• Sanna J
    Äldre 25 Jan 14:00
    9022 visningar
    41 svar
    41
    9022

    SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

    En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

    Ni som är sambos:

    Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Liina8­6
    Äldre 3 Feb 13:47
    #21

    Nu börjar jag undra om vi är väldigt konstiga. Vi hörs nästan alltid bara via sms om vi vill nägot särskilt. Vi ses nästan aldrig och detta trots att han har sitt kontor på våningen över mitt. Vi delat till och med samma personalrum men ses nästan aldrig där heller eftersom han oftast äter lunch tidigare än jag och sällan fikar. Ibland händer det att vi ses precis när jag kommer och ska äta lunch och han är klar och då kan vi sätta oss en stund tillsammans ibland. Annars hörs vi oftast bara av i slutet av dagen för att höra när den andra vill åka hem eftersom vi oftast har sällskap till och från jobbet.

    Jag känner sällan ett behov att höra av mig när jag jobbar men om jag är hemma så kan det bli något sms om att jag saknar honom eller så.

    Om en av oss är bortresta eller så så hör vi oftast av oss med några sms per dag och kanske ett telefonsamtal varannan dag eller så.

  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 3 Feb 14:19
    #22
    Liina86 skrev 2011-02-03 13:47:52 följande:
    Nu börjar jag undra om vi är väldigt konstiga. Vi hörs nästan alltid bara via sms om vi vill nägot särskilt. Vi ses nästan aldrig och detta trots att han har sitt kontor på våningen över mitt. Vi delat till och med samma personalrum men ses nästan aldrig där heller eftersom han oftast äter lunch tidigare än jag och sällan fikar. Ibland händer det att vi ses precis när jag kommer och ska äta lunch och han är klar och då kan vi sätta oss en stund tillsammans ibland. Annars hörs vi oftast bara av i slutet av dagen för att höra när den andra vill åka hem eftersom vi oftast har sällskap till och från jobbet.

    Jag känner sällan ett behov att höra av mig när jag jobbar men om jag är hemma så kan det bli något sms om att jag saknar honom eller så.

    Om en av oss är bortresta eller så så hör vi oftast av oss med några sms per dag och kanske ett telefonsamtal varannan dag eller så.
    Nej, det är ju supergulligt att ni åker till och från jobbet tillsammans
    Jag kan förstå att man inte hörs när man bara är ett par hundra meter från varandra... det skulle bli lite väl mycket... Jag tycker det låter som att ni har det jättefint!
  • SnartF­ruSir
    Äldre 3 Feb 14:24
    #23

    Vi brukar höras när han åker till jobbet på morgonen (då har jag redan jobbat 2 timmar) och sedan när han har lunch. Men det händer att vi bara hörs förmiddag eller eftermiddagen eller inte alls. Han kan inte svara i telefon på arbetstid så det är lite hur hans dagar är som styr det hela. Det händer ytterst sällan att jag ringer honom på arbetstid. Då får det vara akut.

  • Zelmah
    Äldre 3 Feb 14:44
    #24

    så som det har varit med våra arbetssituationer så har vi oftast inte möjlighet att stå o sms:a på arbetstid. På 30 min lunchrasten kanske vi hinner skicka nån liten kärleksförklaring om det inte är för stressigt. Sen jag började plugga har jag haft större möjlighet att få tid till att smsa eftersom man har mer raster o ibland jobbar hemma o kan styra som man vill.. Men innan jobbade jag på förskola och fritidshem och där funkar det verkjligen inte att hålla på med mobilen, det är så intesivt och man måste ha fullt fokus på barnen hela tiden. Har inte ens mobilen på mig då, den är inlåst i ett skåp. Nu jobbar jag extra i klädbutik, där får vi inte ha mobilen på oss så den får ligga i personalrummet, vi har en rast och då kan man passa på att smsa. Min m2b var undersköterska på en operationsavdelning lite svårt att smsa då... Nu jobbar han tillfälligt inom försvaret och då har han inte precis heller tid att smsa när de övar fältstrid eller fältoperationer....

    vi är inga telefon människor över lag egentligen, jag smsar knappt med nån, inte kompisar heller.. kanske 2-3 ggr på en månad till varje vän. dålig på det..

    Men hade vi haft typ kontorsjobb eller liknande hade vi definitivt smsat varandra mer flitigt under tiden vi jobbar. Bara känslor... längtar... älskar dig... tänker på dig m.m  eller lite mer sexiga sms..

