Uppsalbrudar 2011 del 2
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.
Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)
Hej vi (jag) har inte kommit så långt då det är svårt att få med sambon i planeringen. Jag kämpar på planerar och försöker minska på stressen inför kommande stora dag. Önskar dock att jag hade mer stöd från honom.
Men men.
Hur går det för er och när kommer ni här gifta er och var? Finns möjlighet för träffar och utbyta av idéer och tankar och samarbete?
Heeej. Samma här. Har "tvingat" han ringa och kollat lite saker, men han har inte så brättom med något...långt kvar som han säger... Men mycket som ska fixas och så tycker jag. Vill INTE ha allt i sista sekund.
Tycker det var en bra ide att "hjälpas åt" =)
Finns en lista som man skriver i när och vart...
Tack =)
Lista:
Maj:
Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)
Juni:
Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)
Juli:
Augusti:
September:
eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref + ?)
Vågar jag fråga hur gamla ni är? :)
Vi fyller 24/25 strax efter bröllopet.
Ni andra?
Vi har två stora saker kvar, kostym och bröllopsresa. i övrigt är vi nere på smådetalj-stadiet som värmeljus och sånt. Känns bra såhär 6 månader innan.
Jag är 25 och blivande mannen 33. Har tyvärr ingen koll på fotografer eftersom våran svåger ska fota oss.
De stora sakerna vi har kvar är:
Mannens kostym - han ska kolla upp hur det funkar att måttsy på Drömer Selected (Dag Hammarsköldvägen) så fort han får tummen ur (så, typ i januari då)
Mina skor - ska nog ta en tur till en dansbutik Örebro som också säljer brudskor. Har så illans små och smala fötter, så dansskor är typ det enda som passar...
Inbjudningskort etc - har bestämt att göra egna, men hur det ska se ut beror lite vad sambon väljer för färger till kostymen...
Blommor - borde väl boka en florist, men vet inte vart jag ska gå...
Ring - vet ungefär hur jag vill ha den, men behöver ut och prova en del...
Vigselförrättare - ska ringa så fort jag vet vart vi ska ha vigseln. Vi ska iväg till Eklundshof på tisdag och se vad de har för alternativ. Om vi inte fastnar för något där så kör vi nog på Linnéträdgården som planerat (om inte sambon får några andra tokiga idéer).