är ju plusset då att hamnar den i tullen, så slipper man åtminstone tullavgiften :P
    JO sant, men min budget är extremt tight och eg skulle jag haft en klänning för 1600:- så detta blir inge kul om det blir så...antar det är rätt vanligt att man får betala tullavgift?

    Kan man inte hävda att det är en gåva då? (kanske inte funkar så?)
  • daniiel
    Styrka skrev 2011-12-02 23:35:58 följande:
    oh, bull, that too. Min kläning kostar 1600, alltså över gränsen? Så om den fastnar i tullen måste inte jag inte bara betala tullavg. och adm.avg utan även moms? hua! hoppas verkligen att den inte fastnar i tullen!! 2000 är min budgetgräns, det ska hålla för eventuella ändringar oxå. :-/
    varförvarför är jag alltid så optimistisk när jag inte ska vara det och så pessimistisk när jag inte behöver vara det??
    Ja, gränsen går på 1400kr för bla. kläder utanför EU. Allt över 1400kr som hamnar i tullen måste man betala 12% tullavgift, 25% moms och en administrationsavgift på. Det som koster under 1400kr och hamnar i tullen behöver man bara betala momsen och administrationsavgiften på.

    Jag håller tummarna för att den ska slinka igenom helt obemärkt :) Alla mina klänningar har gjort det.
  • daniiel
    Tinzi skrev 2011-12-02 23:50:34 följande:
    JO sant, men min budget är extremt tight och eg skulle jag haft en klänning för 1600:- så detta blir inge kul om det blir så...antar det är rätt vanligt att man får betala tullavgift?

    Kan man inte hävda att det är en gåva då? (kanske inte funkar så?)
    Nej, det är ju så. Hade själv väldigt tight budget för klänning, så jag är väldigt tacksam att jag slapp betala ytterligare något. Jag vet inte hur vanligt det är. Av allt jag beställt (bla. 4 brudklänningar, 2 tärnklänningar, en underkjol, buketter, smycken osv) så har bara underkjolen hamnat i tullen. Det är ju dock en kostnad man ska ta med i beräkningen när man beställer.

    Angående det där med gåva, så kan man bli så illa tvungen att betala ändå. De genomskådar ju rätt snabbt om det inte är en gåva och man måste kunna bevisa att det verkligen är en gåva. Kollar de upp vart paketet kommer ifrån, en fabrik, så kan man nog få det lite kämpigt.

    Jag hoppas dock att du ska klara dig ifrån att betala något extra :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!