• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • skruttisOmuffis
    J och J skrev 2011-05-17 22:10:06 följande:
    superfina kort! gillar era skarpa färger
    Lumys skrev 2011-05-18 09:13:48 följande:
    jättefint. De kan vara grymt stolt över de korten jag och min m2b satt också och knåpade flera veckor på kvällarna. Våra är inte så avancerade som era men känns kul att ha gjort dem själva ändå...
    Theka skrev 2011-05-19 10:02:48 följande:
    skruttisOmuffis: Korten är jättefina. Jag gillade främst ert monogram som formar ett litet hjärta där i mitten, gölligt! Hjärta
    TACK! Vad glad jag blir
    Har slitit hårt med dem så det är skönt att höra att ni tycker de är fina, även om jag oavsett är väldigt nöjd själv.

    Jag satt och ritade ett par monogram hemma, men både jag och min bm tyckte är det var väldigt sött med hjärtat i mitten så det var inte något svårt val... Tungan ute
    Maiia81 skrev 2011-05-19 18:02:18 följande:
    Fast värmepistol är inget måste. Det underlättar en del, men funkar att värma över spisplattan eller brödrosten också ;)
    Jag måpste tipsa om varmluftspistol, det använde jag! Gick vansinnigt snabbt! Man får hålla lite avsstånd från motivet men det var klockrent.
    Det finns alltid någon man känner som äger en som man kanske kan låna, men annars är det billigt att köpa. Runt hundringen på Rusta och Biltema.
    Jag kommer nog aldrig i mitt liv köpa en embossingfön nu i alla fall då detta var hur smidigt som helst och hundralappar billigare!
  • 120303

    Jag älskar att pyssla, så det kommer bli en hel del sådant. Har dock inte kommit igång ännu, men jag återkommer sedan.

    Har börjat köpa på mig en del broscher för att göra en bukett av... och ska till Panduros outlet i Ullared på lördag. Sedan blir det pyssla av.

  • Cajsoli

    Jag fullkomligt äälskar att pyssla så mitt bröllop kommer innehålla mycket som jag pysslat ihop! Här kommer några ex.



    Detta e namnskyltarna och små askar vikta i origamipapper som kommer innehålla hemmagjorda praliner till varje gäst!


    Såhär ser våra inbjudningskort ut!

    Ska också knåpa ihop bollar i olika rosa nyanser som ska hänga ner från taket, gjorda i pappersband som sedan stärks.
    Ska också ha klippt till, vikt och stämlpat på trekanter som ska stå runt vaserna (har döötråkiga vaser som bara måste piffas upp!!!) :)
  • c4trin


    Har börjat på vår "placeringstavla" och idag skrev jag alla namnen på skyltar som vi sedan ska fästa med häftmassa eller liknande så att det går att flytta dem vid ev sjukdom.


    "Fuskade" med placeringskorten och beställd dem färdiga, det är bara namnen jag själv har skrivit. Men jag blev nöjd med namnen och stilen också =)



    Festprogrammen


    Har lagt upp ljusen vi gjort innan, men tänkte tar med dem igen när jag ändå lägger upp massa bilder =)
  • Dannis


    Jag älskar tanken på att pyssla speciellt när jag ser allt fint alla andra har knåpat ihop, men i verkligenheten
    näst intill hatar jag det. Jag har helt enkelt ingen talang för det och det beror troligen på att jag inte har något tålamod alls.
    Så efter att ha bråkat med både photoshop, skrivaren och linjaler så är inbjudningskorten äntligen klara och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Är nöjd att jag ens har gjort klart dem Skrattande

    (Det här är inte heller de sista pysslet jag har kvar till vårat bröllop, jag ska göra festprogram, brudbukett och en massa annat, så egentligen hatar jag nog inte alls pyssel, det bara känns så medans jag pysslar Tungan ute)
  • Gottblåbär

    Älskar att pyssla, men med småbarn har jag varken tiden eller orken... Hade jag gift mig innan jag skaffat barn hade jag nog pysslat mer:)


  • c4trin

    Ett annat pyssel vi gjorde igår va att fixa till caketoppern mer personlig.
    Varför nöja sig med det som finns när man kan få det som passar en själv? Flört

    Mannen hade spritflaskor i handen från början, men datornörd som M2B e så gjorde vi hans dator i papp och ett tangentbord i handen i istället Skrattande
    Bruden var helvit från början, men eftersom jag har svart i min klänning klistrade jag på lite tyg och även små diamanter som extra dekoration =)


  • MrsT2011

    Nu börjar jag verkligen känna att alla pysselprojekt faller på plats! =)

    Här är det jag gjort klart hittills.



    Texten ser lite mesig ut på bild men är vackert silvergrå mot den silverfärgade ramen och mittdelen på blomman.


    Ljuslyktor och gröna dekorstenar från IKEA. Små blockljus från en ljusfabrik. Självhäftande pärlor till ljusfaten från panduro. Dunilin-servetter med satinband som servettring.

    Jag är helnöjd! =)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer