• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    FelizLane skrev 2011-11-03 09:24:02 följande:
    Åh, det är svårt när man skriver från mobilen ;) men är det milly med s eller utan?

    Utan!!


    Mäh vad fasen, sen jag bytte dator kan jag inte citera mer än ett inlägg i taget!

  • daniiel
    FelizLane skrev 2011-11-03 09:14:19 följande:
    Ni är så hjälpsamma tjejer! Tack daniiel, tror jag använder din bild om jag får ?! Prövar att vända ni till milly! Det ska bli himla spännande. Är det nån ide att beställa innan jul nu tror ni? Ska även beställa två tärnklänningar, ska man lägga det i en separat beställning så dom inte blandar ihop måtten? Tusen tack för hjälpen!!
    Självklart får du det, om du vill kan jag mejla den till dig? Då syns text och sådant lite bättre, den blev så liten här. Jag hoppas verkligen att klänningen blir som du vill ha den och att vi får se resultatet sen :)
  • Jane
    1700tal skrev 2011-11-03 10:38:56 följande:

    De finns i stort sett överallt. Jag har flera st från Milly, med olika antal ringar och utan. Tänk bara på att de utan ringar plattas till av tygmängderna i kjolen, så särskilt mkt vid ball gown blir det inte utan ringar. Snarare en "snäll" A-linje.


    Du kan även köpa såna väldigt billigt på ebay, det har flera andra i tråden gjort.


     


     


    Tack för svaret! Jag förstår att det kommer plattas till lite, men underdelen på klänningen är inte av ett så tungt tyg, det är organza som är ett ganska lätt material, eller är jag ute och cyklar? och på bilden ser det ut som att den är sydd "utstickig" så jag vet inte....vad tror du, kommer helhetsintrycket förstöras med en sån underkjol?


    här är bilden igen...


    The Newest  Ball Gown  Wedding Dress BGW0051


    Nu gjorde jag copy/paste hoppas den kommer med.


  • Tinzi

    Jahopp, nu har jag även beställt en BOLERO av Milly.

    Saken var den att jag hade en rabattkod som jag fick när jag reg. mig på deras hemsida, MEN då jag gjorde beställningen via mail (spec. klänning) så glömde jag detta, nu ska de göra en bolero åt mig så jag kan använda kupongen, vet inte OM /hur mkt jag får lägge imellan, men ville ju ändå ha en svart spets bolero så blir spännande.

    OCH de blir klara redan i mitten av December mned min klänning säger de...hur lång tid brukar själva leveransen ta , nån som vet? Och brukar klänningarna vara klara när de säger att de skall vara klara?

  • 1700tal
    Jane skrev 2011-11-03 10:56:45 följande:

    Tack för svaret! Jag förstår att det kommer plattas till lite, men underdelen på klänningen är inte av ett så tungt tyg, det är organza som är ett ganska lätt material, eller är jag ute och cyklar? och på bilden ser det ut som att den är sydd "utstickig" så jag vet inte....vad tror du, kommer helhetsintrycket förstöras med en sån underkjol?


    här är bilden igen...


    The Newest  Ball Gown  Wedding Dress BGW0051


    Nu gjorde jag copy/paste hoppas den kommer med.


    Vet du att jag skulle be företaget som ska sy klänningen (för den är väl inte gjord än?) att göra/välja en som passar till just den modellen eftersom den är så mkt sjöjungfru.. Annars börjar både tyll och ringar (om man nu har det) för högt upp.


     


    Hm, jag tror att det kommer bli platt utan ringar, trots organzan. Både min tyllklänning och min lättare taftklänning (som inte väger mkt) plattas till. Men du kan ju chansa, om du har tid att ev fixa en till.


     


    Men - funderade lite på det där du skrev om att ringarna böjer ut/svänger ut kjolen när nån ställer sig bredvid... Måste säga att så gör inte mina med ringar alls, ringarna är jättemjuka. Om nån tex kramar en eller om man dansar nära intill nån så böjs de bara lite in mot kroppen. Samma när man sätter sig ner, en del tror att ringarna liksom "fjongar" upp i knät då men de gör de inte heller. De är helt flexibla och man kan röra sig helt fritt utan att man märker att man har en underkjol på sig. De i tyll däremot åker in mellan benen och hindrar både dans och gång.

  • Madelen867

    Jag hade underkjol med släp som jag köpte på tradera.


    Där började det längre ner.

  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-11-03 11:07:53 följande:
    Jahopp, nu har jag även beställt en BOLERO av Milly.

    Saken var den att jag hade en rabattkod som jag fick när jag reg. mig på deras hemsida, MEN då jag gjorde beställningen via mail (spec. klänning) så glömde jag detta, nu ska de göra en bolero åt mig så jag kan använda kupongen, vet inte OM /hur mkt jag får lägge imellan, men ville ju ändå ha en svart spets bolero så blir spännande.

    OCH de blir klara redan i mitten av December mned min klänning säger de...hur lång tid brukar själva leveransen ta , nån som vet? Och brukar klänningarna vara klara när de säger att de skall vara klara?
    Vad kul med bolero, kan du visa bild? Leveransen tar ca 3 dagar från Milly från den lämnar fabriken tills du har den i handen. Och enl min erfarenhet så brukar klänningar som sys så här års komma i tid, efter nyår och framåt tidig vår har de som mest att göra. Under hösten syr de nog mest åt företag, de kollektioner som ska i butik till säsongen som kommer nu.
  • Hvidbrud

    FelizLane: när jag gitte på din skiss och Daniiels skiss är det i te samma ide med släpet verkar det som. På din bild verkar det vara själva bandet i midjan som bildar 1m släp (två tygstycken) på Daniiels verkar det som om det är ett extra stycke tyg (ett) som är fäst vid ett löstagbart skärp. Bara så att du inte blir besviken!

  • pulmonate
    1700tal skrev 2011-11-03 12:01:12 följande:
    Vad kul med bolero, kan du visa bild? Leveransen tar ca 3 dagar från Milly från den lämnar fabriken tills du har den i handen. Och enl min erfarenhet så brukar klänningar som sys så här års komma i tid, efter nyår och framåt tidig vår har de som mest att göra. Under hösten syr de nog mest åt företag, de kollektioner som ska i butik till säsongen som kommer nu.
    Hej! Jag beställde min klänning igår (officiellt...)!! Det är SÅÅ SPÄNNANDE! Jag valde 2 veckors levarnsen då jag inte har bråttom. De säger ju att det tar 1,5 månad att sy, sen 2 veckor att skicka den. Tror du att det kan stämma att den kommer om 2 månader? 
    Precis efter ny år! Spännande! Jag valde att de skulle skicka hem den till mina svärföräldrar för jag kanske är hemma i Sverige då! 

    Vet ni om Milly syr upp bridesmaids klänningar? Jag har hittat jätte snygga Karen Millen klänningar, men de är egentligen för korta. Så jag funderade lite på om man skulle försöka med att Milly syr upp dem. Vet ni hur de brukar ligga i pris, i så fall?
    Tack för hjälpen! 
  • 1700tal
    pulmonate skrev 2011-11-03 13:13:02 följande:
    Hej! Jag beställde min klänning igår (officiellt...)!! Det är SÅÅ SPÄNNANDE! Jag valde 2 veckors levarnsen då jag inte har bråttom. De säger ju att det tar 1,5 månad att sy, sen 2 veckor att skicka den. Tror du att det kan stämma att den kommer om 2 månader?
    Precis efter ny år! Spännande! Jag valde att de skulle skicka hem den till mina svärföräldrar för jag kanske är hemma i Sverige då!

    Vet ni om Milly syr upp bridesmaids klänningar? Jag har hittat jätte snygga Karen Millen klänningar, men de är egentligen för korta. Så jag funderade lite på om man skulle försöka med att Milly syr upp dem. Vet ni hur de brukar ligga i pris, i så fall?
    Tack för hjälpen!

    Kul!! Lova att du visar bilder sen! Vi får hålla tummarna för att du får den om 2 mån.. Vilken var det nu igen, kan du visa bild igen?


    Ja, visst syr de upp tärnklänningar. På hemsidan verkar de flesta ligga på ca 200 dollar. Milly har ju en mängd egna tärnklänningar oxå, precis som med brudklänningarna men kan inte se dem på hemsidan. Skumt...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!