• Thulan85

    Juni 2011 del 3

    Hej!

    Såg att vår tråd stängdes ner igår så nu startade jag en ny. Hoppas att alla hittar hit!

    Välkomna alla junibrudar!

  • Svar på tråden Juni 2011 del 3
  • Puttekulan

    Needlecushion: Kul med fler som gifter sig den 18/6. Ja det är gött att kunna bocka av en massa punker på "To do" listan, det känns mer och mer verkligt då.

  • Thulan85

    Hej tjejer!

    Sitter och kollar på inbjudningskort nu och vad man ska skriva i dem. Vi ska beställa från calligraphen, har bestämt vilka vi vill ha,  men sedan ska vi "pimpa" dem lite själva. Tänkte dra iväg en beställning nu i veckan för de ska skickas/delas ut på alla hjärtans dag. Är lite nojjig över att det ska bli något stavfel eller nåt i texten=) När ska man sätta OSA om man gifter sig 11 juni? Är 1 maj försent? Vad ska ni ha för klädkod? Tror vi tar kavaj för även om det skulle vara fint om alla tjejer hade långklänning så känns det lite dumt att kräva det.

    Ska sätta mig och maila runt ikväll om tårtan, frågor till festlokalen och försöka göra en mer detaljerad budget. Börjar känna lite kostnadspress nu, mycket pengar att skrammla ihop nu. Blir köpstopp på allt annat här hemma.

  • Emelie 87

    Det sägs att man ska sätta OSA ungefär en månad innan man gifter sig. Så den 1 maj fungerar utmärkt. :) Vi ska själva sätta OSA den 10 maj då vi gifter oss den 18 juni.
    Herrar skall bära kavaj och damer skall bära valfri aftonklänning.

    Jag var en sväng hos Panduro Hobby och kollade i förmiddags. Dom har ett häfte med inspiration till kort om man vill tillverka dom själv. :) Så jag köpte den och nu ska jag strax sätta mig ner och studera den. :)


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • L8PR

    Vi har osa i april och gifter oss i juni. Detta med anlednng av att det behövs göras extremt mycket mindre om det blir bortfall på bara ett pa personer så för att slippa stressa och göra extra saker när detta kanske inte behövs så valde vi två månader innan

  • Myskulla

    halloj, tänka sig att nu närmar det sig juni, nu är vi på rätt sida året också och man får börja igång på allvar, men igår var jag och provade brudklänningar och hittade min. Det blev en kik-marie ochså köpte jag en slöja till. =)

  • Emelie 87

    Vi har egentligen bara servisen, stolar och bordsplacering att oroa oss över vad det gäller antalet gäster. Och det är saker man kan ordna med när gästlistan är klar. :)


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Thulan85

    Har ett litet problem som jag undrar hur jag ska lösa. Min bästa vän blev i oktober tillfrågad om hon ville vara tärna och hon tackade ja, vilket vi inte visste då var att hon var gravid och på bröllopet kommer hon bara att ha 4 veckor kvar till beräknad förlossning. Jag vill jättegärna ha henne som tärna men det kommer inte fungera med klänning och jag vet hur man själv känner sig i slutet av en graviditet, inge roligt att vara svullen och tjock och stå längts framme i kyrkan. Och tänk om hon får för tidigt. Så nu har jag ingen tärna helt pötsligt och jag känner inte direkt att någon annan kan ta hennes plats, och jag vet inte hur jag ska ta upp det här med henne?

    Hur ska i göra med barn? Ska ni ha barnfritt? Jag känner att vi måste säga till om att vi helst ser att barnen stannar hemma för annars blir det för mycket folk, lokalen är inte så stor. Känns inge roligt att vi får skippa att bjuda 15-20 personer bara för andra andra vill ha med sig sina barn. Dessutom är ett bröllop enligt mig inget bra ställe för småbarn. Där vi ska vara  finns det ingen lekhöra och lokalen ligger 5 meter från sjökanten och en bra bit från husen där alla ska sova. Sen är det 3 personer som kommer vara relativt nyblivna mammor och de får ju självklart ta med sig sina barn, de behöver ju varken sitsplats eller lekhörna.

    Är lite rädd för att hela bröllopet kommer förvandlas till ett stort barnkalas med ungar överallt och föräldrar som inte vill festa utan går och lägger sig kl 20 när barnen ska sova. Det är min stora mardröm!

  • Thulan85

    Tänkte att vi skulle göra en lista så att vi får lite bättre koll på varandra=)

    Thulan85
    Ålder: 26 år
    Bor: Arboga
    Plats för vigsel: Julita kyrka
    Plats för fest/middag: Julita gård
    Mat: Någorn form av grillbuffé
    Färger: Vitt, silver/grått + någon somrig färg (ej bestämt ännu)
    Tema: Klassisk romantik med vintagekänsla
    Budget: ca 80.000 (resa ej inkluderad)

  • Thulan85

    Glömde ju skriva datum!

    Thulan85
    Ålder: 26 år
    Bor: Arboga
    Datum: 11 juni 2011
    Plats för vigsel: Julita kyrka
    Plats för fest/middag: Julita gård
    Mat: Någorn form av grillbuffé
    Färger: Vitt, silver/grått + någon somrig färg (ej bestämt ännu)
    Tema: Klassisk romantik med vintagekänsla
    Budget: ca 80.000 (resa ej inkluderad)

  • Emelie 87

    Jag har samma lilla problem med min lillasyster. Hon är inte alls långt gången och hon kommer inte vara i den extrema "farozonen" heller på mitt bröllop. Men om att en gravid kvinna ska gå i höga klackar, vilket samtliga av mina brudtärnor plus jag själv ska, säger jag bara nej. Dock är min syster lika envis som jag, så vi bestämde oss för att beställa en större klänning åt henne som hon sedan kan låta sy in några dagar innan bröllopet.

    Faktum är att enligt beräkningar kommer vi att ha sju småbarn, dels våra egna två och dels vänners och släktingars. Det tycker vi är helt okej. :)


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Juni 2011 del 3