• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

    Sitter och messar med Mugglan om vad som händer nu och hur de tar hand om henne osv och lovade att uppdatera er. Hon skriver så här som svar på mina-och jag vet era också-frågor:

    sms 1:

    "Efter OP sker en omfördelning av blodflöden mellan de tvåoch det är inte säkert att de klarar påfrestningen. De närmsta dagarna blir avgörande. OP kan gå bra men det är ingen garanti för att de klarar sig. 50% chans att båda klarar sig och 80% att en gör det. 20% risk att båda dör alltså...."

    sms 2:

    "Vi blir kvar tom torsdag om allt går bra. Personalen är fantastisk. Har fått äran att träffa den berömde Sverker Eek (även han som op), den meste tts-experten i Sverige tror jag. Han var upplivad då vi är 2 st samtidigt som är i exakt samma sits (han fick en rolig dag på jobbet) Du får gärna vidarebefordra t BT"

    Så, sagt och gjort!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

    TACK för uppdatering, Blommis och Mugglan!

    Herregud, de där procenten kan man ju bli tokig av... Måtte tvillingarna strunta i alla siffror och klara sig båda två! Jag håller med dig Blommis, något annat är helt otänkbart... Skönt att ni blir så väl omhändertagna i alla fall och att det är de allra bästa som tar hand om er.

    *kramar*

  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-01-11 13:59:54 följande:
    Där är du ju, vännen! Hur är det?
    Ja? Hur är det EA?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-01-11 14:15:46 följande:
    Hur mår du idag, Blommis?
    Totalt kass faktiskt! Jag inser att min förkylning snarare är influensan, inte minst efter att ha läst på lite på nätet. Men inte något annat att göra åt än att vänta ut det hela. Fördelen är väl kanske att jag mår så risigt fysikst att jag inte orkar känna efter hur resten känns...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

    Hej alla underbara.
    Nu är vi hemma igen, kom hem i söndags. Dock har jag tyvärr inte haft tid att läsa i kapp här. Hinner inte nu heller för nu skall vi städa bort julen. Skall se om jag får lite tid ikväll. Så länge vill jag bara skicka massa kramar till er alla.

  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-01-11 14:17:51 följande:
    Totalt kass faktiskt! Jag inser att min förkylning snarare är influensan, inte minst efter att ha läst på lite på nätet. Men inte något annat att göra åt än att vänta ut det hela. Fördelen är väl kanske att jag mår så risigt fysikst att jag inte orkar känna efter hur resten känns...
    Usch då, din stackare! Bra att du ser det positiva i skiten i alla fall
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård