• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Tinzi
    Amejuli skrev 2011-07-19 22:51:01 följande:

    Sytt kravatten åt min blivande nu.


    Duktig du är! WOW! :)
  • Amejuli
    Tinzi skrev 2011-07-19 23:14:05 följande:
    Duktig du är! WOW! :)
    Hihi! Tack vad snäll du är! Gubben ville prompt ha en mönstrad och det var svårt att hitta så jag fick dra fram symaskinen. Kan erkänna att jag fick slänga den första dock. :-P
  • Tinzi
    Amejuli skrev 2011-07-19 23:23:58 följande:
    Hihi! Tack vad snäll du är! Gubben ville prompt ha en mönstrad och det var svårt att hitta så jag fick dra fram symaskinen. Kan erkänna att jag fick slänga den första dock. :-P
    mm ser inte alls lätt ut! :)
  • Amejuli
    Tinzi skrev 2011-07-19 23:38:36 följande:
    mm ser inte alls lätt ut! :)
    Faktum är att det inte alls var så svårt som det ser ut. Hittade en beskrivning på nätet. Det var nog mer mina sömnadskunskaper som var lite ringrostiga. :-P

    Men nu blir det mest papperpyssel för hela slanten tror jag. Vi har inte ens börjat skriva festprogramen med en och en halv vecka kvar till bröllopet så det finns ju lite att göra.
  • Tinzi
    Amejuli skrev 2011-07-19 23:44:56 följande:
    Faktum är att det inte alls var så svårt som det ser ut. Hittade en beskrivning på nätet. Det var nog mer mina sömnadskunskaper som var lite ringrostiga. :-P

    Men nu blir det mest papperpyssel för hela slanten tror jag. Vi har inte ens börjat skriva festprogramen med en och en halv vecka kvar till bröllopet så det finns ju lite att göra.
    hehe ojjj! (jag hade haft panik planeringsmänniska som jag är) Jag är fnästan färdig och har 9 mån kvar heheh! Men dock annat kvar iof :)  MEN det går fort bara man börjar har vi märkt här. vi gör 5 gästpresentationer per dag av våra 90 :)
  • Amejuli
    Tinzi skrev 2011-07-20 00:01:11 följande:
    hehe ojjj! (jag hade haft panik planeringsmänniska som jag är) Jag är fnästan färdig och har 9 mån kvar heheh! Men dock annat kvar iof :)  MEN det går fort bara man börjar har vi märkt här. vi gör 5 gästpresentationer per dag av våra 90 :)
    Hehe, jo tack. Jag har panik!

    Hade ju inte tänkt att det skulle bli så här men det hände mycket oväntat under året som gick. Jag hade väldigt mycket med studierna så det var tänkt att min blivande skulle ha huvudansvaret. Men tyvärr inträffade fyra tråkiga dödsfall i hans familj så det blev mest kaos och ja, nu står vi här. Man får liksom bara hålla tummarna för att vi ska få ihop det på något sätt.. :-S
  • Tinzi
    Amejuli skrev 2011-07-20 00:05:17 följande:
    Hehe, jo tack. Jag har panik!

    Hade ju inte tänkt att det skulle bli så här men det hände mycket oväntat under året som gick. Jag hade väldigt mycket med studierna så det var tänkt att min blivande skulle ha huvudansvaret. Men tyvärr inträffade fyra tråkiga dödsfall i hans familj så det blev mest kaos och ja, nu står vi här. Man får liksom bara hålla tummarna för att vi ska få ihop det på något sätt.. :-S
    Det löser sig nog :) Ta lite varje kväll, 30 min så är det fixat! :) Lycka till!
  • Rosi

    Vilken rolig tråd.. =) här får man mycket insperation.. :D Kommer lägga in bilder när jag har något av mina pyssel färdiga.. :D

  • weddingdreams

    Någon som gjort egna skålar med virkadedukar och trälim... ser såå himla fina ut men har bara funnit slitna dukar. Har en massa spetstyg hemma. Tror ni man kan göra skålar av dom istället?

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer