• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    Kikar in för att önska er alla en god jul. Må julefriden sänka sig över er och era familjer. Många kramar, kära vänner. Hjärta

  • Heloise

    Trippar även jag in sent om sider och önskar er alla en fröjdefull jul!

  • Fru sy

    Hej tjejer.
    Här blev julfirandet inte alls vad vi hade tänkt oss. Vid undersökningen av tappen visade det sig att den hade minskat från 34 mm till 26 mm på enbart 3 dagar. Och eftersom jag inte haft nga kraftiga sammandragningar tyckte läkaren det var bäst att jag lades in. Så blev rullstol upp till förlossningsavd,  sängläge där jag enbart fick gå upp på toa och massa sprutor för att få min livmoder att slappna av. Sprutorna hjälpte så igår fick jag upp och röra mig lite, undersökningen visade att tappen inte hade blivit ännu kortare och det verkar som jag skall få komma hem idag. Skönt såklart, dock är jag orolig att det skall hända mer med tappen utan att jag märker det när jag är hemma. Men får väl bli undersökningar hyfsat ofta och så åka in direkt om jag får mer sammandragningar. 

    Bilen var ju packad med vovve och alla julklappar så mannen fick hem och lämna av det annars har han varit här inne hos mig mycket, jag har fått lite julklappar här och så har vi bestämt att våra föräldrar får komma upp till oss ngn dag sen när jag kommit hem så får vi fira lite jul då...

    Hoppas ni haft en härlig jul!

  • Villemoa

    Fru Sy: fy vad jobbigt! Hoppas det lugnar ner sig så Orvar får ligga kvar och gotta sig tills det blir dags sen i april! Hoppas att ni iaf får fortsatta trevliga och mysiga juldagar! Kram

  • Ninnnis

    Men Fru Sy! Det var ju inte så julen skulle bli. Det viktigaste är att allt ser bra ut nu och att Orvar stannar inne ett bra tag till. Hoppas du får komma hem och bli ompysslad. Kram!

  • Villemoa

    God fortsättning! Hoppas ni haft en underbar jul, det har vi trots sjukdomar. Vi har bara tagit det lugnt och myst, tittat på film och lekt med Moa. Precis vad vi har behövt! Kramar till er alla!

  • ingenjörsbruden

    *rusar in o hugger alla i hampan o brottar ner alla i en härligt kramande hög*

    God fortsättning till alla underbara trådisar!

    Ninnis: magkänslan är viktigast! Har tänkt massor på dig o herr Ninnis. *kramar*

    Fru Sy: Tänker massor på dig o säger till lille Orvar att han allt får ta o hålla sig kvar inne i 1an ett bra tag till!

    Helipanzer: lilla stumpan har blivit stooor tjej! Skönt att värdena är bra trots snor o allt! Hon är så underbart söt så det nästan borde kallas kriminellt!
    Skönt att höra att huset äntligen ska säljas! Hoppas att mäklaren får inkassoföretaget på bättre tankar! *hötter med näven åt inkassoföretaget*

    Hvidis: Hoppas att ni inte blivit ståendes väntandes på buss o tåg utan fått fira med familjen i lugn o ro. *kramar*

    Bruttan: härligt att höra att myrstegen går på rätt håll!
    O ja...facebook....falsebook...suck! *kramar om*

    Sen står det still i hjärnan...den har semester skyller jag på....eller överbelastning av julgodis o köttbullar....men KRAMAR om er alla riktigt håååååååårt o lääääääääääääääääääääääänge!

    Julafton gick bra o som vanlig blev vi mer än lovligt mätta....*rap*....nästa gång vi firar så ska vi äta sillen till lunch o varmrätt till middag så kanske vi orkar med ostbrickan  och gottebordet osså. *rund o glad o behöver inget kexchoklad*

    Idag ska vi åka till min lillebror o fira lite där, pappa kommer osså dit så jag hoppas på en fröjdefull annandag osså....även om jag har som vanligt lite ont i magen....men det ska nog gå bra!

    Maken står över axeln här o glutta o är lite nyfiken..... han har insett nu...(doooh) att ni är extremt viktiga för mig även om jag inte träffat er alla irl...än!

    Nu ska jag gå o göra köttbullsmackor!

    Massa o kramar till er all

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård