• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

    Åh fina fina Flamman!! Vilken satans jävla karlslok att bete sig så och kläcka ur sig nåt så urbota idiotiskt!!! Bruttan, kör fram traktorn för nu ska här köras!! Önskar att jag fanns närmre dig Flamman så jag kunde ta dig i min famn och ge dig en stor KRAM! åh gumman, jag är så ledsen för din skull! Kram, kram, kram!!

  • Villemoa

    Fru Sy: vad jobbigt med olika bud! Tycker det verkar som du tar allt detta bra, strongt! Vad skönt att det gått bra för din kollega! Kram

  • Ninnnis

    Flamman Finaste, finaste du.

    Det gör mig så ont att höra hur din make förstör och bryter ner dig. Tror du han menar det, eller är det sjukdomen som talar? Spelar det någon roll, förresten...? Hur känner du? Inboxa gärna, jag finns här vännen.

    Kramkramkramkram!

  • Ninnnis

    Lycka till hos psykopaten idag, Blommis. Hoppas det blir ett givande samtal. Kram!

    Fru Sy, fy vad jobbigt du har det! Nu ska du bara vila och ta hand om dig och Orvar. Så det så!

    Hvidis, vad skönt att E har haft en bättre dag. Lillskruttan!

  • Soldemor

    *Letar efter gamla sura boxhandskar som jag skall slå på Flammans man med och sedan tvinga honom att lukta i, för nu är den här tanten arg*

    *Efter väl utfört värv kramar om Flamman länge*

    och

    Gott nytt år till alla! 2011 måste helt enkelt bli bättre, kan inte bli som 2010.

  • Ninnnis

    Eftersom jag jusyt upptäckte att den nya layouten inte visar inboxmeddelanden speciellt tydligt så uppmanar jag härmed alla att ta en titt i sin inbox...

  • muggles

    Flamman: KRAAAAM! Låter fruktansvärt, klart att marken rämnar under fötterna på dig...

    Fjällbruttan: ingen av oss i andra tråden kände att du inkräktade, du är välkommen in när som!

    Fru Sy: hoppas nu att Orvar stannar inne åtminstone till v28, har hört att det är en magisk gräns. Du verkar lugn trots dramatiken, kan bara tänka mig hur orolig jag skulle ha varit...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård