• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2010-12-27 14:48:39 följande:
    Nu ska jag snart köra till Fru E och fika med henne, Ingis och lilla Busan
    Glöm inte att ni ska krama varandra från mig!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta

    Oj, nu blev det alldeles för spännande igen!
    Heja, heja Daa och kraaaaam!

    Fru Sy, hoppas att du fick åka hem och att ni mår bra allihop.

    Kramar till alla er andra!  

  • passionsblomman

    Åh, nu vore det skönt med lägesrapport från norr och BB, jag blir ju helt nervös. Och Fru Sy? Hemma?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

    Åh underbara Daa och parvlarna, blir alldeles till mig i trasorna! Elise och Helipanzer hejjar på allt vad tygeln håller!
    Kramar till er alla

  • Fjällbruttan

    Tvärtittade in och konstaterar att här är det som vanligt... dvs det händer massor!!!!

    Heja heja Daa och  Parvlarna!!!  Ser framför mig hur en lätt svettig skäggman heja på sin underbara fru och flåsar hjälpsamt....ihhhh så spännande!!!

    Fru Sy, hoppas du och Orvar har fått komma hem och kan ta det lugnt hemma!
    Kan förstå lite av din oro, jag hade det ju så med lilla Vild från v.24.

    Massor av kramar till er alla andra, jag tänker på er!

  • Ninnnis

    Tack för god och trevlig fika, tjejer! Som vanligt flyger tiden iväg och man hinner inte prata om hälften av det man hade velat. Vi får ses snart igen, helt enkelt!

    Såg på FB att Fru Sy är hemma nu. Skönt!

    Daa, finaste, jag tänker på er och håller tummarna hela tiden! *kollar mobilen för femtielfte gången*

    Vi har ätit rester av juldagskalkonen och ska nu titta på sista delen av "Den förlorade dottern" på SVT play.

  • Ninnnis

    Blommis förresten, jag blev så inspirerad av råsaftcentrifugen som du pratat så varmt om, så jag önskade mig en i juklapp och fick det av mina föräldrar Har du tips på goda kombinationer?

  • Leksi

    Men ooohhh!! Tänk om Daa ligger och föder fram tvillingarna just i detta nu! Förvånad Håller tummarna för att allt ska gå kanonbra med både mamma och barn (och pappa för den delen). Kanske kan parvlarna få varsin födelsedag t.o.m?

    Välkommen hem Fru Sy! Vilken jul ni fick! Den lär ni komma ihåg... Glad

    Hoppas du får jobbet Lanovia!

    Vad skönt att ni tagit ett beslut Ninnis och det låter som ni haft en härlig jul!

  • Ankan80

    Händer alltid en massa när man är borta ett tag.

    Håller tummarna för er Ninnnis att allt är bra.

    och för Daa som troligen håller på för fulla muggar!!!

    och en massa kramar till er andra!!

    Ankungen kryper runt för fullt nu. Började en dag innan sin 8-månadersdag. En krypande bebis är så sött. *mammahjärtat smälter*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård