• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    knyttan skrev 2011-10-30 21:42:59 följande:
    Om du klickar på länken jag postade så kommer du till den modellen jag vill ha (inte bara till startsidan som det ser ut). Det ser ju ut som om det är samma bakgrund och provdocka som i "brudklänning 2"?

Och wow, du har ju några att välja på!! Sidenklänningen, är den beställd i ivory eller champagne? Det var väldigt fin färg på den, liksom cremefärgad, ungefär så skulle jag vilja ha min!

Tack för svaren!

Aha, nu såg jag klänningen! Tror inte att den är från Milly dock, känner inte igen den (har hela sortimentet på datorn nämligen och kan det hyfsat bra utantill, då jag handlar av dem som företag oxå) och den saknar logga (vilket Milly kräver och gör själva, som återförsäljare får man bilderna färdig med logga) men du kan ju skicka bilderna och be dem sy upp, det är ju en väldigt enkel modell.

Sidentygerna finns bara i en nyans. Taften är riktig gräddig, åt champagnehållet som du ser på min. Helt underbar nyans som är snäll mot hudtonen, även på mig som är blond (slår inte åt orange, vilket däremot polyestertaften i "light champange" gör, den har en HELT annan nyans). Sidensatinet (silk satin) däremot är betydligt ljusare i nyansen (normal ivory) och den nyansen är ganska lik satinet i polyester. Jättefin den oxå. Har alla tygprover här hemma i alla tygsorter så bara att hojta till om du undrar nåt ang. tygerna.

• Annixa
    ewaulrica skrev 2011-10-31 08:33:47 följande:
    ohhhh...den var skitsnygg!!!! vad har du fått betala för den här skönheten?! :) är det släp på den eller är det bara klänningen som sticker ut under?
    Ca1300kr. Det är släp, den är så vacker , finare i verklighetSkrattande, jag längtar till jag får den rätta st!
    Ja det är släp på den, men vill man inte ha det så kan man ganska enklet sy om den! Priset på den är ju skit bra, skulle man köpa i svergie så blir det nog inte alls lika billigt! Skrattande

Den jag inte kan ha har jag lagt ut i en annons här på försäljning för 900kr, Synd bara att bilderna inte riktigt vissar rättvist, måste kanske ta nya men är inte så duktig på det! Skrattande
  • camillaclm
    Annixa skrev 2011-10-30 21:37:17 följande:
    Grattis! Vad fin du är! klänningen är ju helt underbar!
    Jättefin klänning och liknande den jag vill ha. Vad heter klänningen?
  • Marys
    camillaclm skrev 2011-10-31 11:06:46 följande:
    Jättefin klänning och liknande den jag vill ha. Vad heter klänningen?
    Ja jösses VAD heter den...ska checka ! Har ju två lika dana i två olika storlekar Tungan ute En är oanvänd. Och båda ska säljas.....har ingen nytta av dom (hoppas jag)
    Återkommer med länk !!!!!
  • Imke1977

Jag har beställt min bröllopsklänning från en sida som heter www.weddingdresscentre.co.uk
    Jag fick intrycket av att det är en engelsk site som man kan beställa orginalklänningar ifrån. Men jag kanske har helt fel... Någon som har erfarenhet av den sidan?

• Drömbröllop12

Hej vänner!

Nu har jag varit frånvarande i den här tråden lääänge. Hoppas jag är välkommen in igen. Nu börjar den stora dagen inte kännas lika långt bort (nästa höst) och jag har äntligen börjat titta på klänningar på allvar.

Och det här låter otroligt men jag tror jag har hittat RÄTT.

Maggie Sottero Simone, den är helt ljuvlig!

Började nu leta efter den på kinaföretagen och hittar många säljare på GH-gate som har den, vågar man köpa därifrån? Är det typ en samligssida för olika säljare? Har inte riktigt fattat hur den sidan funkar.

Någon som känner til någon av dessa säljare som säljer klänningen och kan ge tips på vilken av dem jag ska välja och vad jag ska tänka på?

www.dhgate.com/wholesale/search.do&catalog=002&stype=down&sinfo=price

Det är alltså såhär klänningen ser ut:

• daniiel
    Drömbröllop12 skrev 2011-10-31 13:01:10 följande:

Hej vänner!

Nu har jag varit frånvarande i den här tråden lääänge. Hoppas jag är välkommen in igen. Nu börjar den stora dagen inte kännas lika långt bort (nästa höst) och jag har äntligen börjat titta på klänningar på allvar.

Började nu leta efter den på kinaföretagen och hittar många säljare på GH-gate som har den, vågar man köpa därifrån? Är det typ en samligssida för olika säljare? Har inte riktigt fattat hur den sidan funkar.

Någon som känner til någon av dessa säljare som säljer klänningen och kan ge tips på vilken av dem jag ska välja och vad jag ska tänka på?

www.dhgate.com/wholesale/search.do?searchkey=...

Det stämmer bra att DH är en samlingssida för olika säljare och därigenom finns det ju bättre och sämre säljare. Själv har jag beställt 4 klänningar från 3 olika säljare och 2 blev bra och 2 mindre bra. Hamnade i dispyt med en av säljarna och det tog tid innan det hela löstes. Det är ju lite av en chansning, men kollar man säljarna noga är ju chansen större att få hem det man beställt :)

Denna säljaren har ju tex 0 Transactions och 0 Positiv feedback, så där skulle jag inte våga chansa.
    www.dhgate.com/wedding-dress-bride-gown-simone-brand-new/p-ff8080812c1b2190012c2b905aa800b2.html

Har du kikat om den klänningen finns på någon av de lite mer välanvändana kinasidorna? Alternativt vad det skulle kosta att få den uppsydd hos någon av dom?

Jättefin klänning :)
  • Annixa
    Drömbröllop12 skrev 2011-10-31 13:01:10 följande:

Hej vänner!

www.dhgate.com/wholesale/search.do?searchkey=...

så vacker klänning! Jag har beställt en klänning därifrån + plus en kappa å för mig har det bara gått bra! Allanhu hette den säljaren som jag beställde min klänning av, inga problem,väl sydd, å snabba svar om det var nåt jag undrade över!

Har du tur kan det finnas nån annan säljare som oxå säljer den här klänningen!
  • pulmonate
    1700tal skrev 2011-10-31 09:58:20 följande:

Aha, nu såg jag klänningen! Tror inte att den är från Milly dock, känner inte igen den (har hela sortimentet på datorn nämligen och kan det hyfsat bra utantill, då jag handlar av dem som företag oxå) och den saknar logga (vilket Milly kräver och gör själva, som återförsäljare får man bilderna färdig med logga) men du kan ju skicka bilderna och be dem sy upp, det är ju en väldigt enkel modell.

Sidentygerna finns bara i en nyans. Taften är riktig gräddig, åt champagnehållet som du ser på min. Helt underbar nyans som är snäll mot hudtonen, även på mig som är blond (slår inte åt orange, vilket däremot polyestertaften i "light champange" gör, den har en HELT annan nyans). Sidensatinet (silk satin) däremot är betydligt ljusare i nyansen (normal ivory) och den nyansen är ganska lik satinet i polyester. Jättefin den oxå. Har alla tygprover här hemma i alla tygsorter så bara att hojta till om du undrar nåt ang. tygerna.

Hej 1700tal, aka. MillyBridal expert! ;)
    Jag har frågat efter två sidenband till min klänning som ska vara bortagbara. De frågade nämnligen ifall jag ville ha ljus champagne eller mörk champagne. På deras färgkarta har dom bara 1. Råkar du ha bilder på dessa? 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!