• eundk110903

Uppsalbrudar 2011 del 2

Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.

Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)

• Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2
  • Fårävvör

Vi har fixat kostymen tll sambon, det är nog det senaste... Borde beställa min ring eftersom jag kommit på hur den ska se ut, men hinner nog inte förrän om ett par veckor (måste dit på en lördag...) Dessutom har mina skor skickats idag, så antingen imorrn eller i början på nästa vecka får jag klämma på dom! Om dom passar ska jag boka tid för att få klänningen upplagd, och i samma veva börja fundera på hur jag ska sticka min bolero... Klänningen hänger kvar i butiken där jag köpte den, så jag behöver ta med mig lite garn och kolla vilket som passar bäst till...
    Vi behöver ta tag i inbjudningskorten, det blir nog prio 1 nu i helgen! Och jag behöver fundera lite på brudbukett! Känner inte riktigt att jag har tid att åka runt till olika florister och jämföra priser bara... Tror ni man kan skicka mail om ungefärlig prisuppgift om man skickar med bild och förklarar ungefär hur man vill ha den?

• fru norlen

Vi har äntligen bokat lokal och det blir Snerikes för ossGlad   HAr inte så mycket klart än, men vi har nästan diskuterat klart inbjudningslistan. Tårtan vet vi på ett ungefär hur den ska se ut, får väl boka en tid för provsmakning :) Kommer ta tårtan från bageribrantingstorg. de har underbara tårtor ifall nån är tveksam över vartifrån de ska ta sin. och bra priser oxå! Har bokat tid för att pröva klänning i början på mars.

men vi har mycket planerande framför oss, men ja tänker inte ha så bråttom och stressa utan njuta av planerandet och ta de lite lugnt. Man gifter ju bara en gång :)

• eundk110903
    fru norlen skrev 2011-02-02 18:14:59 följande:
    Vi har äntligen bokat lokal och det blir Snerikes för ossGlad   HAr inte så mycket klart än, men vi har nästan diskuterat klart inbjudningslistan. Tårtan vet vi på ett ungefär hur den ska se ut, får väl boka en tid för provsmakning :) Kommer ta tårtan från bageribrantingstorg. de har underbara tårtor ifall nån är tveksam över vartifrån de ska ta sin. och bra priser oxå! Har bokat tid för att pröva klänning i början på mars.

men vi har mycket planerande framför oss, men ja tänker inte ha så bråttom och stressa utan njuta av planerandet och ta de lite lugnt. Man gifter ju bara en gång :)
    Jag var också sugen på Snerikes men de svarade så sent och då hade vi redan bokat ÖG. Snerikes är "min" nation och då hade det varit mysigt att ordna bröllopsfesten på det lilla rosa sagoslottet. :) Kul!
  • Rödarosenblad

Halloj allihopa. Här har planerandet stått ganska stilla ett tag, men nu är det dags att ta tag i en del saker. Har i alla fall pratat med den blivande toastmastern och han svarade glatt JA! Så det känns jättebra. Har också börjat inhandla en del saker till dekoration och mormor har börjat sy stolsöverdrag så det händer lite i alla fall. + att inbjudningskorten kommer gå ut inom två veckor. Hoppas det går bra för alla er andra!Cool

• Rödarosenblad

Har ni några tips på var man köper tärnklänningar (knälånga, ljusgröna)?

• Mrir
    Rödarosenblad skrev 2011-02-07 12:42:53 följande:
    Har ni några tips på var man köper tärnklänningar (knälånga, ljusgröna)?
    Arnes skrädderi har rea. Vet inte om de har något bra men kolla. Det finns ett annat ställe också som ligger uppåt studentbokhandeln. Kommer inte ihåg vad gatan heter ,men de hade en del fint, i grönt, när jag var in i höstas. Priser vet jag dock inget om. Jag tror det kommer att komma en hel del nu när våren börjar närma sig, man kan hitta mycket fint i de "vanliga" butikerna också. 

• Mrir

Hej! Ja här händer det mycket. Inbjudningarna är postade, vi har varit hos skräddare och letat efter en kostym till mannen, vi trodde vi letade efter en grön men det verkar bli en ljus i stället. Vi får se. 

Vi har  bokat vår bröllopsresa, en vecka i skottland med slottslogi och en svit finns bokad för bröllopsnatten. 

Svärfar tillika vigselförrättare har hjälpt oss att ordna bänkar, bord och sånt + en vaktmästare att ställa i ordning det hela. 

Ska lämna in klänningen för små ändringar, lägga upp lite och så. Sen vet jag inte vad vi mer behöver ordna. Servetter?
    Just det, hindersprövningen..  

• LYCKA2011

Heej Allihopa.
    Här har det hänt en del. haft ett litet ryck ,-)
    Klänning, underkläder, skor, barnens kläder, tärnklänningar, halva mannens kläder, fotograf bokad, hår-smink bokat m.m....
    Men drömmer mardrömmar m.m börjar bli lite nervös "på riktigt"

RÖDROSENBLAD: Vi köpte tärnklänningar hos sonja i vittinge, hon kan ju beställa från forever yours (hur det nu stavas) i vilken modell och färg man vill ha!! =)

Det där med stolsöverdrag kanske man bör kolla upp inte så kul med trästolar....

Kram till er alla

• Oonah
    LYCKA2011 skrev 2011-02-08 15:55:23 följande:
    Heej Allihopa.
    Här har det hänt en del. haft ett litet ryck ,-)
    Klänning, underkläder, skor, barnens kläder, tärnklänningar, halva mannens kläder, fotograf bokad, hår-smink bokat m.m....
    Men drömmer mardrömmar m.m börjar bli lite nervös "på riktigt"

RÖDROSENBLAD: Vi köpte tärnklänningar hos sonja i vittinge, hon kan ju beställa från forever yours (hur det nu stavas) i vilken modell och färg man vill ha!! =)

Det där med stolsöverdrag kanske man bör kolla upp inte så kul med trästolar....

Kram till er alla
    Vad skönt att kunna bocka av en massa saker från den låånga, långa att-göralistan! Men drömmer du mardrömmar redan? Det är väl inte förrän juni för dig? Ta det lugnt, se planeringen som ett jättekul projekt! Det kanske du iofs redan gör, men inte roligt med mardrömmar.

Vi var och kollade på Norrlands i helgen. De hade tidigare varit bokade på vår helg, men hade nu blivit lediga. Tjejen vi träffade gjorde ett kalasbra, proffsigt intryck! Hon är anställd av nationen för just events och liknande, har detta som yrke och vet verkligen vad hon sysslar med.

Det var också en massa andra fördelar och prismässigt skulle det inte bli så mycket dyrare.

Men viktigast var, iaf för mig, att det hela gav mig ett känsla av trygghet. Att hon kommer hjälpa oss, att "inget är omöjligt" och att hon gjort detta förrut.

Så det verkar som att vi byter. Skrattande 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Sörön10
    Oonah skrev 2011-02-08 17:24:31 följande:
    Vad skönt att kunna bocka av en massa saker från den låånga, långa att-göralistan! Men drömmer du mardrömmar redan? Det är väl inte förrän juni för dig? Ta det lugnt, se planeringen som ett jättekul projekt! Det kanske du iofs redan gör, men inte roligt med mardrömmar.

Vi var och kollade på Norrlands i helgen. De hade tidigare varit bokade på vår helg, men hade nu blivit lediga. Tjejen vi träffade gjorde ett kalasbra, proffsigt intryck! Hon är anställd av nationen för just events och liknande, har detta som yrke och vet verkligen vad hon sysslar med.

Det var också en massa andra fördelar och prismässigt skulle det inte bli så mycket dyrare.

Men viktigast var, iaf för mig, att det hela gav mig ett känsla av trygghet. Att hon kommer hjälpa oss, att "inget är omöjligt" och att hon gjort detta förrut.

Så det verkar som att vi byter. Skrattande 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Kul att du bokar Norrlands! De är verkligen proffsiga. Har varit där på många olika events, ofta med musik! Vackra lokaler är det också! Stentrappan är ju perfekt för gruppfotografering om man gillar sånt! =)
Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2