• Sivalinga

    Umebrudar 2011

    Här är tråden för oss alla i umeåtrakten som planerar bröllop 2011 och framåt!

    Hoppa gärna in! Hitills är vi...

    Sivalinga: 2011.03.19 Stadskyrkan-Göstas loge 
    chimille: 2011.05.28 Fabriken
    Slania: 2011.07.16 Malå kyrka
    granström: 2011.08.20 Backens Kyrka
    cuddly: 2012.02.04 Helena Elisabeth - Sävargården
    lebendig: 2012.08.04 Ännu inte bestämt kyrka/festlokal troligtvis i Åmsele

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3818618.html


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-23 22:17
    Sivalinga: 2011.03.19 Stadskyrkan-Göstas loge
    chimille: 2011.05.28 Fabriken
    Slania: 2011.07.16 Malå kyrka
    granström: 2011.08.20 Backens Kyrka
    cuddly: 2012.02.04 Helena Elisabeth - Sävargården
    lebendig: 2012.08.04 Ännu inte bestämt kyrka/festlokal troligtvis i Åmsele
    Loppansson: 2011.06.18 Backens kyrka Fabriken
    J och J: 2011.07.09 Skellefteå. vigsel utomhus lokal ej bestämd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-01 15:27
    Sivalinga: 2011.03.19 Stadskyrkan-Göstas loge
    chimille: 2011.05.28 Fabriken
    Loppansson: 2011.06.18 Backens kyrka Fabriken
    m och n: 2011.06.18 Stöcke Bygdegård
    J och J: 2011.07.09 Skellefteå. vigsel utomhus lokal ej bestämd
    Slania: 2011.07.16 Malå kyrka

    granström: 2011.08.20 Backens Kyrka

    cuddly: 2012.02.04 Helena Elisabeth - Sävargården

    lebendig: 2012.08.04 Ännu inte bestämt kyrka/festlokal troligtvis i Åmsele

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-08 22:37
    Sivalinga: 2011.03.19 Stadskyrkan-Göstas loge
    chimille: 2011.05.28 Fabriken
    Loppansson: 2011.06.18 Backens kyrka Fabriken
    m och n: 2011.06.18 Stöcke Bygdegård
    J och J: 2011.07.09 Skellefteå. vigsel utomhus lokal ej bestämd
    Slania: 2011.07.16 Malå kyrka
    Evalottaw: 2011.07.23 Vännäs Kyrka
    granström: 2011.08.20 Backens Kyrka
    cuddly: 2012.02.04 Helena Elisabeth - Sävargården
    lebendig: 2012.08.04 Ännu inte bestämt kyrka/festlokal troligtvis i Åmsele

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-16 19:08
    Sivalinga: 2011.03.19 Stadskyrkan-Göstas loge
    chimille: 2011.05.28 Fabriken
    Loppansson: 2011.06.18 Backens kyrka Fabriken
    m och n: 2011.06.18 Stöcke Bygdegård
    J och J: 2011.07.09 Skellefteå. vigsel utomhus lokal ej bestämd
    Slania: 2011.07.16 Malå kyrka
    Evalottaw: 2011.07.23 Vännäs Kyrka
    snöt: 2011.07.30 Helena Elisabeth-Fabriken
    granström: 2011.08.20 Backens Kyrka
    cuddly: 2012.02.04 Helena Elisabeth - Sävargården
    lebendig: 2012.08.04 Ännu inte bestämt kyrka/festlokal troligtvis i Åmsele

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 14:30
    Sivalinga: 2011.03.19 Stadskyrkan-Göstas loge
    chimille: 2011.05.28 Fabriken
    Loppansson: 2011.06.18 Backens kyrka Fabriken
    m och n: 2011.06.18 Stöcke Bygdegård
    J och J: 2011.07.09 Skellefteå. vigsel utomhus lokal ej bestämd
    Slania: 2011.07.16 Malå kyrka
    Evalottaw: 2011.07.23 Vännäs Kyrka
    snöt: 2011.07.30 Helena Elisabeth-Fabriken
    Ealin: 2011.07.30 Backens kyrka
    umebrud2011: 2011.08.06 Helena Elisabeth kyrka
    granström: 2011.08.20 Backens Kyrka
    cuddly: 2012.02.04 Helena Elisabeth - Sävargården
    lebendig: 2012.08.04 Ännu inte bestämt kyrka/festlokal troligtvis i Åmsele
  • Svar på tråden Umebrudar 2011
  • Lebendig
    Cuddly skrev 2011-02-24 13:15:19 följande:
    GJ lannér lutar det åt för oss... vi har itne bokat än, men kommer nog att göra det. Är ju ett tag kvar till bröllopsdagen för vår del.
    Det hade vi också tänkt. Men vi ville ha fotograf för en dag. Nu börjar jag backa lite på det. GJ ska ha 14500 för en dag, det är jäääättemycket pengar! Har nu funderat på att hyra att proffs till porträttbilderna och sedan anlita en kompis dotter som går media och nu praktiserar som bröllopsfotograf till övriga delar av bröllopet... Samt att vi kommer ha engångskameror på alla bord till gästerna att fota med.
  • Sivalinga
    MsomiMarie skrev 2011-02-23 19:06:07 följande:
    Snåla människor? Angående kuvertavgiften eller?

