• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Skall jag snällt invänta Ninnis uppdatering?? Nej det klarar jag inte...

    Enligt sms är parvlarna nu födda. Jag skickade ett lycka till- till Daa och fick till svar att de redan var ute, strax innan midnatt igår. Ninnis sitter på övrig info så den kommer nog snart.

  • lanovia 08

    Ankan det är så kul att se när barnen utvecklas. *hjärtar en krypande ankunge*

  • lanovia 08

    Igår jobbade maken sista dagen på jobbet, jag är mammaledig året ut. Sedan har ju inte jag något uppdrag ännu, så vi kommer bli hemma tillsammans ett tag.

    idag skall jag ialla fall skicka in min jobbansökan på ett fast jobb på det företag jag jobbat de sista åren. *nervös*

  • Ninnnis

    "God morgon. 27 december föddes: 23.51, vår pojke på 2450 g, 46 cm och 23.55, vår flicka på 2030 g, 44 cm. Det blev vaginalt hela vägen. Bitvis jobbigt o förvirrande, men det gick bra o jag är glad över upplevelsen. Tvillingarna bor på barnavdelningen o råaknas som prematurer. Vi mår bra. Hälsa alla. Många kramar o tack för hållna tummar."



    GRATTIS, Daa och Skäggmannen och välkommen till världen Axel Och Fälga!

  • Fru sy

    GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS till Daa med familj!!! Underbart att det gått bra!

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2010-12-28 09:41:33 följande:
    "God morgon. 27 december föddes: 23.51, vår pojke på 2450 g, 46 cm och 23.55, vår flicka på 2030 g, 44 cm. Det blev vaginalt hela vägen. Bitvis jobbigt o förvirrande, men det gick bra o jag är glad över upplevelsen. Tvillingarna bor på barnavdelningen o råaknas som prematurer. Vi mår bra. Hälsa alla. Många kramar o tack för hållna tummar."



    GRATTIS, Daa och Skäggmannen och välkommen till världen Axel Och Fälga!
    ETT STORT DUBBELGRATTIS till Daa o Skäggmannen!

    O grattis i efterskott på födelsedagen Axel och Fälga.

    Skönt att höra att allt har gått bra!
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2010-12-28 08:44:34 följande:
    Händer alltid en massa när man är borta ett tag.

    Håller tummarna för er Ninnnis att allt är bra.

    och för Daa som troligen håller på för fulla muggar!!!

    och en massa kramar till er andra!!

    Ankungen kryper runt för fullt nu. Började en dag innan sin 8-månadersdag. En krypande bebis är så sött. *mammahjärtat smälter*
    Naaaaaw  va underbart!!! Duktiga ankungen!
  • ingenjörsbruden

    Tack för jättemysig fikastund med vääääldig massa gott!! kramades o tänkte på alla i tråden
    .
    Kom dock hem till en svinsur gubbe o febrig loppa.....vilket förtog lite av fikaglädjen...

  • Ankan80

    GRATTTTTTTTIIIIIIS DAA
    Vad grymt att klara det den rätta vägen så att säga!
    Kram kram

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård