• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-11-29 12:08:13 följande:
    Bruttan: Förstår att ditt blodtrycker rusar i höjden......herregud vilken mamma! o ärkeaset! (asgarvar lite osså)! Var rädd om dig osså bara! Blev osså snopen när busan hellre ville ha flaskan...... men om de sover bra så är det ju bara bra!Daa: Tränat mer på avståndsbedömning? Flamman: Usch va tråkigt med maken.....surpuppor inget vidare! *KRAMAR om o sjunger några julsånger tillsammans* Klart du ska prioritera tid med kören....hur mkt egentid får du i övrigt liksom? *sparkar surkarlen rätt hårt på smalbenen*

    Sparka på häl-fucking-jävla-senan istället! För där har han ont sen tidigare...

    Eller... NEJ, då blir han bara ännu längre sjukskriven!

  • Norrskensflamman

    Bruttan: Låter härligt att familjeterapin gett så positiva resultat och att maken mår bättre.
    Jag önskar så inni helvete att jag kunde få min karl på sån där familjeterapi. För vi har verkligen ett och annat att reda ut i vår familj.
    Men en sak i taget. Först måste vi få det här med medicineringen på plats. Sen se hur många av de här irritationshärdarna som försvinner med den. Under tiden ska jag gå och puckla på kuratorn istället för på makens hälsena, och SEN kanske vi kan fundera på familjerådgivning om det känns lika jävligt vad gäller arbetsfördelning och ansvar för barn o hem osv, svartsjuka, egoism etc.
    En lång väg vi har att gå.

    I övrigt så måste jag säga att jag har länge tyckt att du har förfärligt många projekt och mycket runtikring dig. Jag har faktiskt varit lite orolig för dig och undrar hur nära väggen du är   VAR RÄDD OM DIG käraste Bruttan!! Det finns bara en som du och du är en underbar fru, mamma och vän

  • Fjällbruttan

     


    passionsblomman skrev 2010-11-29 11:39:52 följande:
    Men herregud! Vad tänker ni när ni läser det här?www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-sma-barn-sakna...

    Att nån inte är riktigt klok!!!

    Att jag har lämnat mitt barn i barnvagn sovandes, ja det har hänt, här hemma i byn, affären är ju så liten att man knappt kan vända sig där...
    Men aldrig att jag skulle göra det i en stad! Eller ens i Vilhelmina!

    Men lämna en 2 och en 4-åring???  HALLÅ????
    De hinner ju hur långt som helst medans man tittar på dem...huu!
    Och skulle det dessutom finnas en vårdnadstvist bakom....aldrig att jag lämnar barnen utom synhåll!!

    Och varför kunde inte den i lägenheten komma ut om nu mamman så promt måste träffa dem??

    *ryser* och går och pussar på 3-tandade barracudan och stora I som just vaknat
    Hon är hemma och förkyld...och äkta tonåring

  • Fjällbruttan

    Tack tjejer för er omtanke, jag gör mindre än jag brukar, och i morse låg jag och mös med Grodan och eldade i kaminen

    Tycker inte att jag gör så mycket, men börjar inse att jag kanske har miljoner småprojekt som blir stressande tillslut...

    I alla fall var jag på ljusparty i fredags som mer eller mindre urartade till en liten tjejfest och skrattade så jag grät! Det var skönt

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård