• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Bruttan: Hoppas massagen var skön och att det blivit bättre i ryggen!

  • passionsblomman

    Tack ska ni ha hörni!

    Fru Sy, herregud, det är klart du ska njuta av din fina mage!!! Om inte de som HAR en var glada för den, vore det verkligen för sorgligt. Vilken vecka har du gått in i nu?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta

    Oj Blomman, vad effektivt! Nu blir jag så fär impad igen.
    Har du testat om sonen gillar glosor.eu ? Man kan ju skriva in även matte, svenska och kemi om man vill det.

    Ninnis och Fru Sy, vad kul med lite kläder! Jag minns att vi hann inte använda allt vi fick i början, för då växte de så fort. Vips så var alla helt underbara små dresser för små. När jag tänker efter så var första tjejen så stor när hon föddes att flera av plaggen var för små redan då... 

  • Hvidbrud

    Ja, småkläderna höll i typ en vecka! 68 kunde hon ha hur länge som helst. Men de små pluttiga är så gulliga! Har passat febrig sjuk flicka i sex dagar nu. På måndag blir det dagis för mina mammanerver behöver lite uppladdning... Lillknutten sparkar som en galning och det börjar bli trångt där inne. Gick in i tredje trimestern idag! Jihuu!

  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2011-02-05 21:11:08 följande:
    Blomman: vad du är bra! Du är verkligen en respektingivande kvinna på alla plan!
    Hihi, nääää men jag blir ändå glad för komplimangen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru sy
    passionsblomman skrev 2011-02-05 18:42:04 följande:
    Tack ska ni ha hörni!

    Fru Sy, herregud, det är klart du ska njuta av din fina mage!!! Om inte de som HAR en var glada för den, vore det verkligen för sorgligt. Vilken vecka har du gått in i nu?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Vecka 29+0 idag, så vi har alltså gått in i vecka 30 idag.
  • Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-02-05 21:07:40 följande:
    Ja, småkläderna höll i typ en vecka! 68 kunde hon ha hur länge som helst. Men de små pluttiga är så gulliga! Har passat febrig sjuk flicka i sex dagar nu. På måndag blir det dagis för mina mammanerver behöver lite uppladdning... Lillknutten sparkar som en galning och det börjar bli trångt där inne. Gick in i tredje trimestern idag! Jihuu!
    Ja visst är de söta de små kläderna. Försöker att tänka på att inte köpa så mycket smått, men det är ju så gulligt. Man vet ju inte hur stor Orvar kommer vara när han föds, men efter tul så trodde bm att han skulle ligga runt 3kg om vi går tiden ut. (Jag vägde 2,8 och mannen 3,2 så blir nog där ngnstans) Då borde han ju kunna ha pluttekläderna ett tag!

    Här är en till en liten kille som sparkar och har sig! Nu kan man riktigt se "bucklor" på magen när han rör sig

    Jobbigt med feber på E, skönt att hon är bättre och att det blir dagis på måndag!
  • Fru sy

    Blir ju ingen föräldrautbildning för oss så vi tänkte ta och läsa på inför förlossningen lite själva. Har ni några bra tips på böcker? Vet att det diskuterats tidigare, men kommer inte ihåg vad det hette...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård