• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

    Filmen var bra men läskig! Inglorious Bastards....

    Barnen är hemma nu allihopa och maken är och jobbar.

    + är att han kom hem med Pizza som vi kan värma till middag...
     
    - är att jag bad honom köpa tulpaner och han kom hem med kommentaren:

    -Förlåt, jag glömde och när jag  kom på det iddes jag inte vända för pappa skulle tyckt det var så onödigt,
    tänk vad han skulle ha sagt om att åka flera mil extra för lite blommor!!



    Alltså, att man inte vänder för att det är flera mil, det är helt ok, att man inte vänder för det tar en timme extra och då får han jobba ännu senare /han kan flexa) det är också ok MEN ATT INTE GÖRA DET FÖR ATT HANS PAPPA TYCKER DET ÄR ONÖDIGT....

    Nä. jag gillar inte min svårfar,, alltså är jag förolämpad!
    Löjlig, jag?? Absolut

    Alltså sa jag bara lugnt att jag tyckte han klafsade i kvicksand, undrade om han kunde förstå min reaktion (det kunde han efter en stunds funderande)och bad honom sen vara tyst för att han inte skulle sjunka djupare

    Stora I som hörde det hela erbjöd sig att slå ner honom, för att vara karl så var han extremt klantig sa hon...

    Hmmm.. undras vad jag har lärt upp mina töser till... blivande svärsöner får det tufft

  • ingenjörsbruden

    Villemoa: tack för frågan....mega depp under julen...massa strul mm men nu är hon på god väg till sitt gamla glada jag. Pratar fortf dagligen! Gick på bio o såg Harry P med henne i fred! Mysigt!

  • Heloise

    Just nu vill jag bara skjuta min pappa, måtte hushelvetet bli sålt fort som fan! Han säger att han har betalat, Lindroff säger att de inte fått några pengar, så då åker jag på att betala om de inte fått pengar tills på fredag, vi som verkligen simmar i pengar, så de senaste månaderna ligger vi ute med 15 000kr, 18 000kr om jag måste lägga in ytterligare 3 000kr. Vi har inte hur mkt pengar som helst, jag är ju hemma med Elise. Min pappa måste verkligen bland ihop mig med nån av sina rika döttrar, jävla as!

  • ingenjörsbruden

    Nu MÅÅÅÅSTE jag gå o ta hand om loppan...har suttit här i en timme med henne i knäet o hon är toksur på mig nu....nu ska vi dansa o läsa böcker....har ni hört snabbläsning....det gör loppan....gr 100...hinner knappt vända alla sidorna innan nästa bok ska fram!
    Nyss så snodde hon min mobil o satt o babblade själv i den...undras tro vart hon fått babblandet från?! från oss

  • passionsblomman

    Solde, jaså det tycker du?

    Bruttan, ursäkta, men jag måste skratta.

    Ninnis, jag instämmer att du ska prata m doktor om huvudvärken.

    Heloise, men //(&¤/&%#&%(¤( SkrikandesDemonDöd!!!!!!!!!!!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2011-01-12 16:33:40 följande:
    Solde, jaså det tycker du?

    Bruttan, ursäkta, men jag måste skratta.
    Ja, faktiskt! Du är något av det klokaste jag varit med om! Och det som skiljer dig från andra kloka, är att du  kan formulera dig så bra i ord och har kreativa tankar om öppningar och lösningar.
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-01-12 16:02:24 följande:
    Fick ett mess från Mugglan:

    "Vi träffade ett annat par i  måndags i exakt samma sits. Hon opererades igår efter mig. Tyvärr förlorade de båda tvillingarna, ingen av dem klarade sig. Hon fick föda ut dem igår efter op, hon var i v22...Då inser man hur nära det var för oss, men vi hade tur denna gång...Kramar"

    Jag får gåshud över hela mig, nackhåren reser sig och lättnaden över Ada och Beda står i bjärt kontrast till fasan som det andra stackar paret nu fått möta.Gråter
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Åh herregud...

    Måtte Ada och Beda fortsätta kämpa!
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-01-12 16:28:01 följande:
    Just nu vill jag bara skjuta min pappa, måtte hushelvetet bli sålt fort som fan! Han säger att han har betalat, Lindroff säger att de inte fått några pengar, så då åker jag på att betala om de inte fått pengar tills på fredag, vi som verkligen simmar i pengar, så de senaste månaderna ligger vi ute med 15 000kr, 18 000kr om jag måste lägga in ytterligare 3 000kr. Vi har inte hur mkt pengar som helst, jag är ju hemma med Elise. Min pappa måste verkligen bland ihop mig med nån av sina rika döttrar, jävla as!
    Men vad sjutton?!

    Kan ni inte bara få ha lite lugn och ro runt er?
  • Fjällbruttan
    Heloise skrev 2011-01-12 16:28:01 följande:
    Just nu vill jag bara skjuta min pappa, måtte hushelvetet bli sålt fort som fan! Han säger att han har betalat, Lindroff säger att de inte fått några pengar, så då åker jag på att betala om de inte fått pengar tills på fredag, vi som verkligen simmar i pengar, så de senaste månaderna ligger vi ute med 15 000kr, 18 000kr om jag måste lägga in ytterligare 3 000kr. Vi har inte hur mkt pengar som helst, jag är ju hemma med Elise. Min pappa måste verkligen bland ihop mig med nån av sina rika döttrar, jävla as!

    Vi skiter i traktorn här, jag skickar stora I med basebollträt, hon är på hugget och snabbare än mig


    Enkelt uttryckt... förbannadehelvetesjävlagubbjävel DemonDöd

    Må hans tår ruttna och falla av, må hans morgongröt vara het nog att skålla tungan av honom, mjölken till gröten surna så ögonen förblindas och han kör händerna i en mixer på högsta fart...

    Då borde resultatet bli att han sitter still, kläcker inte ur sig idiotier, kan inte se vad han vill köpa och kan inte skriva på några papper med falska namn, men han kan fortfarande få höra vilket jäkla pucko han är!!

    Färdig....

  • Fjällbruttan
    passionsblomman skrev 2011-01-12 16:33:40 följande:
    Solde, jaså det tycker du?

    Bruttan, ursäkta, men jag måste skratta.

    Ninnis, jag instämmer att du ska prata m doktor om huvudvärken.

    Heloise, men //(&¤/&%#&%(¤( SkrikandesDemonDöd!!!!!!!!!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag gillar när folk skrattar med mig
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård