• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • c4trin

     


    prinsessanogrodan skrev 2011-05-20 20:36:00 följande:
    Vi ska ha caketopper! Det känns som ett "måste" för vår del. Lite som att det inte är bröllopstårta annars

    Håller med, det e en underbar tradition tycker jag. Vi köpte en topper och gjorde om den till personlig :D



    Mannen hade spritflaskor från början, men datornörd som M2B e så gjorde vi hans dator i papp och ett tangentbord han höll i istället :D
    Bruden var helvit från början, men eftersom jag har svart i min klänning klistrade jag på lite tyg och även små diamanter som extra dekoration =)


  • prinsessanogrodan
    c4trin skrev 2011-05-21 08:46:45 följande:

    Håller med, det e en underbar tradition tycker jag. Vi köpte en topper och gjorde om den till personlig :D



    Mannen hade spritflaskor från början, men datornörd som M2B e så gjorde vi hans dator i papp och ett tangentbord han höll i istället :D
    Bruden var helvit från början, men eftersom jag har svart i min klänning klistrade jag på lite tyg och även små diamanter som extra dekoration =)


    Ha ha ha...klockren! Både jag och m2b (han är också datanörd) skrattade gott
  • c4trin
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-21 09:04:57 följande:
    Ha ha ha...klockren! Både jag och m2b (han är också datanörd) skrattade gott
    Haha ja den va given ;)
    Alltid roligare att göra den personlig *hihi*
  • MrsT2011
    Helcore skrev 2011-05-21 09:09:59 följande:
    DAAAAAA om två veckor tjejer!!!!
    ÄNTLIGEN! Känns som man planerar så det sprakar om en, nu får det snart vara dags för skarpt läge! =)

    Känner mig lugnare i min "pyssel-stress" nu, färdigställde detaljerna till dukningen igår kväll:

  • Ylviz

    2 veckor kvar! Nervös, japp så in i norden! Vi träffade prästen förra helgen och gick igenom allt tom läste våra löften. Mitt ja kom inte över läpparna så nervös blev jag. Men jag hoppas det går bättre nästa gång vi står där för då är det på riktigt!

    Gästboken från  Adlibris kom igår! Tror den är utmärkt för gäster med skrivkramp           Gästbok till bröllopet  Gästbok till bröllopet

    Bordsplaceringen är nästan klar! Men hur vi än vrider och vänder på det så finns det 3 killar som alltid hamnar utanför. En som pratar för mycket, en som inte pratar alls och en nytillkommen respektive som vi inte har träffat. Vet inte vad vi ska göra med dom...

    Pyssel är kul! Nu ska jag städa lite i lägenheten. Ska ha tjejmiddag i kväll.

    Ha en bra helg!

  • prinsessanogrodan

    Nu har vi varit i kyrkan och gått igenom allt med prästen! Jag längtar ännu mer nu när varit i kyrkan igen

  • Myskulla

    Idag har vi varit hos floristen och pratat blommor, ohh vilka fina blommor det kommer bli. =)

    När vi var där och pratade med henne, så kom det en brud och hämtade sina blommor, så hon kommer få en härlig dag idag hoppas jag, och tänkte på att om 2 veckor så är det vår tur att hämta blommorna. 

  • MrsT2011

    Har haft en barnvisa på hjärnan de senaste dagarna, den handlar om två barn som väntar på jultomten, men har fastnat  i skallen bara för att vissa delar av texten är så klockren nu inför bröllopet!

    "Det kryper i kroppen på oss båda två. Vi längtar och väntar i dagar och nätter och tassar runt här på tå."

    Solig

Svar på tråden 4e juni 2011