• eundk110903

    Uppsalbrudar 2011 del 2

    Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.


    Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)

  • Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2
  • Mrir

    Bara jag som har en yngre man^^ 


     


    Fårävvör: har tyvärr inga tips på florister, jag gör min bukett själv. 


     


    Skor har jag också kvar men jag tänkte vänta med det tills alla examens-skor kommer ut i butiker. Är ute efter vanliga vita ballerinaskor eller något annat simpelt utan klack. 


    Vad det gäller ringar så har jag hört mycket bra om atlas guld. Mattsons guld är trevliga. 


     


     

  • Sörön10

    Kan tipsa om Paula von Weisz på Drottninggatan när det kommer till ringar! Duktig och trevlig! Hon gjorde min ring efter mina önskemål! Väldigt tillmötesgående!


  • eundk110903
    Mrir skrev 2010-11-26 21:42:49 följande:
    Bara jag som har en yngre man^^    Fårävvör: har tyvärr inga tips på florister, jag gör min bukett själv.    Skor har jag också kvar men jag tänkte vänta med det tills alla examens-skor kommer ut i butiker. Är ute efter vanliga vita ballerinaskor eller något annat simpelt utan klack.  Vad det gäller ringar så har jag hört mycket bra om atlas guld. Mattsons guld är trevliga.     
    Vi köpte våra förlovningsringar på Mattsons guld. De var trevliga men det var inte världens mysigaste och mest avslappnade butik att välja ringar i. Så jag vet inte om vi ska köpa vigselringen där.
  • Nalinie

    Lista:


    Maj:


    Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)


    Juni:
    Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
    Nalinie: 4 Juni 2011( Gamla uppsala + Kaplangården)


    LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)

    Juli:


    Augusti:


    September:
    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref + ?)

  • Nalinie

    Jag fyllde 25 år i oktober och han fyller 30 i mars. 


    Min klänning är klar samt slöja och underkjol ev skor. 


    Ringar beställda


    Kantor på G även präst


    Lokal bokad


    Spara datum kort på G om jag får lite mer stöd och hjälp i om de skall beställas eller scrappas av mig. 


    Tärnor, marsalkar påväg att tillfrågas


    Näbbklänning på gång att utses 


    Vet inte om det är mer bestämt jo vem som skall göra buketten. 


     


     


     

  • Fårävvör

    Köpte förlovningsringarna på Atlas guld och jag är nöjd med min ring, men tyckte att han var lite väl pushig med vilken bredd som var "rätt" till mina fingrar etc... Lite jobbigt att inte känna att man valt själv så att säga Vi var inne på Mattsons guld också, men tyckte inte att vi fick någon hjälp egentliten, de slängde bara fram de ringar de hade och sen fick vi kolla själva. De verkade inte bry sig om vi skulle köpa något eller inte!


    Såg att Paula von Weisz har Schalins också (min förlovningsring är därifrån) så kanske ska gå dit och kolla. Vill helst ha samma form på båda ringarna så då får det väl bli antingen en Schalins igen, eller att man gör en egen design. Passar ju bra att hon kan erbjuda både och så


    Vi var hemma hos sambons familj i helgen, och min blivande svärmor blev nästintill rörd till tårar när hon såg bilden på mig i min brudklänning, så söt hon är! Dessutom pratade vi lite efternamn, och de verkade inte ha något emot att vi funderar på att antingen ta en släktnamn eller något helt nytt. De är lite äldre och min blivande svärmor var väl lite emot att vi ska gifta oss borgerligt i början, så jag var lite fundersam till hur de skulle tycka om det... Även om det såklart är vi som ska bestämma hur vi ska ha det och vad vi ska heta, så underlättar det ju om man har familjerna på sin sida!

  • eundk110903

    Lista:


    Maj:


    Fårävvör: 28 maj 2011 (Linnéträdgården + Eklundshof)


    Juni:
    Rödarosenblad: 4 juni 2011 (Skuttunge kyrka + Bygdegård)
    Nalinie: 4 Juni 2011( Gamla uppsala + Kaplangården)


    LYCKA2011: 18 juni (DanmarkKyrka + ?)

    Juli:


    Augusti:


    September:
    eundk110903: 3 sep 2011 (Helga tref ka + Östgöta nation)

  • Sörön10
    Fårävvör skrev 2010-11-28 19:45:38 följande:
    Köpte förlovningsringarna på Atlas guld och jag är nöjd med min ring, men tyckte att han var lite väl pushig med vilken bredd som var "rätt" till mina fingrar etc... Lite jobbigt att inte känna att man valt själv så att säga Vi var inne på Mattsons guld också, men tyckte inte att vi fick någon hjälp egentliten, de slängde bara fram de ringar de hade och sen fick vi kolla själva. De verkade inte bry sig om vi skulle köpa något eller inte! Såg att Paula von Weisz har Schalins också (min förlovningsring är därifrån) så kanske ska gå dit och kolla. Vill helst ha samma form på båda ringarna så då får det väl bli antingen en Schalins igen, eller att man gör en egen design. Passar ju bra att hon kan erbjuda både och så Vi var hemma hos sambons familj i helgen, och min blivande svärmor blev nästintill rörd till tårar när hon såg bilden på mig i min brudklänning, så söt hon är! Dessutom pratade vi lite efternamn, och de verkade inte ha något emot att vi funderar på att antingen ta en släktnamn eller något helt nytt. De är lite äldre och min blivande svärmor var väl lite emot att vi ska gifta oss borgerligt i början, så jag var lite fundersam till hur de skulle tycka om det... Även om det såklart är vi som ska bestämma hur vi ska ha det och vad vi ska heta, så underlättar det ju om man har familjerna på sin sida!
    Ja Paula beställde hem en skena från Schalins och satte sedan i en sten åt mig. Hade nämligen en väldigt speciell skena från Schalins som förlovningsring och ville att vigselringen skulle matcha! 

    Lycka till! =)


Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2