• eundk110903

    Uppsalbrudar 2011 del 2

    Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.


    Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)

  • Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2
  • eundk110903

    Tänkte bara önska er alla en god jul! Efter nyår kommer i alla fall jag/vi ta tag i planeringen på allvar :)

  • fru norlen

    eundk110903 - Har inte så många alternativ känns de som. är lite inne på skaris. men vi får se, ska ta tag i de efter nyår. vi blir ganska många på bröllopet så vi måste ha en stor lokal. vart ska ni ha festen?

    god jul o gott nytt år

  • Geranium

    Åh, hej på er! Har nyligen gått med här och hittade precis er tråd, vill gärna vara med Glad
    Hur hamnar man på listan?

    Jag och min sambo ska gifta oss den 2:a juli i Dalby kyrka, och sen ha festen i bygdegården i byn. Är det någon av er som har erfarenhet av någon av lokalerna? Har tyvärr inte kunnat titta in i vare sig kyrkan eller bygdegården.. 

    Vågar man fråga vilken festlokal som du, frun norlen, först hade tänkt dig?

     

  • Geranium

    Okej nu har jag läst lite bakåt i tråden här, och tror jag fattat hur "listan" funkar :)

    Här är en uppdaterad med mig inlagd! 


    Lista:


    Maj:


    Fårävvör: 28 maj 2011 (Eklundshof)


    Juni:
    Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
    Nalinie: 4 Juni 2011( Gamla uppsala + Kaplangården)


    LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)

    Juli:


    Geranium: 2:a juli (Dalby kyrka + bygdegård)
    Oonah: 16 Juli 2011 (Helga Trefaldighetskyrkan + ?)
    fru norlen: 30 Juli (Gamla uppsala kyrka+?)


    Augusti:


    September:
    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref ka + Östgöta nation)

  • eundk110903
    fru norlen skrev 2010-12-26 20:02:04 följande:
    eundk110903 - Har inte så många alternativ känns de som. är lite inne på skaris. men vi får se, ska ta tag i de efter nyår. vi blir ganska många på bröllopet så vi måste ha en stor lokal. vart ska ni ha festen?

    god jul o gott nytt år
    På ÖG-nation. Vi tycker det är bekvämt att inte behöva fixa mat och så själva, därför passar nationerna bra! Dessutom gamla fina lokaler med bra läge. :)
  • eundk110903
    Geranium skrev 2010-12-27 19:02:20 följande:
    Åh, hej på er! Har nyligen gått med här och hittade precis er tråd, vill gärna vara med Glad
    Hur hamnar man på listan?

    Jag och min sambo ska gifta oss den 2:a juli i Dalby kyrka, och sen ha festen i bygdegården i byn. Är det någon av er som har erfarenhet av någon av lokalerna? Har tyvärr inte kunnat titta in i vare sig kyrkan eller bygdegården.. 

    Vågar man fråga vilken festlokal som du, frun norlen, först hade tänkt dig?

     
    Välkommen!
  • eundk110903

    Själv har jag haft intensiva diskussioner med div människor huruvida vi ska ha med barn på bröllopet eller ej. Jag skulle önska att vi slapp barn men samtidigt vill man inte orsaka osämja. Suck! Hur ska ni ha det?

  • Fårävvör

    Vi tänker låta gästerna bestämma själva om de vill ha med barnen eller inte. Än så länge vet jag bara att min systerdotter ska vara med, men hennes äldre kusin ska vara med som dedikerad barnvakt. Om det blir många barn på festen så ordnar vi ett rum med spel mm så de har någonstans att gå undan, leka, vila etc... Kan bli allt mellan 1 och 10 barn, det får vi se när vi får svar på inbjudningarna...

  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2010-12-27 22:27:18 följande:
    Vi tänker låta gästerna bestämma själva om de vill ha med barnen eller inte. Än så länge vet jag bara att min systerdotter ska vara med, men hennes äldre kusin ska vara med som dedikerad barnvakt. Om det blir många barn på festen så ordnar vi ett rum med spel mm så de har någonstans att gå undan, leka, vila etc... Kan bli allt mellan 1 och 10 barn, det får vi se när vi får svar på inbjudningarna...
    Hur gör ni med maten då? Beställer speciell barnmat? Jag vill också låta gästerna bestämma, problemet är att de kanske inte riktigt har uppfattning om att det är olämpligt för barn att vara med på en lång, tråkig middag med tal osv. Och jag vill att barnens föräldrar ska kunna delta avslappnat och inte behöva åka hem kl 8 för att barnen ska sova! Bröllop är inte barnanpassade. Men jag tror vi kommer köra som ni, att gästerna får bestämma själva. Det kan visst sticka lite i ögonen på folk att skriva på inbjudan att vi inte vill ha barn med.
  • Fårävvör

    Maten har vi inte riktigt tänkt på än... Haha. Ska till festlokalen på provsmakning i februari, får se om de har några tips. Tror inte att det blir så många barn, de flesta utom min syster har möjlighet till barnvakt och eftersom det finns hotell tvärs över gården från festlokalen tar min systerdotters kusin med henne och lägger sig när hon blir för trött. Kanske kan vara bra med lite vilmadrasser i barnrummet om det blir många barn. Tror vi funderar mer på det när vi väl vet hur många barn det blir!

Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2