• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Grattis på födelsedagen, Heloise! Skål {#emotions_dlg.flower}

    Ingis, woho! Bra jobbat!

    Villemoa, det låter jobbigt med amningen. Hoppas det löser sig och att sprutorna går bra idag.

    Soldemor, skönt att det har gått bra med katten.

    Fru Sy, se där! Bra att ni väntar och ser.

    Fru E, Hvidis, Fru Bygg, Leksi mfl - hoho? Hur har ni det?

  • Fru E

    Ninnis- finns i bakgrunden men har inte så mycket att tillföra.
    Enormt skönt att ha allt firande över så vi har tid till att fixa det sista i huset och bara vara.

    Heloise-grattis på födelsedagen

    Fru Sy-förstår att du vill ha mannen nära dig hela tiden men kan samtidigt förstå att din make inte har ro till att vara inne när ni båda vill att saker och ting ska göras innan Orvar kommer. Hoppas jag inte trampar på tårna

    Flamman-är grymt imponerad över att du tar tag i saker och ting och ser till att du mår bra även om din make beter sig som han gör

    Blommis-hur går det med Truls

  • Hvidbrud

    Är här! Titt ut! Har haft gulliga makens syserdotter på besök i dagarna 5. Mysigt, trots e's sömnlösa nätter pga feber.
    Har idag fått beviljad havandeskapspenning! Tjiho!

  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-02-23 12:20:06 följande:
    Är här! Titt ut! Har haft gulliga makens syserdotter på besök i dagarna 5. Mysigt, trots e's sömnlösa nätter pga feber.
    Har idag fått beviljad havandeskapspenning! Tjiho!
    Yey va härligt!
  • ingenjörsbruden
    Soldemor skrev 2011-02-23 11:04:43 följande:
    Ringde t djursjukhuset vid 18 i går kväll då ingen ringt, jag var ett fullständigt nervvrak! Då hade lilla bönan precis börjat vakna efter operationen som hade gått bra. De tog bort tre st 3 mm stora stenar och det hade varit mycket blod i urinblåsan eftersom stenarna hade irriterat slemhinnan. De tyckte att hon var en "extremt trevlig och snäll liten tjej". Kan se framför mig hur hon varit på sitt allra bästa charmhumör. Skall ringa när de har telefontid i eftermiddag och höra hur det går och kanske när vi kan få hämta hem henne. Var iaf på betydligt bättre humör i går kväll!

    En hantverkare ringde i morse, han ville komma och se hur vårt kök ser ut, för att laga hålen i morgon. Stackars Siena, en kul sysselsättning (riva loss murbruk) försvinner. Dessutom var han väldigt allergisk mot katter,hmm...

    Har lite ångest nu att någon av de två kvarvarande vesslorna skall rymma när han kommer!
    Va skönt! Har tänkt massor på henne!
  • ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2011-02-23 10:33:58 följande:
    Som du känner brukar jag också känna när det kör ihop sig här hemma, då behöver jag maken jättemycket!

    Vi har haft en lite jobbig vecka, min utdrivningsreflex har strulat vid amningen. Den kommer igång jättesent mot vad den har brukat så Ellie hinner bli jättearg över att det inte kommer någon mjölk och jag hinner bli jättesvettig och jättestressad! Nu har jag iaf fått en nässpray utskriven som sätter igång reflexen. Hoppas att detta bara är övergående så jag slipper hålla på och spreja inför varje amning, vill ju att hon ska kunna suga igång det själv så att säga. Tur dock att det finns hjälp!

    Idag ska vi till bvc, det är dags för de första sprutorna och det ser jag INTE fram emot! Maken måste följa med för jag klarar inte av att höra det hjärtskärande gråtet som kommer.
    Fy....jag blir helt kallsvettig o stressad jag osså.....va bra o smart att det finns en nässpray som kan sätta igång utdrivningsreflexen....

    Hoppas det går bra med sprutorna...de e inget kul alls...
  • ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-02-23 11:50:16 följande:
    Ninnis- finns i bakgrunden men har inte så mycket att tillföra.
    Enormt skönt att ha allt firande över så vi har tid till att fixa det sista i huset och bara vara.

    Heloise-grattis på födelsedagen

    Fru Sy-förstår att du vill ha mannen nära dig hela tiden men kan samtidigt förstå att din make inte har ro till att vara inne när ni båda vill att saker och ting ska göras innan Orvar kommer. Hoppas jag inte trampar på tårna

    Flamman-är grymt imponerad över att du tar tag i saker och ting och ser till att du mår bra även om din make beter sig som han gör

    Blommis-hur går det med Truls
    *KRAM*

    Vad har ni kvar i huset nu? när kommer luckorna! De var fina förresten!
  • ingenjörsbruden

    Nu har jag skrivit ner mina delmål o mål för min viktresa!

    Måste skriva dem här också så att jag inte skubbar....

    1. Första målet är att väga mindre än maken.... 95 kg (inte långt kvar)
    2. 90kg till påsk ungefär.... (vägde ung detta vid bröllopet)
    3. 80 kg till midsommar...på en höft.....
    4. 70 kg till Busans födelsedag i september
    5. 65 kg till jul.....

    Jag har inte  vägt 75 kg sedan högstadiet....så vi får se vad det hela landar på.

    Sen om viktmålen infaller tidigare eller högst troligare senare....det spelar ingen roll....bara det rör sig i rätt riktning!

  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-02-23 11:50:16 följande:
    Ninnis- finns i bakgrunden men har inte så mycket att tillföra.
    Enormt skönt att ha allt firande över så vi har tid till att fixa det sista i huset och bara vara.
    Du tillför med din blotta närvaro! Stanna kvar!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård