• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Sebastiána

    Nu är brudparet klart också. Jag skrev en lista på vad som återstår att göras och det är mer än jag trodde, men mest smågrejor.

  • Myskulla

    Nu närmar det sig, imorgon ska vi öva med pastorn i kyrkan, ochså ska vi få nycklar och larmkoder också, som gör att vi kan öva i kyrkan, när det inte är någon där som kan öppna för oss.

    På måndag kommer mamma ner och vi ska ha ett litet matmöte med svärmor också, så får vi se hur det går.

    *************
    Men någon organist har vi inte fått tag  på, så vi får nog göra nödlösningen, att fästmannen spelar in sig själv ochså spelar vi upp det i högtalare. Tur att han kan spela orgel, tänk om han inte hade kunnat det, då hade vi varit lite mer panikslagna vid detta laget. Nu hoppas jag bara att det blir en trevlig dag utan teknikkrångel.

    I den lilla kyrkan ser man orgeln, på andra ställen är den ju uppe på en läktare och då ser man ändå inte den som spelar, få se hur detta kommer bli.

    Jag vill videofilma bröllopet också, frågan är vem man ska sätta det på, tänkte kanske skulle sätta min bror på det, men det är meningen han ska tolka till de tyska gästerna, men vi har en till tysk gäst som kan svenska, så kanske får fråga honom om det, men nu är han bortrest med sin fru, så jag väntar och ser hur vi löser det

     

  • mikita

    Gaahh! Nu blev jag nervös. Och sur. M2B:s bror bor söder ut och har sedan länge lovat att åka över till Tyskland för att köpa dricka till festen. Vi har skickat över pengar till honhom, med marginal, så att han inte ska behöva lägga ut. Resan har skjutits upp flera gånger. I går meddelar han att nej, han kan inte åka men han har skickat bud men en kompis...shit! Det är ju bara en helg kvar nu!!! Hur tänker han? Vem är kompisen? Hur kan vi vet att 1) kompisen gör det 2) att kompisen köper sånt vi vill ha 3) att det levereras i tid?
     Som sagt, nu blev jag verkligen nervös! Dessutom har brodern problem med att hålla i pengar och har diverse "tveksamma" kompisar. Hur kan bara göra så????

    Tack, skönt att skriva av sig. Det kanske går jättebra med allt.

  • Sebastiána
    c4trin skrev 2011-05-23 19:57:41 följande:

    Prognosen i Helsingborg 4 juni. Änsålänge ser de lovande ut iaf *håller tummarna*


    Var hittar du den prognosen? Jag kan bara se prognoser fram till fredagen den 3:e - och då ska det regna i Hässleholm .
  • Sebastiána
    mikita skrev 2011-05-25 09:00:41 följande:
    Gaahh! Nu blev jag nervös. Och sur. M2B:s bror bor söder ut och har sedan länge lovat att åka över till Tyskland för att köpa dricka till festen. Vi har skickat över pengar till honhom, med marginal, så att han inte ska behöva lägga ut. Resan har skjutits upp flera gånger. I går meddelar han att nej, han kan inte åka men han har skickat bud men en kompis...shit! Det är ju bara en helg kvar nu!!! Hur tänker han? Vem är kompisen? Hur kan vi vet att 1) kompisen gör det 2) att kompisen köper sånt vi vill ha 3) att det levereras i tid?
     Som sagt, nu blev jag verkligen nervös! Dessutom har brodern problem med att hålla i pengar och har diverse "tveksamma" kompisar. Hur kan bara göra så????

    Tack, skönt att skriva av sig. Det kanske går jättebra med allt.
    Skriv en handlarlapp, men det har ni säkert redan gjort. irriterande med folk som inte håller vad de lovar! Hoppas att det går bra.
  • Moemoe
    Sebastiána skrev 2011-05-25 09:02:33 följande:
    Var hittar du den prognosen? Jag kan bara se prognoser fram till fredagen den 3:e - och då ska det regna i Hässleholm .
    Bli inte nere, jag kikade igår på Stockholm, och då skulle det regna den 2:a, när jag tittade idag skulle det vara sol. Det är så osäkert när det är långt fram. Tror jag börjar lita på prognosen när det är ungefär 5 dagar kvar. Vi håller tummarna för Hässleholm!
  • Sebastiána
    Moemoe skrev 2011-05-25 09:11:27 följande:
    Bli inte nere, jag kikade igår på Stockholm, och då skulle det regna den 2:a, när jag tittade idag skulle det vara sol. Det är så osäkert när det är långt fram. Tror jag börjar lita på prognosen när det är ungefär 5 dagar kvar. Vi håller tummarna för Hässleholm!
    Ja. Hoppas det blir sol och lagom varmt i hela Sverige!
  • Sebastiána

    Vädret blir det det blir, men man vill ju ha lite koll. Om det blir regn måste vi hitta någon lämplig lokal där vi kan fotas.

    Vädret i Hässleholm den 3/6

    TV4: 20 och sol
    YR: 14 och regn
    SVT: 19 och halvklart
    Klart.se: 19 och regn

    Lite blandat minst sagt. Förmodligen spår de olika ändra fram till dagen B.

  • Ylviz

    Ja vi hoppas på fint väder i hela Sverige den 4de juni. Vad säger ni om att vi alla dansar soldansen?

    Sitter och pysslar med sånghäftet, sån tid det tar, men det känns som det snart är färdigt att skrivas ut.

    Jag beställde CakeToppern

Svar på tråden 4e juni 2011