• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Aleta

    Jo, Daa, håller med, amningsakuten. Får man tag på rätt hjälp så är det guld värt! 

  • ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2011-01-12 21:27:25 följande:
    Om jag är häxa.... vad är definitionen på dig då??  Oskyldig

    Spanska inkvisitionen??

    Men jag älskar synen du ger mig

    Skadeglädje är en sann glädje, fast inte den enda
    Hahaaha Nä men jag ÄR en häxa....en oftast god sådan.....

    Vågar bara inte häva ur mig frågor om folk är häxor bara så där......
  • dfk

    Fina fina Flamman! Du har gjort allt vad man kan kräva för att försöka rädda det här äktenskapet och mer därtill! Du vet att jag finns i inboxHjärta Kramar hårt och länge!!

    Helosise, vad hemskt att din pappa försätter dig i trångmål, det är väl klart att man inte har pengar som bara ligger o dräller!

    Mugglan, skönt att höra lite om hur det har gått genom de andra trådisarna, stor kram

  • Soldemor
    Fru sy skrev 2011-01-12 19:03:55 följande:
    Låter mysigt med srickcafe! Det vill jagoxå gå på, är ju över ett år sedan jag var på det sist. Men men jag får väl nöja mig med att ligga och virka i soffan. Har förresten beställt nytt garn så jag tänkte göra en barnfilt till Orvar i mormorsrutor. Tror att ja fixar att ligga och virka det... den ska bli i beige, grönt och turkost, vad tror ni om det?
    Låter bra!
    Synd att du bor en bit härifrån (inbillar jag mig iaf) annars hade du och Orvar kunnat komma till vårt stick-cafe när han har lämnat sin nuvarande bostad!
  • Ninnnis

    Daa, jag har inga råd att komma med när det gäller amning, men amningshjälpen verkar vara ett bra stöd.

    Härligt att parvlarna växer i alla fall. Jag kan tänka mig att du och Skäggmannen är ett überbra tvillingteam Hur länge är han hemma nu?

    Kram på dig och hoppas hormonerna inte blir allt för jobbiga ♥

  • Ninnnis

    Lanovia, vad jobbigt med påtvingat tråkigt jobb och lång pendling. Hur ser det ut i din bransch i övrigt? Finns det andra arbetsgivare du kan söka dig till? Kram!

  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-01-12 16:57:56 följande:
    Ninnis, jag känner igen mig mycket i din huvudvärk. Jag tycker att du ändå ska ta maxdosen alvedon/panodil  och en extra kopp riktigt starkt kaffe, så starkt att du helst måste ta lit grädde i för att kunna dricka de....-det är knappast så att bebis far mer illa av kaffet än du av värken. Be maken att smörja lite Tigerbalsam (eller annat linement) på axlarna och i nacken och fram vid nyckelbenen också, för det där starka lättar iallafall lite och du slappnar av både av balsamet och av massagen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ja det kanske kan vara värt en extra koffeindos. Massage ska jag be maken om nästa gång. Jag har en "huvudmassagespindel" som faktiskt lindrar litegrann.

    Idag är huvudvärken faktiskt borta *peppar peppar* så idag mår jag bra igen.

    Tack för tips och omtanke!
  • Ninnnis

    Undrar hur Ada och Beda mår idag? Och Mugglan och maken? Skulle de få åka hem idag om allt har gått bra?

    *hoppashoppashoppas*

    Lilla Moa saknar nog mamma, pappa och småsyskonen ♥

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård