• Sanna J
    Äldre 25 Jan 14:00
    9016 visningar
    41 svar
    41
    9016

    SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

    En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

    Ni som är sambos:

    Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Äldre 25 Jan 14:34
    #1

    Det är väldigt olika. Min sambo ringer mig på jobbet, bara om det är något jätteviktigt.
    Jag ringer säkert 1 gång om dagen till honom, minst. Men det är för att han alltid glömmer tiden vi ska käka eller för att han har glömt något eller städat undan något viktigt som jag behövde eller så...
    Han är världens mest ofokuserade men samtidigt superfokuserade människa...
    Han kan jobba och programmera på 3-4 datorer samtidigt.
    Men att komma ihåg att han skulle köpa mjölk på vägen hem från jobbet är omöjlig om man bestämmer det kvällen innan Flört 

  • FelizL­ane
    Äldre 25 Jan 14:35
    #2

    ja... någongång på sms och möjligt nångång med samtal..

  • missca­t81
    Äldre 25 Jan 14:45
    #3

    Vi hörs bara om det är något speciellt, annars inte.

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 25 Jan 15:26
    #4

    Ofta :)
    När jag hade en bättre mobil så brukade vi skicka foton till varan på knäppa saker som händer under dagen. (på mitt jobb är det en hel del) 
    Nu är det mest sms om hur man mår, vad man gör etc.

    Vi pratade om det häromdan, att vi trots att vi snart varit ihop i 3 år fortfarande längtar hem till varan.  Jag hoppas det alltid kommer vara så :)

  • Äldre 25 Jan 15:26
    #5

    När jag hoppar in på jobbet så ses vi när vi packar bilarna eller om ena tryckeriet är klar före den andra... Så ibland ses vi 24h.... och sms omhur det går på respeltive ställe, men även om ingen av oss jobbar den dagen så hörs vi vis sms eller samtal.

  • MrsT20­11
    Äldre 25 Jan 15:42
    #6

    Ha ha, det är nog tur att min sambo jobbar på häktet och därmed inte går att nå utom via växeln när det är extremt akuta ärenden. Annars skulle jag säkert tjata om att köpa mjölk på hemvägen etc. =)

    Vi ringer bara och skickar sms när någon av oss är borta över natten, till exempel när jag är hos mina föräldrar. Annars funkar det alldeles utmärkt att ses hemma varje kväll! =)

  • Äldre 25 Jan 15:46
    #7

    Jag har chatten igång på jobbet, så ibland chattar vi lite om det är något. Det är ett bra sätt att kommunicera på jobbet utan att riskera att störa mitt i ett möte eller liknande (Jag är noga med att logga ut innan jag presenterar något på ett möte med datorn kopplad till projektor Skrattande. )

  • geleha­llon
    Äldre 25 Jan 15:52
    #8

    Vi smsar nog i alla fall 3-4 av veckans 5 dagar! kan hända vi hörs av per telefon också om det behövs!

  • mrsJR
    Äldre 25 Jan 15:56
    #9

    Ofta! 

    Vi mejlar, sms:ar och ringer varandra varje dag. En hel arbetsdag är alldeles för lång tid utan att ha kontakt med varandra tycker vi

  • sms å fotbol­l
    Äldre 25 Jan 16:06
    #10

    Ev. så slår han en signal på lunchen men annars så hörs vi bara om det är något särskilt.
    Däremot går jag in om honom praktiskt taget varje dag (han jobbar i en affär ett stenkast från hemmet) och då brukar vi prata igenom vad vi ska äta och om jag behöver gå och handla något.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?