• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2010-12-09 16:04:59 följande:

    åsså får jag felmeddelande varje gång jag skickar ett inlägg, får ni det?


    Nope...så du får nog lägga in alla igen....suck va det är bra med nylanseringar!
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2010-12-09 16:04:59 följande:

    åsså får jag felmeddelande varje gång jag skickar ett inlägg, får ni det?


    Japp...jag felanmälde det i lanserings-länken...för jag hittade inte "anmäl buggar här"-tråden längre.

    Nu ger jag upp o går hem....hatar buggar i systemet!

    Men en MAAAAAASSA  till er alla!
  • dfk

    Här var det modernatiserat!!

    Hvidis, kram, inte är du någon flodhäst!

    NInnis, ha en mysig resa nu!

    Fru sy, det lät lite spännande med dadlarna. Säkert jättegott.

    Ingis, vilken lite busunge du har! Roligt att läsa om små gristrynen och annat gosigt.

    Flamman, synd att jag inte bodde närmare dig, då hade jag så gärna hakat på dansen där.

    Solde, Ha det så trevligt med salamin då, fniss!!

    Själv ska jag på julbord ikväll!! Ska bli så kul och gott.
    Hoppas att mitt inlägg kommer med nu då...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård