• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Semlorna
    impegno di nozze Vår vigsel kommer filmas. Sambon har fixat kostym och väst men inte helt bestämt sig angående skjorta och slips. Får se vad det blir, han får bestämma det där själv så han känner sig snygg.
  • Nalinie

    Hej allihopa vi börjar också få mycket gjort skickade ut inbjudningarna till alla hjärtans dag och har osa 13 april. Fortfarande många som inte svarat. Hur gör ni ringer ni runt när osa gått ut, för att kunna gå vidare i planeringen.
    jag har kvar att hitta skor, har ett par högklackade och vill gärna ha ett par ballerina för kvällen. Sedan vill jag veta antalet slutgiltiga gäster så man kan planera hur många program man skall scrappa, samt bordsplaceringen och dess detaljer. Samt annat som ni säkert vet. Min blivande kör på kostym med väst och lila plastrong och lackskor. Jag har sytt upp näsdukar till honom, marsalkar, pappor och toastmaster även en till mammorna och mig. Denna sydde jag upp av en gardinlängd från Indiska. Ska fixa dekorationstyget som skall ligga ovanför dukarna panelgardiner från ikea och dukarna blir knoppa lakan från ikea. Någon som har förslag på text som kan stå på etiketterna på vinflaskorna då vi skall köpa boxar och tappa upp i flaskor från ikea. Sedan på tisdag nästa vecka börjar lektion ett av fyra i vals, foxtrot. samt veckan efter det blir det träff med fotografen. Men redan nu på söndag blir det bröllopsmässa i Uppsala. Jippi!

  • MrsT2011

    Jag struntar i att OSA är 15 april och bordsplacerar och scrappar för glatta livet, med utgångspunkten att alla kommer! =) Mycket lättare att ta bort några i efterhand än att börja från noll när alla svarat.

    Min blivande ska ha en sjukt snygg frockcoat i mörkgrått med svart väst, grå kravatt och grå näsduk. (Räcker bra att hans corsage matchar min bukett.) Hans kläder kostar 2200 kr att hyra. Ska man hyra kläder är det dags att fixa det snarast, det blir väldigt utplockat i butikerna på våren.

    Min lilla kamera har filmfunktion så pappa ska filma med den, och en kompis sambo ska även filma med deras avancerade systemkamera. Det får duga med två amatörer som filmar, fotobudgeten gick till proffsfotografens porträttbilder. Tänk på att be någon filma alla tal under middagen också, vet många som har ångrat att de inte kunde lyssna på de bästa talen igen efteråt.


     


     

  • MondayMorning
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-23 19:49:37 följande:
    Jag ska klippa mig ungefär en månad innan och ska göra slingor också, därefter beställer frissan löshåret (extensions) och nån vecka efter klippningen sätter hon i läshåret och gör en provuppsättning nån vecka efter det. Hon vill klippa och slinga en månad innan så håret är i hyfsat bra kondition och samtidigt ska vi hinna sätta extensions och jag ska, "känna in håret" som hon säger, och så ska vi hinna göra provuppsättning (så vi båda vet exakt hur jag vill ha det på dagen D)...Jag har inte haft extensions förut och har inte haft riktigt långt hår (alltså hår längre än ner till armhålan)...sedan jag var liten, så jag behöver nog vänja mig lite vid längden....Naglarna gör samma tjej en vecka innan. Jag ska ha röda naglar och då är det bra om dom är ganska nygjorda (så det inte syns nån skarv mellan mina egna och de fejkade naglarna) men att man ändå haft dom ett par dagar så man vänjer sig, det tar alltid nån dag eller två innan man vänjer sig, även om man har korta naglar. Jag brukar göra naglar ibland så jag är hyfsat van men jag vill "känna in" naglarna ett par dagar innan i alla fall.
    Gubben ska ha kostym och din blivande?
    Får nog ta och boka tid till håret kanske...kan ju alltid höra med dom, om vad dom tycker =0) Men jag tänkte ett par veckor innan kanske..? just att då hinner man känna in sig och så =0) vet ju inte ens hur jag ska ha mitt hår än... kan aldrig bestämma mig =0S samma med sminket... =0/  han har inte bestämmt sig 100 än..men tror de blir jeans, skjorta, slips kanske väst bara...
  • MondayMorning
    impegno di nozze skrev 2011-03-23 21:07:58 följande:
    Hej på er!
    Det verkar som om det händer saker här, spännande! Jag har inte tid att följa tråden så noga, det är fullt upp ändå. Vi har o.s.a den 4:e april och det känns väldigt bra att vi satte ett tidigt datum för det. Annars känns det som om läget är under kontroll. Min sambo och jag var och provsmakade tårtor förra veckan och efter det blev det verkligen påtagligt att det är så nära nu. Och jag trodde inte att provsmakning och tårtkonsultation skulle vara så mysigt :) 

    I går hade jag samtal med vår fotograf och vi kom överrens om att han ska följa oss i tre dagar! Eftermiddag och kväll innan bröllopet, bröllopsdagen och på morgonen efter. Det blir som en berättelse med alla bilder och vi  kommer fota med olika "grupperingar" av människor som står oss nära.
    Dessutom ska de filma, det var inget jag tänkt på innan. Hur gör ni, kommer ni låta filma vigseln? 

    Allt är bokat och klart för min del! Min sambo däremot har inte mer än börjat fundera över sina kläder. Men det där måste väl han sköta. Har era män fixat sina kläder för bröllopsdagen än? Och vad ska de ha på sig? 
    Vi kommer inte filma något, vi kommer ta en del kort mm såklart..men de är vänner som kommer ta kort bara =0) 

    Han vet ca vad han ska ha på sig han ska göra en skjorta på http://tailorstore.se/ sen blir de nog en väst, slips och jeans..då vi gifter oss på en skitig mc träff.. =0) 
  • Nalinie

    Jättefin, min är från guldfynds alliansringssortiment. Jättenöjd med både min och sambons blivande rignar, undra bara hur vi gör med hans gamla förlovningsring.

  • mysan33

    verkar som jag gjort bort mig lite angående osa=( men har varit lite fräck och frågat mig för lite. men på mannens sida är det svårt då vi knappt känner dom... ville inte bjuda dom men mannens faster la sig i och ansåg att de klart skulle bjudas. så deras svar får vi nog vänta på.

Svar på tråden 4e juni 2011