• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Tänker på familjen muggles, håller tummarna och hoppas så att op gått bra.


     

  • Fru sy

    Igår var vi på koll igen, fick träffa den läkaren som skall följa upp nu en gång i veckan. Hon känns bra och vi träffade henne lite när jag låg inne oxå. Enligt henne såg det bra och stabilt ut, samma som när jag åkte hem för en vecka sedan, men sen har jag ju bara legat oxå. Tydligen var det "glädje-mått" hörrom dagen när de fick tappen till 44 mm.

    Jag ska fortsätta att ligga, får sitta och äta korta stunder och ok att gå upp och värma lite mat när mannen är på jobbet. Känns rätt jobbigt att mannen börjat jobba idag igen, han är ju 2 timmars bilresa iväg om det skulle vara ngt. Men jag ligger, tar det så lugnt som det bara går så jag inte får så mkt sammandragningar. Då sammandragningarna ger mig lite smått ångest vill jag ju såklart ur flera anledningar inte ha några. Försöker tänka att det såg bra ut igår, så när jag får smått trck neråt så är det troligen bara Orvar som sparkar neråt...

  • Fru sy

    Tänkte jag skulle kommentera idag men får sån kramp i ärmen när jag ligger och skriver. Så det får bli ett helt gäng kramar till er! Läser vad ni skriver och tänker på er alla!

  • passionsblomman
    Soldemor skrev 2011-01-11 10:45:42 följande:
    Blomman, skulle du inte gå och lägga dig? Du behöver din sömn, var rädd om dig nu!Hjärta
    Jo, fast jag börjar omedelbart hosta och hela huvudet spränger när jag lägger mig ner, så jag gick upp igen och gjorde fullkornsvälling. Men jag får nog försöka palla upp mig med kuddar på något vis, för här orkar jag verkligen inte sitta hela dagen. 
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Har ni sett annonsen här intill på Köp&sälj? den om Herr Lackskor 200
    Om man skulle höra av sig och fråga vad Fru Lackskor kostar? Cool


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-01-11 11:03:19 följande:
    Har ni sett annonsen här intill på Köp&sälj? den om Herr Lackskor 200
    Om man skulle höra av sig och fråga vad Fru Lackskor kostar? Cool
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur


    Underbart!
  • Ninnnis

    Vad skönt att tappen sköter sig, Fru Sy. Det måste vara urtrist att bara ligga ner hela dagarna, men det är ju för en god sak

  • Fru sy
    Ninnnis skrev 2011-01-11 11:38:35 följande:
    Vad skönt att tappen sköter sig, Fru Sy. Det måste vara urtrist att bara ligga ner hela dagarna, men det är ju för en god sak
    Ja visst är det för en god sak Så just att jag måste ligga känns inte som det jobbiga. Utan det är oron som är jobbig, att inte veta när sammandragningarna är "farliga" eller inte.

    Härligt att du mår bra Ninnis! Håller med de andra om att det är dags att få se en bild på fina magen igen
  • Fru sy
    passionsblomman skrev 2011-01-11 11:00:50 följande:
    Jo, fast jag börjar omedelbart hosta och hela huvudet spränger när jag lägger mig ner, så jag gick upp igen och gjorde fullkornsvälling. Men jag får nog försöka palla upp mig med kuddar på något vis, för här orkar jag verkligen inte sitta hela dagen. 
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Låter jobbigt Blomman, var rädd om dig och hoppas det blir bättre snart!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård