• eundk110903

    Uppsalbrudar 2011 del 2

    Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.


    Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)

  • Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2
  • Geranium

    Åh matildas fest, där har jag beställt min klänning ifrån! Hon är jättetrevlig och känns seriös och bra. Jag håller just nu på att maila fram och tillbaka (med hennes hjälp) med den kinesiska firman som syr klänningen för att komma överens om vilken spets jag ska ska ha :D

    Vad gäller barn på festen så har vi bara några få kompisar med barn, och de är "barnvagnssmå". Om föräldrarna väljer att ta med dem så kommer de nog att ligga bredvid i vagnen under middagen och sen kanske i ett annat rum under dansen. Så har det varit på tidigare bröllop vi varit på och det har aldrig varit några problem. Det brukar vara så att den förälder som står närmast brudparet är den som får "festa loss" medan den andre har barnansvaret!
    Antar att det är svårare med äldre barn på en middag, eftersom de nog fort tröttnar och har svårt att sitta still så länge. Jag tycker därför att det är helt okej att skriva på inbjudningskorten att festen inte är lämplig för barn (som inte är så små att de kan sova sig igenom den i sin vagn)

  • Geranium

    Vi kommer bjuda 60-65 personer. Har försökt att hålla ner det till bara kompisar (plus såklart föräldrar och syskon) men de flesta har ju respektive... :)

  • eundk110903

    Vi kommer bjuda 90-95 personer... Min släkt är stor och våra vänner kommer göra bröllopet roligare! :)

  • Fårävvör

    Vi kommer nog bjuda nånstans mellan 50-60 personer. Tycker det är jättesvårt att veta vart man ska dra gränsen... Iom att vi betalar pris per person för middag+lokal+servering etc så blir det så tydligt hur mycket varje person "kostar"...

  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-01-04 12:24:59 följande:
    Vi kommer nog bjuda nånstans mellan 50-60 personer. Tycker det är jättesvårt att veta vart man ska dra gränsen... Iom att vi betalar pris per person för middag+lokal+servering etc så blir det så tydligt hur mycket varje person "kostar"...
    Jo, så är det för oss också. Varje kuvert kommer kosta drygt 500 för middagen + allt annat som tillkommer (snacks, brudskål)... Men det går i princip inte att dra ner mer än vad vi gjort. Så visst blir det dyrt men vi tycker till syvende och sist att det är värt det. Vi gifter oss trots allt bara en gång.
  • fru norlen

    vi kommer oxå bjuda runt 90 personer. stor släkt och vänner vill man ju inte välja bort :)
    va bra att du är näjd med matildas, åkte du dit? eller har du beställt över nätet?

    de med liten bebis i barnvagn är givetvis välkomna, då ammar man ju oftast och blir ju svårt att lämna bort. Vi har massa barn i 2-10 års ålder, och de brukar ju inte vilja sitta still :)

  • eundk110903

    Usch, jag sitter och pysslar i Photoshop för att få ihop ett monogram. Hur har ni gjort med det?

  • Geranium
    fru norlen skrev 2011-01-04 20:03:43 följande:
    vi kommer oxå bjuda runt 90 personer. stor släkt och vänner vill man ju inte välja bort :)
    va bra att du är näjd med matildas, åkte du dit? eller har du beställt över nätet? 
    Jag har varit där 2 ggr! Första gången bara för att kolla läget och prova några klänningar hon hade hemma. För att få en känsla för kvalitén. Sen när jag hade bestämt mig för att beställa från henne satt jag jättelänge hemma och kollade på alla hennes klänningar (+en miljon andra också) på internet och försökte bestämma mig för vilken jag egentligen ville ha. Nu har den blivit en kombination av några olika modeller; en spetsklänning med vid kjol och grönt band i midjan :D Kineserna har precis mailat det perfekta spetsförslaget också så nu är allt klart och beställt!!
    Oj vad jag svamlade på om det här.. hihi!

    eundk110903, har du kollat den här hemsidan?
    www.weddingchicks.com/freebies/custom-goodies/
    Där kan man fylla i sina uppgifter och skapa bl.a. monogram. Tyvärr är de bara för en bokstav, men du kanske kan klippa ihop två stycken i photoshop? Själv hoppar jag nog över monogram (orkar inte fippla med det) men ska nog använda sidan när vi ska göra festprogrammet och menyerna.

     
  • Geranium

    Idag har jag förresten äntligen lagt vår stora hög med inbjudningar på posten!! Wihoo :D

  • eundk110903
    Geranium skrev 2011-01-05 23:02:31 följande:
    Jag har varit där 2 ggr! Första gången bara för att kolla läget och prova några klänningar hon hade hemma. För att få en känsla för kvalitén. Sen när jag hade bestämt mig för att beställa från henne satt jag jättelänge hemma och kollade på alla hennes klänningar (+en miljon andra också) på internet och försökte bestämma mig för vilken jag egentligen ville ha. Nu har den blivit en kombination av några olika modeller; en spetsklänning med vid kjol och grönt band i midjan :D Kineserna har precis mailat det perfekta spetsförslaget också så nu är allt klart och beställt!!
    Oj vad jag svamlade på om det här.. hihi!

    eundk110903, har du kollat den här hemsidan?
    www.weddingchicks.com/freebies/custom-goodies/
    Där kan man fylla i sina uppgifter och skapa bl.a. monogram. Tyvärr är de bara för en bokstav, men du kanske kan klippa ihop två stycken i photoshop? Själv hoppar jag nog över monogram (orkar inte fippla med det) men ska nog använda sidan när vi ska göra festprogrammet och menyerna.

     
    Tack för tipset! Men har äntligen lärt mig hur man använder photoshop på rätt sätt för detta och kommer göra det själv. Känns kul att ha något som återkommer på alla trycksaker och som kan leva med en resten av livet i form av brodyr (haha, jag lär inte brodera), muggar, osv. Dessutom undviker jag andra måsten genom att sitta och pilla med det.. :P

    Jag har inte ens börjat titta på klänning förutom lite slötittande på nätet. Har funderat på mathilda och kina men jag vette sjutton... Aja. Får se.
Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2