  • Liina8­6
    Äldre 3 Feb 16:36
    #25
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 14:19:46 följande:
    Nej, det är ju supergulligt att ni åker till och från jobbet tillsammans
    Jag kan förstå att man inte hörs när man bara är ett par hundra meter från varandra... det skulle bli lite väl mycket... Jag tycker det låter som att ni har det jättefint!
    Vad bra, då ska jag inte börja oroa mig för det i alla fall Glad

    Efter sommaren kommer vi troligtvis ha olika arbetsplatser så vi kanske börjar höras av mer då, vem vet? 

    Jag vill dock helst inte bli som en av mina kompisar som ringer sin sambo säkert minst 10 ggr per dag om inte mer ibland. När vi pluggade tillsammans ringde hon varje rast (alltså 1 ggr i timmen) och umgås man med henne en kväll från kanske 18-21 så är det inte alls ovanligt att hon ringer honom 2-3 ggr. Jag kan tycka att det är lite störande faktiskt, det märks ju att de sällan har så mycket att prata om utan mer "Vad gör du?" och det kan jag tycka är lite oförskämt när man umgås med någon annan även om man inte är mitt i ett samtal eller så. De är heller inte nykära utan har varit tillsammans i över 10 år. Men jaja, det är ju inget stort problem och de gör ju självklart som de vill 
  • Hotlen­a
    Äldre 4 Feb 12:15
    #26
    Liina86 skrev 2011-02-03 16:36:56 följande:
    Vad bra, då ska jag inte börja oroa mig för det i alla fall Glad

    Efter sommaren kommer vi troligtvis ha olika arbetsplatser så vi kanske börjar höras av mer då, vem vet? 

    Jag vill dock helst inte bli som en av mina kompisar som ringer sin sambo säkert minst 10 ggr per dag om inte mer ibland. När vi pluggade tillsammans ringde hon varje rast (alltså 1 ggr i timmen) och umgås man med henne en kväll från kanske 18-21 så är det inte alls ovanligt att hon ringer honom 2-3 ggr. Jag kan tycka att det är lite störande faktiskt, det märks ju att de sällan har så mycket att prata om utan mer "Vad gör du?" och det kan jag tycka är lite oförskämt när man umgås med någon annan även om man inte är mitt i ett samtal eller så. De är heller inte nykära utan har varit tillsammans i över 10 år. Men jaja, det är ju inget stort problem och de gör ju självklart som de vill 
    Oj, ja det hade jag tyckt var riktigt störande. Man får väl välja sina tillfällen då man ringer för att prata om absolut ingenting. Att göra det när man umgås med någon annan är ju rent av oförskämt. 
    Själv blir jag irriterad om någon smsar mycket när vi ska umgås till och med, och jag svarar sällan i telefonen själv om jag anser att jag är upptagen. Är det viktigt ringer dom igen, annars ringer jag upp senare.
    Visst är det sött att dom fortfarande håller på så 10 år in i förhållandet men snälla!
    Jag ringer gärna till min sambo om jag har tråkigt, för det är ju han som poppar upp först i huvet, men inte om jag har någon framför mig att prata med... 
  • Äldre 4 Feb 12:21
    #27

    Om båda jobbar ca 2 gånger i veckan, då jag är påväg hem från jobbet. Kan inte tala på arbetstid då jag är sjukskötare. Om jag däremot är ledig så blir det oftare :)

  • Liina8­6
    Äldre 4 Feb 13:18
    #28
    Hotlena skrev 2011-02-04 12:15:12 följande:
    Oj, ja det hade jag tyckt var riktigt störande. Man får väl välja sina tillfällen då man ringer för att prata om absolut ingenting. Att göra det när man umgås med någon annan är ju rent av oförskämt. 
    Själv blir jag irriterad om någon smsar mycket när vi ska umgås till och med, och jag svarar sällan i telefonen själv om jag anser att jag är upptagen. Är det viktigt ringer dom igen, annars ringer jag upp senare.
    Visst är det sött att dom fortfarande håller på så 10 år in i förhållandet men snälla!
    Jag ringer gärna till min sambo om jag har tråkigt, för det är ju han som poppar upp först i huvet, men inte om jag har någon framför mig att prata med... 
    Vad bra att det inte bara är jag som tycker så =)
  • Sebast­iána
    Äldre 25 Feb 21:25
    #29
    Sanna J skrev 2011-01-25 14:00:14 följande:

    En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

    Ni som är sambos:

    Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?


    Innan min sambo bytte jobb hördes vi av flera gånger via mail. På det nya jobbet hinner han inte. De har skurit ner så personalen får jobba dubbelt så hårt.
  • 090208
    Äldre 26 Feb 00:03
    #30

    Bara på raster, jag har inte telefonen med mig när jag jobbar.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?