• Kit73

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • Kit73
    Freakie skrev 2011-04-02 16:55:46 följande:
    Kit73: Får man fråga vem? Är själv på jakt efter frisör i Malmö
    Självklart! Petra på Createam. Hon förstod precis vad jag menade! Hon berättade att hon ÄLSKAR att göra uppsättningar och det märktes!
  • Xelina

    En lundatös till här... Vi har presic bestämt datum, mest för att alla verkar vara ute i galet god tid.... Så vi tog det som var "över" och det blev 8/9-2012 på Ellinge slott. Utanför Eslöv.... Så massa att bestämma och ha sig, ska bli såååå kul och spännande.... Det vi planerat nu är färg lila och att jag ska göra tårtan då jag älskat detta och gör det till andra bl.a. En kompis bröllop nu i sommar.....

  • Lev idag

    Idag frågade jag en barndomsvän om hon vill sjunga duett med en kompis som jag gått gymnasiet med :)
    Och det ville hon och blev superglad att jag frågade.
    Vi har inte träffats på 100 år men ändå vill jag att just hon är där och sjunger för oss.
    Har även skickat en frågan till gymnasiekompisen via mail idag.
    Och passade då också på att fråga om han och hans band skulle kunna spela på festen.
    Så jag hoppas att de är billigare än det andra bandet jag funderade på från början :)
    Och jag hoppas han vill sjunga duett med min barndomsvän.
    Det skulle vara så underbart! :D

    I maj ska jag även kontakta bygdegården är i socknen för att åka o kolla på den :)
    Vi har ju också ett tag kvar då vi inte gifter oss förrän 30/6 2012 men vill ändå va ute i goood tid eftersom vi ska gifta oss på sommarön Gotland :)

  • Freakie
    Kit73 skrev 2011-04-04 13:30:01 följande:
    Självklart! Petra på Createam. Hon förstod precis vad jag menade! Hon berättade att hon ÄLSKAR att göra uppsättningar och det märktes!
    Låter ju toppen
    Har de även ett vettigt pris?
  • Kit73
    Freakie skrev 2011-04-04 20:53:00 följande:
    Låter ju toppen
    Har de även ett vettigt pris?
    Vet inte exakt för jag har även köpt en hel massa löshår via henne till den dagen. Hon har annars så att man kan låna men jag vill ha eget...
    men ring o hör vet ja!
  • Kit73
    Freakie skrev 2011-04-04 20:53:00 följande:
    Låter ju toppen
    Har de även ett vettigt pris?
    PS: var du på brölloopsmässan på Hilton 2010? Det var Createam som hade gjort alla modellerna hår i modevisningen.
  • Freakie
    Kit73 skrev 2011-04-09 18:23:52 följande:
    PS: var du på brölloopsmässan på Hilton 2010? Det var Createam som hade gjort alla modellerna hår i modevisningen.
    Nix var inte det, 2010 visste jag inte ens att det skulle bli bröllop 2011 Tungan ute
  • Margris

    Är det någon av er som har börjat titta på hålltider för middagen och festen? Vi hade tänkte att ha vigseln kl. 16.00 men nu när jag har börjat att räkna efter så blir det inte tårta före 22 iaf. Är det sent eller? Hur ser era scheman ut för dagen/kvällen? 

  • Kattpoet

    Vi gifte oss vid  1500, vi hade tårta vid  1900, kanske vi äter fort  och  vi hade tårtan som efterätt eftersom vi tyckte det räckte gott och väl

  • Kit73
    Margris skrev 2011-04-09 19:09:33 följande:
    Är det någon av er som har börjat titta på hålltider för middagen och festen? Vi hade tänkte att ha vigseln kl. 16.00 men nu när jag har börjat att räkna efter så blir det inte tårta före 22 iaf. Är det sent eller? Hur ser era scheman ut för dagen/kvällen? 
    Nej inte ännu men vi gifter oss kl 15 och gissar att vi sätter oss till bords vid 17.
    Så jag gissar på tårta vid 22... middag i 4 timmar känns ganska realistiskt. Sedan byter vi lokal till kaffe och tårta...
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!