    Vi funderar på kuvertavgift också. Lokalen fabriken är ju rätt dyr och så mat och dryck på det. Det är ju inte som att vi behöver några bröllopspresenter så då kan folk betala kuvertavgift istället. Min mamma och mina närmsta vänner tycker absolut vi ska ha det! Får se när det närmar sig att skicka iväg inbjudningarna hur mycket pengar vi tror oss kunna få ihop!

    Det där med folks åsikter oroar jag mig också för. Min bästa vän och min blivande säger att jag ska strunta och göra som jag/vi vill. Men folk lär säkert ycka till om nåt.

    Du får försöka komma ihåg att det är Er dag. Den är ju snart som sagt såg jag
    Nä, kuvertavgiften har ingen kommenterat än. Inte till oss iaf.  De enda kommentarer vi fått är positiva, då folk tycker de är bra att inte behöva fundera på present. Nä, jag blev lite less för vi försökte ordna en buss, som skulle gå mellan kyrkan o festlokalen, Men majoriteten av gästerna tyckte de va för dyrt, då de skulle va till självkostnadspris. Och visst de va ju inte gratis, men betydligt billigare än taxi! Men de är ju deras förlust, nu får de ju ordna skjuts på annat sätt...

    Men de som gör att jag blir lite frustrerad är allas åsikter kring allt! Exempelvis svärmors åsikter kring vem som är bjuden på gubbens svensexa! Mammas åsikt kring varför inte jag skulle bjuda min morbror...  Ja sånt där som jag inte ens vill diskutera. Och trodde inte heller vi skulle behöva förklara/diskutera. Men men,,, små bekymmer ja vet,

    Igår var jag och pratade brudbukett med en vänninna, som ska hjälpa mig med buketten. Känns helt overkligt att planera hur MIN brudbukett ska se ut :) Annars så är de mycket nu. Men jag hoppas de mesta ska lösa sig under nästa vecka. Har en del funderingar kvar... men de löser sig nog. HHar svårt att förstå att de snart e dags!!!
  • Cuddly
    Lebendig skrev 2011-02-24 15:08:28 följande:
    Det hade vi också tänkt. Men vi ville ha fotograf för en dag. Nu börjar jag backa lite på det. GJ ska ha 14500 för en dag, det är jäääättemycket pengar! Har nu funderat på att hyra att proffs till porträttbilderna och sedan anlita en kompis dotter som går media och nu praktiserar som bröllopsfotograf till övriga delar av bröllopet... Samt att vi kommer ha engångskameror på alla bord till gästerna att fota med.
    Super smart. Menar fotograf är inte allt liksom... för det priset gj tar kan man göra mycket annat också :)
  • Cuddly
    Sivalinga skrev 2011-02-25 11:32:48 följande:
    Men de som gör att jag blir lite frustrerad är allas åsikter kring allt! Exempelvis svärmors åsikter kring vem som är bjuden på gubbens svensexa! Mammas åsikt kring varför inte jag skulle bjuda min morbror...  Ja sånt där som jag inte ens vill diskutera. Och trodde inte heller vi skulle behöva förklara/diskutera. Men men,,, små bekymmer ja vet,

    Igår var jag och pratade brudbukett med en vänninna, som ska hjälpa mig med buketten. Känns helt overkligt att planera hur MIN brudbukett ska se ut :) Annars så är de mycket nu. Men jag hoppas de mesta ska lösa sig under nästa vecka. Har en del funderingar kvar... men de löser sig nog. HHar svårt att förstå att de snart e dags!!!
    Har förstått att det inte är så ovanligt med sådana där åsikter. Jag vet tyvärr med mig att min mor skulle ha åsiker .. min blivande svärmor med, så därför planerar vi allt själva och kommer inte att knysta ett ord förrän det är dags och inbjudningarna redan är utskickade.
  • MsomiMarie
    Cuddly skrev 2011-02-28 13:11:12 följande:
    Har förstått att det inte är så ovanligt med sådana där åsikter. Jag vet tyvärr med mig att min mor skulle ha åsiker .. min blivande svärmor med, så därför planerar vi allt själva och kommer inte att knysta ett ord förrän det är dags och inbjudningarna redan är utskickade.
    Vi med kommer inte berätta för nån om vårt stundande bröllop. Folk får en inbjudan hemskickad, även mamam och pappa . Jag vet att mamma och mina kompisar tycker det är bra med kuvertavgift så de slipper köpa presenter och jag vet att dem förmodligen kommer knipa käft om de sitter inne på åsikter,för jag är ju en såndär som brinnar av direkt :-P.
  • MsomiMarie

    Imorgon ska jag ringa fabriken och preliminärboka den och boka in en träff och träffa kocken Jösta Känns spännande att det kommer igång nu på riktigt. Vi la undan en stor summa pengar nu när lönen kom innan helgen också. Min blivande sa: Nu har vi råd med din ring

    Löjligt att bli glad över en sån kommentar men jag blev det, kändes så på riktigt!!

  • granström

    Min planering känns som den står still just nu... Vi har ingen festlokal fixad ännu då vi inte har någon aning om hur många vi blir.
    Skickade ju iväg inbjudningarna för 2 veckor sedan. Och har fått tillbaka 2 svar.
    Är lite besviken för det väldigt svala intresset för vårat bröllop. Speciellt för den blivande makens del, då det verkar som att inga av hans syskon kommer att komma på bröllopet.
    Nog för att vi har sagt att vi ska hålla det litet. Vi har bjudit våra familjer, min faster som jag umgås mycket med, och min bästa kompis. Men nu verkar det ju som att det bara blir min familj och släkt som kommer. Från hans sida kommer förmodligen bara hans pappa med fru. Tycker synd om honom, även om han själv säger att han inte bryr sig.
    Vi har tagit ut en symbolisk kuvertavgift på 150 kr per (vuxen) person. Och avsagt oss presenter då jag annars tror att vi kommer få saker vi inte vill ha.
    Än så länge har jag inte hört några protester om kuvertavgift. Dom som har kommenterat den än så länge har sagt att det underlättar, för dom slipper ut och leta present.

  • Lebendig

    Men va trist! Varför ska ingen från hans familj komma? Jag skulle bli grymt besviken ifall ingen av mina syskon skulle komma...

    Sedan var vi på bröllopsmässan ihelgen och då bokade vi i en tid med Annas fest och mat så hon kommer hem till oss på måndag för att diskutera catering till vårt bröllop. Helt kostnadsfritt och utan köptvång!

  • granström

    dom har väl inte den tätaste kontakten han och hans syskon. En syster bor i södra sverige och har förmodligen inte möjlighet att ta sig upp. Men den andra systern bor här i stan (sundsvall), men har säkert någon väldigt bra ursäkt... har dock inte fått något svar från hennes familj än så det finns fortfarande en möjlighet att dom tackar ja. Men vi har inte den bästa kontakten direkt, tyvärr. Som tur är verkar sambon trots allt inte tycka att det gör så mycket om dom inte kommer.


    Vad bra det lät att kunna träffa catering och diskutera helt kostnadsfritt.

    Skulle också vilja gå på bröllopsmässa. Så jag får lite inspiration. Här känns det som det står helt still just nu.

  • Cuddly
    Lebendig skrev 2011-03-01 08:58:47 följande:
    Men va trist! Varför ska ingen från hans familj komma? Jag skulle bli grymt besviken ifall ingen av mina syskon skulle komma...

    Sedan var vi på bröllopsmässan ihelgen och då bokade vi i en tid med Annas fest och mat så hon kommer hem till oss på måndag för att diskutera catering till vårt bröllop. Helt kostnadsfritt och utan köptvång!
    Va det helt kostnads fritt och utan köpstvång pga av att ni bestämde det under bröllopsmässan eller är det alltid så? Vi kunde inte åka eftersom jag hade feber och var sängliggandes. Suck.. hade varit så roligt att åka dit.
Svar på tråden Umebrudar 2011