• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • mysan33

    nu sitter jag och väntar på svar från alla som är bjudna men det verkar som att folk tänker vänta tills osa datumet som är 2/5. tänkte inte på när jag bestämde det datumet, att det kunde varit bra med ett tidigare datum=)


    vad har ni som osa? vi vill ju börja beställa alkoholen som kommer från tyskland och handla även andra saker men just nu vet man inte hur mycket som behövs. men det är väl bara att vänta och se

  • 4Juni2011
    mysan33 skrev 2011-03-23 16:26:37 följande:

    nu sitter jag och väntar på svar från alla som är bjudna men det verkar som att folk tänker vänta tills osa datumet som är 2/5. tänkte inte på när jag bestämde det datumet, att det kunde varit bra med ett tidigare datum=)


    vad har ni som osa? vi vill ju börja beställa alkoholen som kommer från tyskland och handla även andra saker men just nu vet man inte hur mycket som behövs. men det är väl bara att vänta och se


    Vi hade faktiskt osa söndag 6 mars. Vi skickade ut våra i januari och vi var rädda att folk skulle glömma osa så vi satte ganska tidigt..
  • MondayMorning

    Hejsan det är tittski här igen för er som kommer ihåg mig =0) Säger hej igen under nytt nick och frågar såklart hur de går för er?? =0)

  • prinsessanogrodan

    Vi har osa 15/4 men vet redan nu vilka som kommer. Mina bröllopsnerver har stillat ner sig lite, puh
    Nu när vi har alla möten inbokade så känns som att vi har koll
    Det vi har kvar är:
    Vigselsamtal med prästen+öva i kyrkan
    Möte med floristen (men vi har bestämt vilka blommor som ska ingå i buketten...buketten är "klar" i mitt huvud om ni fattar? )
    Godkänan tårtan...vi hämtar provtårtan hos konditorn på lördag....då ska vi ge tummen upp eller tummen ner...men hallonmousse,passionsmosse och jordgubbar låter väl inte så tokigt va?
    Provningar på klänningen hos sömmerskan -2 provningar kvar, varav en är på lördag
    Besök hos frissan - hon ska sätta löshår och göra provuppsättning och så ska hon klippa det en gång till innan...så 3 besök hos frissan blir det
    Göra naglar (typ en vecka innan bröllopet)
    Beställa vigselprogram,festprogram och placeringskort
    Mannens kläder
    Gå in skorna

    Jag är så förväntansfull, längtar till 4/6!

  • Semlorna

    Vi har osa sista april och får förhoppningsvis våra inbjudningskort i nästa vecka så vi får iväg dom innan april. Känner ingen strörre stress kring det eftersom alla redan vet datumet och vi bjuder våra närmaste så vi räknar med att dom flesta kommer. Får se om vi blir snopna.

  • MondayMorning
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-23 16:34:50 följande:
    Vi har osa 15/4 men vet redan nu vilka som kommer. Mina bröllopsnerver har stillat ner sig lite, puh
    Nu när vi har alla möten inbokade så känns som att vi har koll
    Det vi har kvar är:
    Vigselsamtal med prästen+öva i kyrkan
    Möte med floristen (men vi har bestämt vilka blommor som ska ingå i buketten...buketten är "klar" i mitt huvud om ni fattar? )
    Godkänan tårtan...vi hämtar provtårtan hos konditorn på lördag....då ska vi ge tummen upp eller tummen ner...men hallonmousse,passionsmosse och jordgubbar låter väl inte så tokigt va?
    Provningar på klänningen hos sömmerskan -2 provningar kvar, varav en är på lördag
    Besök hos frissan - hon ska sätta löshår och göra provuppsättning och så ska hon klippa det en gång till innan...så 3 besök hos frissan blir det
    Göra naglar (typ en vecka innan bröllopet)
    Beställa vigselprogram,festprogram och placeringskort
    Mannens kläder
    Gå in skorna

