• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • LisaEleonor

    Är det någon mer som funderar på gardinerna i festlokalen? Vi hyr en bygdegård och gardinerna där är blommiga. Vi har ingen lust att ha dem och har köpt billiga vita tyllgardiner på IKEA. Nu vet vi inte riktigt om vi ska göra något med dem. Har funderingar på att sätta dit pärlor ganska spritt så det blir lite färg. Men jag vet inte.

    Någon annan som har någon fundering?

  • Gottblåbär
    LisaEleonor skrev 2011-06-09 09:20:26 följande:
    Är det någon mer som funderar på gardinerna i festlokalen? Vi hyr en bygdegård och gardinerna där är blommiga. Vi har ingen lust att ha dem och har köpt billiga vita tyllgardiner på IKEA. Nu vet vi inte riktigt om vi ska göra något med dem. Har funderingar på att sätta dit pärlor ganska spritt så det blir lite färg. Men jag vet inte.

    Någon annan som har någon fundering?
    Vi har tänkt samma med gardiner, köpte dom där billiga på IKEA, två för 39:- tror jag dom kostar. Kanon jue:)
  • Chicita
    LisaEleonor skrev 2011-06-09 09:20:26 följande:
    Är det någon mer som funderar på gardinerna i festlokalen? Vi hyr en bygdegård och gardinerna där är blommiga. Vi har ingen lust att ha dem och har köpt billiga vita tyllgardiner på IKEA. Nu vet vi inte riktigt om vi ska göra något med dem. Har funderingar på att sätta dit pärlor ganska spritt så det blir lite färg. Men jag vet inte.

    Någon annan som har någon fundering?
    Det finns inga gardiner alls där vi ska vara. Och en hel vägg med stora glasfönster och vi behöver ha lite mörkare inne för att få till stämningen. Annars kommer hela det medeltida konceptet att rasa *S*

    Så jag har köpt fem-metersklipp i "sammet" och "siden" från Jysk som vi kommer drapera över en tjock trästång som vi binder fast i ett par pelare.
    Dels får vi in lite färg i den annars helt kritvita lokalen (förutom ett stort färglatt draperi som finns som backdrop på scenen) och dels kan vi stänga för fönstren hjälpligt.

    När det gäller dina gardiner så tycker jag att du ska tänka på vad du kanske använder dom till i framtiden. Även om dom är superbilliga så kan du ju faktiskt ha dom i vardagsrummet eller sovrummet. Kanske färga några osv... Om du sätter pärlor på dom så gör det på ett sätt så du kan ta bort dom, eller på ett sätt som passar hemma hos er sen. Onödigt att slänga gardinerna efteråt även om dom var billiga Flört 
  • MrsT2011

    Hej alla pysseltokiga tjejer!

    Jag letar efter vackra papper till våra tackkort, har ni tips på var de säljer fina papper, antingen med eller utan mönster/motiv,  till egenhändigt pysslade kort?

    Har tröttnat på de papper jag använde till de andra trycksakerna och vill så gärna ha något extra till våra vackra porträttbilder.

    Färgskalan är vitt, silver, grått, ljusgrönt eller blått.

    Tack snälla för hjälpen!

  • MochR

    fantastiska tips :)

    Själv funderar jag på att göra sådana här blommor som servettringar:



    men om de blir dem så blir det i lite ljusare grön och med guldband runt servetten inte tråd som det är nu...
  • labbalabba
    MrsT2011 skrev 2011-06-13 17:16:35 följande:
    Hej alla pysseltokiga tjejer!

    Jag letar efter vackra papper till våra tackkort, har ni tips på var de säljer fina papper, antingen med eller utan mönster/motiv,  till egenhändigt pysslade kort?

    Har tröttnat på de papper jag använde till de andra trycksakerna och vill så gärna ha något extra till våra vackra porträttbilder.

    Färgskalan är vitt, silver, grått, ljusgrönt eller blått.

    Tack snälla för hjälpen!
    fina mönstrade papper finns att köpa bl a på Panduro eller andra scrapbooking affärer på nätet t ex, googla bara på scrapbooking så kommer det massor.. Det kanske är lättare att köpa i affären men vet inte hur utbudet är någon annanstans än i Gbg.
  • Ylva368
    Dannis skrev 2011-05-20 19:02:57 följande:


    De här gillar jag! Gör man kuverten själv eller köper dem färdiga?
  • Dannis
    Ylva368 skrev 2011-06-16 17:12:43 följande:
    De här gillar jag! Gör man kuverten själv eller köper dem färdiga?
    Jag har köpt dem klara. Jag köpte på Mians scrapbooking i Enköping, men de finns nog på många andra ställen. Skoj att du gillade dem :D
  • Olga
    kikki kikki skrev 2011-06-07 08:55:13 följande:
    Även gjort små askar som jag ska lägga något i och som fungerar som bordsplacering också


    hur har du gjort askarna??? blev rikitigt fina!!
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer