Uppsalbrudar 2011 del 2
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Vi har fixat kostymen tll sambon, det är nog det senaste... Borde beställa min ring eftersom jag kommit på hur den ska se ut, men hinner nog inte förrän om ett par veckor (måste dit på en lördag...) Dessutom har mina skor skickats idag, så antingen imorrn eller i början på nästa vecka får jag klämma på dom! Om dom passar ska jag boka tid för att få klänningen upplagd, och i samma veva börja fundera på hur jag ska sticka min bolero... Klänningen hänger kvar i butiken där jag köpte den, så jag behöver ta med mig lite garn och kolla vilket som passar bäst till...
Vi behöver ta tag i inbjudningskorten, det blir nog prio 1 nu i helgen! Och jag behöver fundera lite på brudbukett! Känner inte riktigt att jag har tid att åka runt till olika florister och jämföra priser bara... Tror ni man kan skicka mail om ungefärlig prisuppgift om man skickar med bild och förklarar ungefär hur man vill ha den?
Vi har äntligen bokat lokal och det blir Snerikes för oss HAr inte så mycket klart än, men vi har nästan diskuterat klart inbjudningslistan. Tårtan vet vi på ett ungefär hur den ska se ut, får väl boka en tid för provsmakning :) Kommer ta tårtan från bageribrantingstorg. de har underbara tårtor ifall nån är tveksam över vartifrån de ska ta sin. och bra priser oxå! Har bokat tid för att pröva klänning i början på mars.
men vi har mycket planerande framför oss, men ja tänker inte ha så bråttom och stressa utan njuta av planerandet och ta de lite lugnt. Man gifter ju bara en gång :)
Halloj allihopa. Här har planerandet stått ganska stilla ett tag, men nu är det dags att ta tag i en del saker. Har i alla fall pratat med den blivande toastmastern och han svarade glatt JA! Så det känns jättebra. Har också börjat inhandla en del saker till dekoration och mormor har börjat sy stolsöverdrag så det händer lite i alla fall. + att inbjudningskorten kommer gå ut inom två veckor. Hoppas det går bra för alla er andra!
Har ni några tips på var man köper tärnklänningar (knälånga, ljusgröna)?
Hej! Ja här händer det mycket. Inbjudningarna är postade, vi har varit hos skräddare och letat efter en kostym till mannen, vi trodde vi letade efter en grön men det verkar bli en ljus i stället. Vi får se.
Vi har bokat vår bröllopsresa, en vecka i skottland med slottslogi och en svit finns bokad för bröllopsnatten.
Svärfar tillika vigselförrättare har hjälpt oss att ordna bänkar, bord och sånt + en vaktmästare att ställa i ordning det hela.
Ska lämna in klänningen för små ändringar, lägga upp lite och så. Sen vet jag inte vad vi mer behöver ordna. Servetter?
Just det, hindersprövningen..
Heej Allihopa.
Här har det hänt en del. haft ett litet ryck ,-)
Klänning, underkläder, skor, barnens kläder, tärnklänningar, halva mannens kläder, fotograf bokad, hår-smink bokat m.m....
Men drömmer mardrömmar m.m börjar bli lite nervös "på riktigt"
RÖDROSENBLAD: Vi köpte tärnklänningar hos sonja i vittinge, hon kan ju beställa från forever yours (hur det nu stavas) i vilken modell och färg man vill ha!! =)
Det där med stolsöverdrag kanske man bör kolla upp inte så kul med trästolar....
Kram till er alla