    Jag är så förväntansfull, längtar till 4/6!
    Oj vad tårtan lät god, nått helt otroligt god =0) Jag har funderat på de där med frissan, tänkte gå klippa mig innan, men hur långt innan ska man klippa sig och fixa naglarna...??  
    vad ska din gubba ha för kläder? =)
  • prinsessanogrodan
    MondayMorning skrev 2011-03-23 16:49:04 följande:
    Oj vad tårtan lät god, nått helt otroligt god =0) Jag har funderat på de där med frissan, tänkte gå klippa mig innan, men hur långt innan ska man klippa sig och fixa naglarna...??  
    vad ska din gubba ha för kläder? =)
    Jag ska klippa mig ungefär en månad innan och ska göra slingor också, därefter beställer frissan löshåret (extensions) och nån vecka efter klippningen sätter hon i läshåret och gör en provuppsättning nån vecka efter det. Hon vill klippa och slinga en månad innan så håret är i hyfsat bra kondition och samtidigt ska vi hinna sätta extensions och jag ska, "känna in håret" som hon säger, och så ska vi hinna göra provuppsättning (så vi båda vet exakt hur jag vill ha det på dagen D)...Jag har inte haft extensions förut och har inte haft riktigt långt hår (alltså hår längre än ner till armhålan)...sedan jag var liten, så jag behöver nog vänja mig lite vid längden....Naglarna gör samma tjej en vecka innan. Jag ska ha röda naglar och då är det bra om dom är ganska nygjorda (så det inte syns nån skarv mellan mina egna och de fejkade naglarna) men att man ändå haft dom ett par dagar så man vänjer sig, det tar alltid nån dag eller två innan man vänjer sig, även om man har korta naglar. Jag brukar göra naglar ibland så jag är hyfsat van men jag vill "känna in" naglarna ett par dagar innan i alla fall.
    Gubben ska ha kostym och din blivande?
  • Matilda Bäcker

    Vi har satt osa till 20 april, men några har redan svarat :) Och det tycker jag är bra, jag gillar inte folk som tänker att de måste vänta till sista dagen att svara. Vad är vitsen med det liksom? Läste nånstans att det dessutom är ganska oartigt, det är artigare att svara så snart man kan. Datumet är bara satt ifall man faktiskt har förhinder att svara innan eller om man kanske inte vet om man kan, för att man väntar på jobbschema eller vad än det kan vara. Så jag tycker alla gästerna kan osa NUUU, vill börja med bordsplacering och dylikt! :)

  • Myskulla
    mysan33 skrev 2011-03-23 16:26:37 följande:

    nu sitter jag och väntar på svar från alla som är bjudna men det verkar som att folk tänker vänta tills osa datumet som är 2/5. tänkte inte på när jag bestämde det datumet, att det kunde varit bra med ett tidigare datum=)


    vad har ni som osa? vi vill ju börja beställa alkoholen som kommer från tyskland och handla även andra saker men just nu vet man inte hur mycket som behövs. men det är väl bara att vänta och se


    Vi har satt 12 april, men vissa har redan svarat och det tycker jag är bra, men verkar som jag får vänta på de andra till då, har de inte svarat då, så får vi väl ringa runt lite. 
  • impegno di nozze

    Hej på er!
    Det verkar som om det händer saker här, spännande! Jag har inte tid att följa tråden så noga, det är fullt upp ändå. Vi har o.s.a den 4:e april och det känns väldigt bra att vi satte ett tidigt datum för det. Annars känns det som om läget är under kontroll. Min sambo och jag var och provsmakade tårtor förra veckan och efter det blev det verkligen påtagligt att det är så nära nu. Och jag trodde inte att provsmakning och tårtkonsultation skulle vara så mysigt :) 

    I går hade jag samtal med vår fotograf och vi kom överrens om att han ska följa oss i tre dagar! Eftermiddag och kväll innan bröllopet, bröllopsdagen och på morgonen efter. Det blir som en berättelse med alla bilder och vi  kommer fota med olika "grupperingar" av människor som står oss nära.
    Dessutom ska de filma, det var inget jag tänkt på innan. Hur gör ni, kommer ni låta filma vigseln? 

    Allt är bokat och klart för min del! Min sambo däremot har inte mer än börjat fundera över sina kläder. Men det där måste väl han sköta. Har era män fixat sina kläder för bröllopsdagen än? Och vad ska de ha på sig? 

Svar på tråden 4e juni 2011