• Kit73

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • Kit73
    Wintercandles skrev 2011-03-27 19:21:52 följande:
    Här kommer vi ha vigseln & festen.





    Heleneholm?
  • Wintercandles
    Kit73 skrev 2011-04-01 17:11:18 följande:
    Heleneholm?
    Nej, i Göteborg. Överås heter villan.
  • Kit73

    Provade min bröllopsfrisyr och började gråta så bra det kommer att bli! Bästa frisörskan i Malmö gjorde mig sååååå lycklig idag!

  • Freakie
    Kit73 skrev 2011-04-02 16:06:24 följande:
    Provade min bröllopsfrisyr och började gråta så bra det kommer att bli! Bästa frisörskan i Malmö gjorde mig sååååå lycklig idag!
    Kit73: Får man fråga vem? Är själv på jakt efter frisör i Malmö
  • Wintercandles
    Kit73 skrev 2011-04-02 16:06:24 följande:
    Provade min bröllopsfrisyr och började gråta så bra det kommer att bli! Bästa frisörskan i Malmö gjorde mig sååååå lycklig idag!
    Hehe va skönt det att det var på det hållet. Då slipper du oroa dig över det i alla fall.
  • Wintercandles

    Bokade vår bröllopssvit häromdagen, nu börjar det kännas på riktigt :)

  • Dagny Taggart

    En skånebrud till här (Lund) som ska mest troligt gifta sig borgerligt. Ingen av oss är troende, så kyrkan passar inte för oss. Sen vet jag inte hur pampigt bröllopet blir för planeringen har inte börjat riktigt än. Vi siktar på 2012, men har inte betämt datum än... Just nu lutar det iaf mot vigsel utanför festlokalen, med in- och utgångsmusik som mina systrar spelar på fiol och kanske någon dikt och musikaliskt inslag innan själva texten för borgerlig vigsel. Så jag hänger på här och hoppas på tips!

  • Margris

    Välkommen Dagny Taggart!

    Det känns som att det går långsamt i planeringen just nu. Bara väntar på att det ska bli påsk och påsklov. Då ska det bokas frisör och florist. Menyn ska provas och bestämmas plus att vi ska ha en liten champagneprovning med några vänner så bråda dagar väntar :) 

Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!