• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Gottblåbär

    du får gärna mejla mig mallen med om den inte går att lägga ur här. charlotte.engstrom@hotmail.com :D


    20110723 skrev 2011-05-31 22:08:48 följande:
    Tack :)

    Fjärilarna har jag hittat från misscutiepiegoes80s.blogspot.com/ (tror jag det var) Men det var jättelänge sedan. Kan inte hitta mallen på hennes sida längre. Om du vill kan jag rita av de mallarna jag har och skicka dom till dig? Inboxa mig i så fall din adress.

    Jag har skrivit gästernas namn på ett papper. Jag fick plats med 6 namn på ett A4 papper.

    Därefter har jag lagt fjärilsmallen ovanpå och ritat runt om och sedan klippt ut.

    Jag har fäst ihop fjärilarna med en liten dubbelhäftande kudde. För att de ej ska ligga direkt mot varandra.

    Därefter har jag gjort små prickar med silverpenna

    Dekorerat med halvpärlor

    För att få fjärilen att "stanna" på vinglaset viker man ihop fjärilen på mitten och sedan klipper man som ett jack så att det nästan blir som ett hjärta när man öppnar fjärilen.

    Favors askarna är tändsticksaskar som jag klätt och dekorerat :)
    Vek först en egen ask med lock men det tog såååå låååång tid att jag snabbt avfärdade den idéen :D
  • helsingebrud


    Har provbundit en brudbukett idag
    Nu ligger den ned på bilden å det syns inte riktigt att den är droppformad
    KOmmer troligen fästa en svart slinga över den eller hjärta på tråd


    Så här kommer vi dekorera våra vinglas
    PÅ denna rosstjälk kommer det sitta en oval metallbricka ca 5-6 cm
    På den kommer vi stansa in gästens namn

    PÅ detta vis fixar vi bordplaceringskortet samt att gästen kan hålla reda på sitt glas....
  • moonlightgirl
    20110723 skrev 2011-06-01 22:37:04 följande:
    Jo det är det :) Vad bra att du hittade dom!!!

    Så moonlightgirl och Gottblåbär se Maiia81 länk :)
    Hej
    Ja jag såg det och har kikat in på den sidan. Blir det rätt storlek på fjärilarna om man vill ha dem så som du gjorde??
  • 20110723
    moonlightgirl skrev 2011-06-04 21:09:48 följande:
    Hej
    Ja jag såg det och har kikat in på den sidan. Blir det rätt storlek på fjärilarna om man vill ha dem så som du gjorde??
    Ja det blir rätt.

    Kommer inte ihåg vilken storlek jag tog. Men det är ju en smaksak och beror ju på hur stora glas man har. I vilket fall som helst så valde jag en storlek sen tog jag även fjärilen som var storleken innan. Den mindre fjärilen sätter man sedan ovanpå den större.

    Ett tips! Har du tillgång till lamineringsmaskin så laminera fjärilarna. Blir mycket lättare att använda den som mall då. Alternativt rita upp fjärilen på lite styvare papper.
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer