• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

    Våra köksluckor är ett fjuttigt problem just nu känns det som när det händer så mycket!

  • Fjällbruttan

    Tackar också för låtarna Blomman, har legat på soffan och njutit en stund!
    Så bra texter!

    Du får några till av mig Flamman, blev så inspirerad av Blomman



    ">




     



    ">


     



    ">


     



    ">


    Kramar om igen
  • Heloise

    Älskade flamman; lyssna på alla kloka kvinnor i den här tråden, det är inte ditt fel, man är två i ett äktenskap. Du är en underbar kvinna, en otroligt varm och omtänksam mamma! Jag önskar att jag kunde svepa med dig till blommans fina sagohus och där kunde vi vänta på dig och ge dig kramar i irl och tala om för dig hur underbar du är!

  • lanovia 08
    Fjällbruttan skrev 2011-01-11 17:11:59 följande:
    Välkommen hem

    Tack!

    Jag höll just på att raportera detta inlägg, tryckte på fel knapp. Undrar om de hade kunnat hitta något olovligt med det.

  • lanovia 08

    Flamman, det värker i mig. Är man inte två i ett äktenskap?? Hur kan ALLT vara ditt fel?
    Spm de andra har skrivit du är en underbar människa, mamma och fru.
    Det är ingen idé att jag sitter här och upprepar vad Bruttan och Flamman redan skrivit så himlans bra. Läs om deras inlägg.

  • Aleta

    Jag sällar mig till alla andra och ger dig en stor kram Flamman!
    Jag är så ledsen att du ska behöva gå igenom det här. Det är klart att nu när allt gör ont och det ligger så nära är det lätt att du tror på allt han säger, men innerst inne vet du att det är inte så.

    Som du har kämpat! Jag har förundrats över hur du har orkat med och beundrat dig för att du inte bara har gett upp! Nu var det han som satte stopp. Med eller utan diagnos så har han tagit tillbaka sina insatser och gett upp. Det är hans val, han kan skylla på dig, men så enkelt är det inte. Det är bara enkelt att säga det.
    Du är bäst Flamman, du och dina tjejer.  

  • Aleta

    Nu är jag så förvirrad och trött så jag minns inte om jag har skrivit något till dig Mugglan. Jag hoppas att ni mår bra, alla tre. 

  • passionsblomman

    EA, ja man får försöka göra det. Det bästa av allt alltså. På något vis.
    Men just nu undrar jag lite vad jag ställde till i min kropp när jag tvingade den att genomföra allt det där, helt mot bättre vetande. För den skrek nej, det gjorde den och jag vägrade lyda. Nu tänker den visst ta sig friheten att bestämma utan mig. Eftersom jag bevisat mig vara ett oförnuftigt dumhuvud vad kroppen bedömer det som, förmodar jag, med tanke på statusen för närvarande.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Åh, och så har Mugglan messat att det inte blir något UL förrän imorgon och alltså inga som helst besked om hur det är med bebisarna förrän då. HUGA! Jag som ville veta och få bra besked. Hur i hälsingland ska inte detta vara för Mugglan-familjen när det är en sådan pina bara för oss trådisar! FörvånadSkrikandes


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård